• Oké, ik ben dus vegetariër. En een meisje dat ik ken ook! Alleen zegt ze: "Ik ben vegetarisch." (whahaha) En als ik haar dan uitleg dat dat verkeerd is, ("Als je vegetarisch bent, ben je van groente gemaakt", zoiets) zegt ze dat ze het niet gelooft en dat wat ik zeg niet klopt... Tja...

    Ik ben al mijn hele leven vegetariër omdat mijn ouders me zo hebben opgevoed - ze zijn dan zelf ook vegetariër en mijn broertje ook.


    Wie zijn er hier allemaal vegetariër en waarom óf waarom niet?


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    ja & nee.

    ik eet niet graag vlees, ik vind bepaald vleeseigenlijk niet echt lekker.
    dus eet ik vaak Vega. maar bepaald vlees vind ik wel weer lekker (A)
    vandaar dus ja & nee ik eet net zovaak vega als dat ik vlees eet:Y)

    [ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 19:00 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    WEAREYOUNG schreef:
    Ik ben het niet omdat ik vlees te lekker vind. :'D


    (Be)lieve in (you)rself

    Jonsu schreef:
    Ik eet geen vlees (of vis), omdat ik van mening ben dat ik het niet nodig heb :Y) en ook omdat ik het bullshit vind als dieren onnodig mishandelt of gemartelt worden puur voor vleesproductie - en geloof me, ik kan het weten. Ik werk in een keuken dus ik weet precies waar en hoe vlees vandaan komt-. Ik noem mezelf ook geen vegetariër, omdat ik niet moeilijk ga doen over vleesextracten en vlees-smaakversterkers en dergelijke. (krul)

    Maar, dan even een vraagje aan jou. Mag jij vlees eten stel je mocht het willen? Of mag dat niet van je ouders? En eet je dan wel vis?


    Mijn ouders zeggen altijd: "Je mag later altijd vlees gaan eten, maar bij ons niet. Wij maken het niet klaar." Maar ik ga later ook écht geen vlees eten. Precies om dezelfde redenen die jij benoemt. Gewoon omdat ik het echt hartstikke zielig vind. Vroeger was het zo, dat vlees een luxe was. Nu is het geen luxe meer. Ik vind echt dat dát moet veranderen. Niemand hoeft van mij vegetariër te worden. Alleen ik vind dat het, net als in de prehistorie, weer een luxe moet worden. Ik bedoel, in de prehistorie hadden zo ook niet elke dag vlees!

    Zo denk ik erover...

    [ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 19:04 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Sorry. Mensen zijn van vlees en bloed gemaakt, wat ze ook eten. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik ben vegetariër, maar dat is voornamelijk omdat ik het écht niet lekker vind. En natuurlijk ook omdat ik het zielig voor de dieren vind.


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Ik ben vegetarisch
    No kidding, ik was het wel, maar omdat die vlees vervangers niet zo goed werkte voor mij en ik ijzer te kort kreeg. Moest ik weer vlees gaan eten en ik eet liever vlees dan dat ik ziek ben. (cat)

    Samurai schreef:
    Ik ben vegetarisch
    No kidding, ik was het wel, maar omdat die vlees vervangers niet zo goed werkte voor mij en ik ijzer te kort kreeg. Moest ik weer vlees gaan eten en ik eet liever vlees dan dat ik ziek ben. (cat)


    Ja, dat kan ik begrijpen! Ik hoor inderdaad vaker dat als mensen ijzer te kort hebben, dat ze dan (weer) vlees moeten eten. Ik heb daar nog nooit last van gehad... Dus ik zal wel goed en gevarieërd eten?


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Hustle schreef:
    Ik hou van vlees. (joehoe)


    Here & Now

    Ik ben pescotariër, wat wil zeggen dat je geen vlees eet maar wel nog vis. Al probeer ik daar dus ook mee te stoppen en volledig vegetarisch te beginnen eten.
    En ik doe het gewoon uit principe. Ik vind het erg voor die beestjes dat ze daarom eerst vetgemest moeten worden en dan worden afgemaakt. Als ik vroeger vlees at, dacht ik altijd van "en dit was vroeger een kipje" of zo en tja, dat vond ik altijd erg -jaja, belachelijk, ik weet het-

    [ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 19:21 ]

    Heel stiekem zijn jullie gewoon allemaal ovo-lacto-vegetariërs (nerd)

    Samurai schreef:
    Heel stiekem zijn jullie gewoon allemaal ovo-lacto-vegetariërs (nerd)

    Ja, daarom is het ook vegetariër en géén veganist (:

    Haha, van groente gemaakt.

    Nee ik ben geen vegetariër, omdat ik niet tegen moeder natuur in ga. Althans niet meer dan nodig is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    WEAREYOUNG schreef:
    Ik ben het niet omdat ik vlees te lekker vind. :'D


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    MrsLovett schreef:
    Haha, van groente gemaakt.

    Nee ik ben geen vegetariër, omdat ik niet tegen moeder natuur in ga. Althans niet meer dan nodig is.


    De zorg voor het milieu (lucht, bodem, water): men kan de productie van vlees zien als een verspilling van graan en water, omdat er bij de omzetting van voer en water in vlees veel energie verloren gaat. Als de mens rechtstreeks plantaardig voedsel tot zich neemt, zorgt dit voor meer voedingswaarde en minder druk op het milieu. Koeien produceren tijdens hun spijsvertering het broeikasgas methaan. Het mestoverschot (ammoniak) en de gebruikte medicijnen (antibiotica) belasten het milieu.
    Bron: Wikipedia


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Nope, geen vegetariër, waarom niet omdat ik niet zo ben opgevoed