• Wat zou je doen als je er voortijdig achter komt dat je kind een handicap heeft? Zou je het laten weghalen, of verzorgen met als gevolg dat je je hele leven voor hem/haar moet zorgen, letterlijk.
    Ik denk dat ik het zou laten weghalen, ligt aan de situatie denk ik.
          En jullie?


    To infinity and beyond •

    Ik zou het laten zitten, ik heb het recht niet om dat leven te beëindigen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Te moeilijke vraag.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik zou het laten zitten, ook zij hebben recht op een leven.

    Weghalen.
    Ik vind het dan zielig voor het kind.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    weg halen ik zou een kind niet zo'n leven laten geven (en ook niet voor me zelf damm dat klinkt ego o.O)


    Shoganai i ne~

    Uneventful schreef:
    Te moeilijke vraag.


    Je moet denk ik in zo'n situatie zitten wil je het antwoord weten.

    Het ligt inderdaad aan de situatie. Maar omdat de overheid bezuinigt en omdat (heel gemeen!) het kind dan toch geen toekomst kan opbouwen, zou ik het weghalen... Ligt er ook aan wát de handicap is. Als ze bijvoorbeeld zo'n stijf handje heeft (hoe noem je zoiets?) ofzo, en de rest is prima, zou ik het laten zitten.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2011 - 16:02 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Ik zou het houden, no doubt about that. Voor mij zou het een levend wezen zijn zodra ik wist dat het er zou zitten, ik zou er meteen van houden. Nooit zou ik het over mijn hart kunnen verkrijgen het weg te halen, tenzij mijn leven financieel zo onstabiel is dat ik het kind niet optimaal zou kunnen verzorgen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik zou het houden. Ik ben namelijk geen moordenaar.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Jesssie schreef:
    Weghalen.
    Ik vind het dan zielig voor het kind.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik weet niet wat ik zou doen. Het zou van mijn situatie afhangen. Ik zou zeker moeten weten dat ik het zou kunnen verzorgen met kijk op mijn financiële situatie. En ik zou hele goede research doen voor wat de mogelijkheden van zo'n kind zijn. Maar het zou ook afhangen van wat voor een handicap het zou zijn. Kortom, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik het heel moeilijk zou vinden om het weg te halen maar het misschien wel zou doen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zou het houden, het leeft toch.
    En daarbij, zo'n kind merkt er vaak niets van en kan alsnog heel gelukkig zijn. Ik heb het ervoor over. Het is en blijft dan mijn kind. Maar als ik jonger was geweest had ik het denk ik niet gehouden...


    Your make-up is terrible

    Weghalen. Als mijn toekomst er zo gaat uitzien zoals ik ze nu zou plannen, dan heb ik het later druk genoeg met mijn job als PR. Ik zou een kind wel wagen, maar neen, een kind met een handicap is echt moeilijk. Je moet je hele leven aanpassen, je weet op voorhand hoeveel stress en zorgen het je zal kosten en het kind zelf heeft de mogenlijkheid om niet eens gelukkig te kunnen zijn. Ik vind dat je het echt geen moord mag noemen. Als je weet dat je dit niet wil, dan heb je het recht om te kiezen om het weg te halen. Ik noem het niet egoïstisch, maar zelfbewust.

    WEAREYOUNG schreef:
    (...)

    Je moet denk ik in zo'n situatie zitten wil je het antwoord weten.


    All was well.

    Amyntas schreef:
    Weghalen. Als mijn toekomst er zo gaat uitzien zoals ik ze nu zou plannen, dan heb ik het later druk genoeg met mijn job als PR. Ik zou een kind wel wagen, maar neen, een kind met een handicap is echt moeilijk. Je moet je hele leven aanpassen, je weet op voorhand hoeveel stress en zorgen het je zal kosten en het kind zelf heeft de mogenlijkheid om niet eens gelukkig te kunnen zijn. Ik vind dat je het echt geen moord mag noemen. Als je weet dat je dit niet wil, dan heb je het recht om te kiezen om het weg te halen. Ik noem het niet egoïstisch, maar zelfbewust.


    Zo denk ik er ook over!


    To infinity and beyond •