• Misschien denken jullie dat het suikerfeest altijd goed loopt, en je altijd gezellig met familie in een huis zit en veel eet. Nou dan moet ik je uit je sprookje halen want dat is niet zo. Ergens moet ik niet klagen dat ik zo'n suikerfeest moet vieren -elke jaar- want er zijn mensen in armere landen die het niet eens doen, of wel, daar heb ik dus geen research over gedaan. Want -best wel egoistisch- is dit een topic waar ik veel ga zeiken over het leven, zucht, wat is het leven toch goed als je het kan vertellen aan mensen die je niet kent en je snappen. Nou ik hoop maar dat jullie je niet teveel irriteren want dit word een korte levensverhaal.

    Eigenlijk begon het bij mijn geboorte, want mijn moeder is een bruid die uit Turkije is gekomen naar Nederland en mijn vader woonde hier al. Mijn oma was tegen de bruiloft waardoor ze al ruzie hadden vanaf ... het begin eigenlijk. Dus is er altijd al een koude band geweest daartussen. Toen op een dag mijn tante en mijn oma ruzie kregen om iets heel doms -mijn neefje stikte en mijnt tante gaf de schuld aan mijn oma-
    werd mijn moeder er ook bijgehaald. Omdat ze er was, en omdat 'als zij niet waren getrouwd er niks was gebeurd' wat dus eigenlijk BULLSHIT is want dat is niet zo. Dus al de tantes van mijn vaders kant hebben ruzie met mijn moeder waardoor ik echt nooit de gezellige kant van familie heb gezien, wat dus helemaal niet erg is omdat ik mensen haat. Jeaj... Maar dat is nog niet erg voor het doen van mijn familie, want vorige zomer kregen opeens mijn moeders beste vriendin en zij ruzie, want haar vrienden laat ik haar O noemen beschuldigde mijn moeder dat ze een oogje had op haar MAN?! Ik bedoel WHATTHEFUCK je beledigt een moslima toch niet van zulke dingen?!! Maar ze zei het ook niet recht tegen het gezicht, ze deed het per telefoon, awesome dat maakte mijn moeder woest.

    Maar dus de point is dat het dus allemaal toennet gebeurde, we waren op visite bij een tante waar ze het een heeeel klein beetje mee kon vinden en wie was daar? O en haar man. Dus ze kregen ruzie, en niet een beetje ook... En wat besloot ik te doen? Even weg te gaan van deze shit die ze 'vrolijk suikerfeest' noemen, want kom op? Ik was dit gewoon zat, net als toen we in Turkije waren... Dacht ik dat we eindelijk weg waren van die shit blijkt mijn moeder ook ruzie te hebben met haar eigen familie? Het enige wat ze daar denken is geld geld geld en nog eens geld. Alles is aan de kant gezet voor geld...

    Thanks als je dit leesde, als je het niet leesde... ooit zoveel meegemaakt op een jonge leeftijd? Want zelfs op mijn tienjarige leeftijd heb ik gezien hoe mijn vader zijn zusje uitschold, met best wel erge woorden... ugh.


    EDIT: Voor de mensen die niet snappen waarom ik schreef van dat je niet zegt tegen een 'moslima' is omdat het gewoon niet kan in onze cultuur. Het is zo dat een man misschien wel meerdere vrouwen kan hebben -is gewoon zo niet zeuren- maar als een vrouw bij zulke dingen word neergezet is het gewoon taboe. Of hoe je dat ook mag uitleggen in het Nederlands. Dus je moet niet denken dat het kan in andere culturen en mij daarop aanwijzen, want ik ben hier om even te vertellen over wat voor een kut familie ik heb en niet om beledigd te worden door sommige reacties.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 16:27 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    *Slikt woorden in en verlaat topic*

    WTH, computer flipt *dubbelpost*

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 16:40 ]

    Da fuq Q? *driedubbelpost ofzo idk*

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 16:40 ]

    Hooligan schreef:
    Da fuq Q? *driedubbelpost ofzo idk*


    Inderdaad nu heb je driedubbelpost, best geinig om te zien...


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Dat lijkt me inderdaad best kut =\
    Dan ben ik geloof ik beter af met mijn familie die ik gewoon niet heel vaak zie.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Zelf als het taboe is, kàn het toch nog wel dat een moslima verliefd is op een andere man? Maar dat even er buiten, het lijkt me heel vervelend om zo'n slechte band met je familie te hebben.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    iPotter schreef:
    Zelf als het taboe is, kàn het toch nog wel dat een moslima verliefd is op een andere man? Maar dat even er buiten, het lijkt me heel vervelend om zo'n slechte band met je familie te hebben.


    Idunno, moet je ff opzoeken, anders zeg ik weer iets waar ik niks over weet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Meid dat is echt rot voor je..

    Ik wens je een heel veel stertke toe.

    Ik heb zelf ook een familie, mijn tante is alleen maar op geld uit, en vaak probeert ze mijn vader zwart te maken enzo.

    Ik zal maar niet mijn hele verhaal op te zetten, dat zal ik je besparen je hebt genoeg dingen aan je hoofd.

    Sterkte(flower)

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 20:15 ]


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    @Dat gedoe over moslims en culturen en zo:

    Iedereen is gelijk oké. Al snap ik wel dat sommige mensen gewoon anders worden opgevoed dan de ander.

    Verder ben ik het er wel eme eens dat het MOGELIJK is om verliefd te worden op een andere man, ook al is het taboe. Gevoel kan je niet stoppen omdat het toevallig taboe is. Ik zeg niets verder over of jou moeder daadwerkelijk verliefd is op die man of niet, daar weet ik natuurlijk niets vanaf.

    Verder ben ik het er ook mee eens dat er mensen zijn die veel ergere dingen mee maken, maar iedereen ziet dat anders natuurlijk. Voor de een is dit helemaal niets en voor de ander is dit het ergste op de wereld.

    Over jou verhaal zelf: Ja, ik snap heel goed dat het niet fijn is. Dingen horen niet om geld te draaien en ruzie is altijd rot. Ik hoop dat het wat beter zal worden in de loop van tijd. Sterkte tenminste.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 20:56 ]


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Ff tussendoor, mijn suikerfeest is ook niet echt leuk, 1 van de reden waarom ik nu achter de pc zit. Echt ik ben ook turks en godzijdank zijn mijn oma en opa weg want anders was ik echt CGAhi. Meid ik snap je echt, blijkbaar hebben turkse families wat ofzo.. niet lullgi bedoeld hoor!!!
    Maarja, ik snap je, en ja ik heb al zoveel meegemaakt op zo een jonge leeftijd -13- en ja, het valt neit mee nee... haha.
    Wanna talk, stuur maar een PB. Da cok gecmis olsun..

    Omg mensen gaan zeuren omdat ze ergere dingen hebben meegemaakt?
    Ga in een hoekje huilen als je jezelf zo zielig vindt ofzo, idiots -.-. Of ga zelf een topic maken waarin je in geuren en kleuren kan vertellen hoe vreselijk je leven wel niet was en hoe dapper je bent.
    Ik snap hoe kut het is meid, maar zie het maar als een les zodat je er voor kan zorgen dat jouw gezin niet met zo'n familie hoeft te zitten (:

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 22:31 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.