Jonsu schreef:
Ik eet geen vlees (of vis), omdat ik van mening ben dat ik het niet nodig heb
en ook omdat ik het bullshit vind als dieren onnodig mishandelt of gemartelt worden puur voor vleesproductie - en geloof me, ik kan het weten. Ik werk in een keuken dus ik weet precies waar en hoe vlees vandaan komt-. Ik noem mezelf ook geen vegetariër, omdat ik niet moeilijk ga doen over vleesextracten en vlees-smaakversterkers en dergelijke. ![(krul) (krul)](/images/smilies/krul.png)
Maar, dan even een vraagje aan jou. Mag jij vlees eten stel je mocht het willen? Of mag dat niet van je ouders? En eet je dan wel vis?
Mijn ouders zeggen altijd: "Je mag later altijd vlees gaan eten, maar bij ons niet. Wij maken het niet klaar." Maar ik ga later ook écht geen vlees eten. Precies om dezelfde redenen die jij benoemt. Gewoon omdat ik het echt hartstikke zielig vind. Vroeger was het zo, dat vlees een
luxe was. Nu is het geen
luxe meer. Ik vind echt dat dát moet veranderen. Niemand hoeft van mij vegetariër te worden. Alleen ik vind dat het, net als in de prehistorie, weer een
luxe moet worden. Ik bedoel, in de prehistorie hadden zo ook niet elke dag vlees!
Zo denk ik erover...
[ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 19:04 ]
OTP: won't stop 'till we surrender...