Sorry voor de Belgen, maar ik vond 'm toch wel gewoon heel droog:
Er komt een Belg een benzinestation binnen. "Amai", zegt hij, "mijn sleutel zit in het slot en het portier ook."
De tankstationshouder begrijpt wat hij bedoelt. Hij pakt een lang stuk ijzer met een haakje eraan, en geeft die aan de Belg. "Probeer daarmee het deurslot open te krijgen", raadt hij aan.
De Belg vertrekt verheugd.
Even later komt een andere automobilist het tankstation binnen. Hij zegt: "Heb je die Belg gezien?"
"Ja," zegt de tankstationshouder, "hij heeft het portier op slot gedaan en de sleutel in het contactslot laten zitten. Ik heb hem die haak gegeven om de deur open te doen."
"Ja," zegt de andere man, "maar zijn vrouw zit binnen in de auto en zegt: 'Ietsje meer naar rechts, ietsje meer naar links'."
Edit: En nog ééntje, wat heb ik toch met Belgenmoppen?
Een Nederlander, een Duitser en een Belg drinken samen een biertje in het cafe. Zegt de Nederlander: "Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een timmerman, ik kwam laatst thuis en toen lag er namelijk een gereedschapskist onder het bed". Begint de Duitser: "Mijn vrouw gaat volgens mij vreemd met een melkboer, want laatst stond er een kratje met melkflessen onder mijn bed". " Nou," zegt de Belg, "ik denk dat mijn vrouw vreemd gaat met een paard." "O ja," zeggen de Nederlander en de Duitser verbaasd. Zegt de Belg: "Ja, want ik kwam laatst thuis en toen lag er een ruiter onder mijn bed."
[ bericht aangepast op 16 aug 2011 - 15:21 ]
“Love is a contradiction.”