• Misschien denken jullie dat het suikerfeest altijd goed loopt, en je altijd gezellig met familie in een huis zit en veel eet. Nou dan moet ik je uit je sprookje halen want dat is niet zo. Ergens moet ik niet klagen dat ik zo'n suikerfeest moet vieren -elke jaar- want er zijn mensen in armere landen die het niet eens doen, of wel, daar heb ik dus geen research over gedaan. Want -best wel egoistisch- is dit een topic waar ik veel ga zeiken over het leven, zucht, wat is het leven toch goed als je het kan vertellen aan mensen die je niet kent en je snappen. Nou ik hoop maar dat jullie je niet teveel irriteren want dit word een korte levensverhaal.

    Eigenlijk begon het bij mijn geboorte, want mijn moeder is een bruid die uit Turkije is gekomen naar Nederland en mijn vader woonde hier al. Mijn oma was tegen de bruiloft waardoor ze al ruzie hadden vanaf ... het begin eigenlijk. Dus is er altijd al een koude band geweest daartussen. Toen op een dag mijn tante en mijn oma ruzie kregen om iets heel doms -mijn neefje stikte en mijnt tante gaf de schuld aan mijn oma-
    werd mijn moeder er ook bijgehaald. Omdat ze er was, en omdat 'als zij niet waren getrouwd er niks was gebeurd' wat dus eigenlijk BULLSHIT is want dat is niet zo. Dus al de tantes van mijn vaders kant hebben ruzie met mijn moeder waardoor ik echt nooit de gezellige kant van familie heb gezien, wat dus helemaal niet erg is omdat ik mensen haat. Jeaj... Maar dat is nog niet erg voor het doen van mijn familie, want vorige zomer kregen opeens mijn moeders beste vriendin en zij ruzie, want haar vrienden laat ik haar O noemen beschuldigde mijn moeder dat ze een oogje had op haar MAN?! Ik bedoel WHATTHEFUCK je beledigt een moslima toch niet van zulke dingen?!! Maar ze zei het ook niet recht tegen het gezicht, ze deed het per telefoon, awesome dat maakte mijn moeder woest.

    Maar dus de point is dat het dus allemaal toennet gebeurde, we waren op visite bij een tante waar ze het een heeeel klein beetje mee kon vinden en wie was daar? O en haar man. Dus ze kregen ruzie, en niet een beetje ook... En wat besloot ik te doen? Even weg te gaan van deze shit die ze 'vrolijk suikerfeest' noemen, want kom op? Ik was dit gewoon zat, net als toen we in Turkije waren... Dacht ik dat we eindelijk weg waren van die shit blijkt mijn moeder ook ruzie te hebben met haar eigen familie? Het enige wat ze daar denken is geld geld geld en nog eens geld. Alles is aan de kant gezet voor geld...

    Thanks als je dit leesde, als je het niet leesde... ooit zoveel meegemaakt op een jonge leeftijd? Want zelfs op mijn tienjarige leeftijd heb ik gezien hoe mijn vader zijn zusje uitschold, met best wel erge woorden... ugh.


    EDIT: Voor de mensen die niet snappen waarom ik schreef van dat je niet zegt tegen een 'moslima' is omdat het gewoon niet kan in onze cultuur. Het is zo dat een man misschien wel meerdere vrouwen kan hebben -is gewoon zo niet zeuren- maar als een vrouw bij zulke dingen word neergezet is het gewoon taboe. Of hoe je dat ook mag uitleggen in het Nederlands. Dus je moet niet denken dat het kan in andere culturen en mij daarop aanwijzen, want ik ben hier om even te vertellen over wat voor een kut familie ik heb en niet om beledigd te worden door sommige reacties.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2011 - 16:27 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Caipirinha schreef:
    (...)

    Ja :W. Want de moslims voelen zich vaak 'buitengesloten' maar je doet nu zelf ook alsof een Moslima ongelofelijk verschilt van ieder ander geloof. (:

    Maar goed, ja het is klote dat je moeder met haar familie ruzie heeft, maar daar hoor jij eigenlijk niet mee te zitten ook al snap ik dat je dat wel doet.


