hmmm, ik ben het ermee eens en ook oneens. Ik vind dat je als ouder erop moet letten dat je kind niet te dik word, ook al weeg je zelf meer. Want, dan lijkt het me logisch dat je wéét dat het niet fijn is om dik te zijn :c Maar ook mee oneens, want het kan ook door de bouw of een ziekte zijn.
Ligt eraan. Als het kind een ziekte heeft dan kunnen de ouders daar weinig aan doen. Maar als de ouders hun kind alleen maar ongezond eten voor zet en hun dwingt junkfood te eten net zolang tot ze vetgemest zijn, jaa dan is het kindermishandeling. Maar ik zie dat niet snel ouders doen denk ik (:
Het is ontverantwoordelijk, hiermee kunnen ze haar toekomst verpesten - en misschien ook wel hun schuld. maar als het kind zelf blijft eten dan is het ook mede haar eigen schuld. Als ze af wil vallen moet ze maar gaan fietsen, in ieder geval vind ik het geen kindermishandeling.
Uneventful schreef: Wat? Dus het is opeens de schuld van de ouders.
Haha, in de meeste gevallen wel ja. Als je je kind vanaf kleins af aan al leer dat je één koekje mag pakken en niet de hele trommel dan hebben de ouders er inderdaad heeeeeeul veel invloed op. En dit is maar één voorbeeldje.