• Mijn ouders voeden me vrij op. Dus dat ze me eigen keuzes laten maken maar ik altijd na ze toe kan komen als ik dat nodig vind.

    Ik heb ook bijna nooit straf heel even toe.


    Hoe word jij opgevoed? met een geloof? of heel vrij zoals mij of word je heel strak gehouden?

    Ik word heel vrij opgevoed. Ik mag alles doen wat ik wil en ik krijg ook alles wat ik wil. Desondanks hebben mijn ouders me manieren bijgebracht, netjes opgevoed en met respect.
    Straf ken ik niet, ik heb nog nooit straf gehad aangezien mijn moeder me geen straf kan geven. En als ze dat doet doe ik zo ongeïnteresseerd dat ze het meteen weer opheft.
    Belonen voor goed gedrag doen we eigenlijk ook niet. Maar ik vind dat niet nodig aangezien ik me vrijwel altijd goed gedraag.
    Ik ben heel blij met mijn ouders en de manier hoe zij me hebben opgevoed.
    Ik ben netjes en vrij, heb respect en manieren, maar ik hoef niet over me heen te laten lopen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Best vrij, maar er waren een aantal duidelijke regels (wanneer thuis komen, wat verkeerd was etc). Ik ben niet religieus opgevoed, maar ga wel naar een Christelijke school (:


    Destroy what destroys you.

    Ik ben vrij opgevoed, maar wel met respect voor andere en hun spullen.
    De enige regel die mijn ouders echt hebben, is 'als je verantwoordelijkheid laat zien, dan krijg je verantwoordelijkheid'
    En ik mag nooit in m'n eentje door het donker naar huis, maar dat is opzich niet zo raar


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ze zijn chill en geven me nooit straf. Dat is alles wat ik nodig heb. Alhoewel, mijn moeder wil teveel op de hoogte zijn van mij. Ze blijft ook continue zeggen dat haar kleine meisje langzaam aan het verdwijnen is en dat ze die liever nog even gehouden had. Dat kan redelijk irritant zijn. (krul)


    Smile and live.

    Vrij, heel vrij. Tja de laatste tijd is er wel veel fout gegaan en daardoor mag ik wel minder, maar het is niet dat ik ineens helemaal niks meer mag ofzo. Ik moet steeds eerder thuis zijn, dat vind ik wel raar.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    ik ben gelocvig opgevoed, ik ga niet altijd naar de kerk, voor de rest liete ze me altijd vrij, ze waren wel streng, en ik had ook wel klusjes in huis, en als we iets gedaan hadden, werden we gewoon gestraft.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    goed en vrij. mijn eigen verantwoordelijkheid laten kweken. me zelf met geld laten leren omgaan. dat soort dingen. mijn eigen plan leren trekken etc :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik word bijna helemaal vrij gelaten. Mag uit wanneer en tot hoe laat ik wil, naar feesten wanneer en met wie ik wil. Veel van de mensen in mijn vriendenkring gebruiken drugs, en ze laten me er alsnog heen gaan.
    Qua jongens zijn ze ook vrij makkelijk, alleen zodra ik blijf slapen willen ze 'm wel eerst gezien hebben.
    Ook over roken en drinken doen mijn ouders niet moeilijk. Ze zeggen altijd; "Als we het je gaan verbieden doe je het alsnog, dus kunnen we het beter laten gaan".
    En ik kan ook altijd naar ze toe komen als er wat is, en ze helpen me graag met dingen.

    Ja, mijn leven is superchill ^^


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Gewoon opgevoed.
    ok bv: Sommige dingen mag ik en andere dingen niet. Als ik mijn best doe op school is er geen probleem en mijn ouders hebben me respect meegeven.

    Edit : Ik mag alcohol drinken zolang het niet uit te hand loopt ;p

    [ bericht aangepast op 5 aug 2011 - 16:25 ]


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Assassin schreef:
    Ik word heel nuchter opgevoed. Negatief gedrag word niet beloont maar bestraft, positieve dingen worden wel beloont. Eigenlijk ben ik heel netjes opgevoed, met respect voor andere mensen en hun spullen.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Voor fouten word ik altijd gestraft, voor juiste keuzes word ik nooit beloond. Overgelaten aan mijn lot en ze zoeken meestal zelf vrienden voor me uit.


    Olive

    Ik ben katholiek opgevoed, totdat ik gewoon tijdens mn vormsel zij; JA FUCK DIT. En toen ging ik nooit meer naar de kerk :'D

    Ik ben de oudste, dus alles is voor mijn ouders nieuw. Als ik bijvoorbeeld uit wil gaan, is dat voor mijn ouders moeilijk omdat ik de oudste ben, dus ook de eerste. Bij mijn zusje en broertje zal dit later veel makkelijker gaan.

    Verder geven mijn ouders alleen om mijn cijfers - mygosh -

    Verantwoordelijk.
    Ik betaal -behalve mijn behoeftes- zo goed als alles zelf, al van in groep 8. Ik kreeg in het begin ook geen gratis sms'en, wat nu heel erg handig bleek te zijn: ik kan daardoor best goed met geld omgaan. Te veel gesms't? Pech. No more money.
    Ze voeden me op naargelang mijn leeftijd en ik verlang ook niet meer. Ik ga niet verlangen dat ik tot 5 uur mag uitgaan, ik ben nog geen 18 of zo.
    Ze verlangen wel dat ik goede punten haal op school, want dat is gewoon belangrijk. Ik ben ook niet zo'n rebel en krijg dus ook geen straf, want ik wil geen ruzie met mijn ouders aangezien ik er goed mee overeen kom.


    Has no one told you she's not breathing?

    ik denk dat het makkelijkste is als ik zeg normaal, maar voor iedereen is iets anders normaal. ik denk dat ik best vrij ben opevoed. we mogen gerust uit gaan, vrienden uitnodigen of zelf naar vrienden gaan. huisregel 1 daarvan is dat wel gewoon duidelijk te zeggen, en wel een beetje optijd natuurlijk. ik ben wel met een bepaald geloof opgevoed, maar ieder ander geloof zou ook gewoon welkom zijn dus niet zo dat het verplicht is dat geloof ook werkelijk te geloven. ik denk wel dat we goed zijn opgevoed, niet alleen is er veel humor thuis, wat het gezinsleven wel zo prettig maakt maar ook qua respect en eerbied voor anderen. maar ook als 'een voor allen, allen voor een' of 'van fouten leer je'. ruzie is het ergste wat er kan zijn thuis, en klikken word NIET beloont. ik denk dat ik thuis best positief ben opgevoed, al is het grotendeels wel alleen door mijn moeder.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Beschermend maar ook heel vrij. Ik mag bijvoorbeeld wel altijd naar feestjes, stad, etc, maar ze laten me niet helemaal alleen naar Amsterdam reizen. *ik woon in Groningen (;*. Qua geld betalen ze mijn school dingen, en bus kaart nu nog. Maar als ik 18 ben, zal ik alles zelf moeten betalen. (;


    Alleen maar tranen van geluk