    Oh dus ik hoef er niet mee te zitten? We zijn gewoon niet welkom meer bij sommige plekken en dan nog wel bij familie, mijn oma geeft het excuus dat ze ons niet uitnodigt aan 'jullie hebben teveel kinderen' ik bedoel, dat is ziek.

    En ik doelde daarop omdat ze een vrouw die een hoofddoek draagt niet zomaar gaat beschuldigen van seks hebben met haar man, sws geen ene vrouw als je maar een greintje respect hebt maar het is gewoon laag wat ze doen in mijn familie. En dan heb ik het nog niet over de roddels, maar ik zit er niet mee. Want als ik ook maar iets heb geleerd tot mijn dertiende, want ik wil niet weten wat er in die zeven jaar gaat gebeuren, is het om niet zomaar iemand te vertrouwen. Want mijn moeder deed het? En wat gebeurde er...


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Samurai schreef:
    *Probeert woorden weer in te slikken*
    Sommige mensen maken wel wat ergere dingen mee, sorry.
    ...


    I live for the applause, you will die for it.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Oh dus ik hoef er niet mee te zitten? We zijn gewoon niet welkom meer bij sommige plekken en dan nog wel bij familie, mijn oma geeft het excuus dat ze ons niet uitnodigt aan 'jullie hebben teveel kinderen' ik bedoel, dat is ziek.

    En ik doelde daarop omdat ze een vrouw die een hoofddoek draagt niet zomaar gaat beschuldigen van seks hebben met haar man, sws geen ene vrouw als je maar een greintje respect hebt maar het is gewoon laag wat ze doen in mijn familie. En dan heb ik het nog niet over de roddels, maar ik zit er niet mee. Want als ik ook maar iets heb geleerd tot mijn dertiende, want ik wil niet weten wat er in die zeven jaar gaat gebeuren, is het om niet zomaar iemand te vertrouwen. Want mijn moeder deed het? En wat gebeurde er...

    Misschien moet je dat even uitleggen, want aangezien niet veel users op Q moslim zijn zal niet iedereen dat begrijpen, waarom jij je daardoor beledigt voelt enzo.
    Verder heb ik genoeg shit in mijn leven meegemaakt (ook met familie enzo), dus ik snap wel dat het kut is. Maar ga je eigen leven leiden, en laat je familie lekker. Beter kwijt dan rijk op deze manier. (nu weet ik wel dat in het moslim geloof familie belangrijk is enzo, maar zo denk ik erover).


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Uneventful schreef:
    (...)

    Oh dus ik hoef er niet mee te zitten? We zijn gewoon niet welkom meer bij sommige plekken en dan nog wel bij familie, mijn oma geeft het excuus dat ze ons niet uitnodigt aan 'jullie hebben teveel kinderen' ik bedoel, dat is ziek.

    En ik doelde daarop omdat ze een vrouw die een hoofddoek draagt niet zomaar gaat beschuldigen van seks hebben met haar man, sws geen ene vrouw als je maar een greintje respect hebt maar het is gewoon laag wat ze doen in mijn familie. En dan heb ik het nog niet over de roddels, maar ik zit er niet mee. Want als ik ook maar iets heb geleerd tot mijn dertiende, want ik wil niet weten wat er in die zeven jaar gaat gebeuren, is het om niet zomaar iemand te vertrouwen. Want mijn moeder deed het? En wat gebeurde er...


    Een oogje op iemand hebben is niet htzelfde als beschuldigen van seks, ik hoop wel dat je dat weet?
    Maar maakt het nou echt verschil of ze een hoofddoek draagt of niet? Dat was namelijk mijn vraag.
    Het is ook niet handig om je hele leven mensen te wantrouwen, dan hou je geen sociaal leven meer over..


    To infinity and beyond •

    Op mijn 10e stierven mijn opa en oma in een auto ongeluk. En mijn familie heeft ook ruzie (:


    I love you Tim

    Caipirinha schreef:
    Ik bedoel WHATTHEFUCK je beledigt een moslima toch niet van zulke dingen?!!

