• Oké, ik ben dus vegetariër. En een meisje dat ik ken ook! Alleen zegt ze: "Ik ben vegetarisch." (whahaha) En als ik haar dan uitleg dat dat verkeerd is, ("Als je vegetarisch bent, ben je van groente gemaakt", zoiets) zegt ze dat ze het niet gelooft en dat wat ik zeg niet klopt... Tja...

    Ik ben al mijn hele leven vegetariër omdat mijn ouders me zo hebben opgevoed - ze zijn dan zelf ook vegetariër en mijn broertje ook.


    Wie zijn er hier allemaal vegetariër en waarom óf waarom niet?


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Ik ben al zo'n zes jaar vegetariër, uit principes. Ik vind het gewoon zinloos om dieren te laten lijden voor vlees dat ik niet nodig heb.

    xMOoon schreef:
    (...)

    De zorg voor het milieu (lucht, bodem, water): men kan de productie van vlees zien als een verspilling van graan en water, omdat er bij de omzetting van voer en water in vlees veel energie verloren gaat. Als de mens rechtstreeks plantaardig voedsel tot zich neemt, zorgt dit voor meer voedingswaarde en minder druk op het milieu. Koeien produceren tijdens hun spijsvertering het broeikasgas methaan. Het mestoverschot (ammoniak) en de gebruikte medicijnen (antibiotica) belasten het milieu.
    Bron: Wikipedia

    Daar heb ik het nier over, ik heb het over het feit dat moeder natuur ons alles-eters heeft gemaakt, zowel vlees als groente eten. Dus we zouden ook alles moeten eten.
    Je heb gelijk, de manier hoe we nu aan ons vlees komen is niet goed, maar het vlees zelf is goed en hebben we ook nodig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik was het twee maanden, maar ik voelde me echt futloos en besefte dat ik vlees nodig had.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    WEAREYOUNG schreef:
    Ik ben het niet omdat ik vlees te lekker vind. :'D


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Daar heb ik het nier over, ik heb het over het feit dat moeder natuur ons alles-eters heeft gemaakt, zowel vlees als groente eten. Dus we zouden ook alles moeten eten.
    Je heb gelijk, de manier hoe we nu aan ons vlees komen is niet goed, maar het vlees zelf is goed en hebben we ook nodig.


    Pritchard schreef:
    Ik was het twee maanden, maar ik voelde me echt futloos en besefte dat ik vlees nodig had.


    Iedereen heeft de stóffen nodig die in vlees zitten. En die zitten ook in vleesvervangers. Én dat is beter voor het milieu. Dus iedereen zou zonder vlees moeten kunnen, als je vleesvervangers eet! ;)


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    xMOoon schreef:
    (...)

    Iedereen heeft de stóffen nodig die in vlees zitten. En die zitten ook in vleesvervangers. Én dat is beter voor het milieu. Dus iedereen zou zonder vlees moeten kunnen, als je vleesvervangers eet! ;)


    En jij denkt dat die vleesvervangers zulke goede vervangers zijn? En jij denkt dat het maken van dat wel goed voor het milieu is?

    Samurai schreef:
    (...)

    En jij denkt dat die vleesvervangers zulke goede vervangers zijn? En jij denkt dat het maken van dat wel goed voor het milieu is?


    Whaha, eigenlijk wel, ja.
    Edit: voor één kilo vlees, is (meer dan) 10 kilo gráán nodig. Weet je hoeveel broden je kunt maken met 10 kilo graan? Da's nog maar een voorbeeld. En volgens mij voor één hamburger, 10 liter water, zoiets... Ik weet het ook allemaal niet precies. xD

    [ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 19:42 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    xMOoon schreef:
    (...)

    Iedereen heeft de stóffen nodig die in vlees zitten. En die zitten ook in vleesvervangers. Én dat is beter voor het milieu. Dus iedereen zou zonder vlees moeten kunnen, als je vleesvervangers eet! ;)

    Ik heb het niet over het milieu, ik heb het over onze natuur. We horen vlees te eten, dat doen we we al eeuwen en dat horen we te blijven doen. Daar heb ik het over. Zo zijn we "gemaakt".
    Vanuit de natuur gekeken(niet vanuit het milieu) horen we vlees te eten, net als al die andere dieren. Ja we zijn dieren, ja we horen vlees te eten en geen vleesvervangers. Dat jij dat eet vind ik best, maar je moet nu niet "boos" worden om mijn redenen waarom ik vlees eet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik heb het niet over het milieu, ik heb het over onze natuur. We horen vlees te eten, dat doen we we al eeuwen en dat horen we te blijven doen. Daar heb ik het over. Zo zijn we "gemaakt".
    Vanuit de natuur gekeken(niet vanuit het milieu) horen we vlees te eten, net als al die andere dieren. Ja we zijn dieren, ja we horen vlees te eten en geen vleesvervangers. Dat jij dat eet vind ik best, maar je moet nu niet "boos" worden om mijn redenen waarom ik vlees eet.


    Ik ben niet boos. :Y)


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    WEAREYOUNG schreef:
    Ik ben het niet omdat ik vlees te lekker vind. :'D

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik heb het niet over het milieu, ik heb het over onze natuur. We horen vlees te eten, dat doen we we al eeuwen en dat horen we te blijven doen. Daar heb ik het over. Zo zijn we "gemaakt".
    Vanuit de natuur gekeken(niet vanuit het milieu) horen we vlees te eten, net als al die andere dieren. Ja we zijn dieren, ja we horen vlees te eten en geen vleesvervangers. Dat jij dat eet vind ik best, maar je moet nu niet "boos" worden om mijn redenen waarom ik vlees eet.


    Anders moeten alle andere dieren ook maar vegetariërs worden. (cat)

    xMOoon schreef:
    (...)

    Ik ben niet boos. :Y)

    Daarom de aanhalingstekens, ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben op dit moment slavinken aan het eten! Heerlijk!*O*


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Samurai schreef:
    (...)

    Anders moeten alle andere dieren ook maar vegetariërs worden. (cat)


    In de natuur gaat het er héél anders aan toe dan wij mensen dat doen. Wij fokken dieren zodat we er vlees van kunnen produceren, veel te veel dan we nodig hebben. Hoeveel vlees verdwijnt er wel niet per dag in de prullenbak? ... & dat vind ik niet zo'n fijn idee.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Ik vind vegetariërs die steeds zo verdedigend reageren irritant -.-