    Dus als het met andere geloven gebeurd is het wel goed :W?
    & Ik heb genoeg gezien in mijn leven (:


    All was well.

    Samurai schreef:
    *Probeert woorden weer in te slikken*
    Sommige mensen maken wel wat ergere dingen mee, sorry.

    Ja, maar wat is als dit voor haar al erg is? Iedereen bekijkt dingen van een andere kant en ik vind toch niet dat je zo kan reageren.


    live the life you love

    Uneventful schreef:
    (...)

    I don't get it, wat is maar goed ook?


    Dat het goed is dat ik het niet persoonlijk heb gezien van die ruzies enal (:

    N schreef:
    (...)
    Ja, maar wat is als dit voor haar al erg is? Iedereen bekijkt dingen van een andere kant en ik vind toch niet dat je zo kan reageren.


    Je hebt gelijk ^^.


    I will be.

    Flawless schreef:
    (...)

    Dat het goed is dat ik het niet persoonlijk heb gezien van die ruzies enal (:


    Oh ja dat is waar, want echt ik hoef niet te zien hoe ze elkaar weer uitschelden voor trut of weet ik veel, en hoe ze in elkaars haren gaan... damn.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik begrijp je. Mijn vader heeft sinds 3 jaar ofzo heel erg ruzie met zijn zusje. En het is niet altijd even gezellig. Vooral we altijd op suikerfeest zo iets hebben van, iedereen alles vergeven enzo. But okay het leven gaat door ook zonder je famillie. Fuck hun. Ik begrijp wel dat je moeder beledigd is hoor. But blijf altijd naar het positieve kijken en weet dat andere het erger hebben. Als je erover wilt praten, je weet me te vinden hunn <3


    "Haters will say what they want, but their hate will never stop you from chasing your dream" — Justin Bieber

    Familieruzies. Zeg, kom er niet mee aanzetten, ik ben al vaak genoeg weggelopen van huis op jonge leeftijd. Daarbij komt dat ik geen contact heb mijn vader's familiekant. Ik snap dat je je rot voelt, maar 'ooit zoveel meegemaakt op zo'n jonge leeftijd?' slaat nergens op. Want ja, er zijn mensen die meer mee hebben gemaakt dan jij, en hun woorden nu inslikken omdat ze waarschijnlijk op het punt staan om je een aansteller of iets dergelijks te noemen. No offence, maar tegenwoordig is het al een drama als je een nagel breekt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Sjenkie schreef:
    (...)
    Misschien moet je dat even uitleggen, want aangezien niet veel users op Q moslim zijn zal niet iedereen dat begrijpen, waarom jij je daardoor beledigt voelt enzo.
    Verder heb ik genoeg shit in mijn leven meegemaakt (ook met familie enzo), dus ik snap wel dat het kut is. Maar ga je eigen leven leiden, en laat je familie lekker. Beter kwijt dan rijk op deze manier. (nu weet ik wel dat in het moslim geloof familie belangrijk is enzo, maar zo denk ik erover).


    Eindelijk een reactie dat me niet half beledigt en me helpt, want srsly dankje voor je reactie. Ja het is belangrijk in onze cultuur omdat familie iets is wat heel belangrijk is en gelukkig snapt iemand dit ook... so thanks. <3


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Oh ja dat is waar, want echt ik hoef niet te zien hoe ze elkaar weer uitschelden voor trut of weet ik veel, en hoe ze in elkaars haren gaan... damn.


    Dat heb ik nooit gezien gelukkig,maar dat is mijn moeders verleden en familie en daar heb ik geen contact meer mee.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Eindelijk een reactie dat me niet half beledigt en me helpt, want srsly dankje voor je reactie. Ja het is belangrijk in onze cultuur omdat familie iets is wat heel belangrijk is en gelukkig snapt iemand dit ook... so thanks. <3

    You're welcome ^_^


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg