• Mijn ouders voeden me vrij op. Dus dat ze me eigen keuzes laten maken maar ik altijd na ze toe kan komen als ik dat nodig vind.

    Ik heb ook bijna nooit straf heel even toe.


    Hoe word jij opgevoed? met een geloof? of heel vrij zoals mij of word je heel strak gehouden?

    Ik ben wel vrij opgevoed, vind ik. Ik mag echt bijna alles, maar daardoor heb ik wel verantwoordelijkheidsgevoel gekregen. Ik mag meestal vrij laat thuis komen, als ik maar niet alleen ben maar met een vriendin of zo, maar dan moet ik mijn vader wel laten weten dat ik thuis ben zodat hij zich geen zorgen maakt. Ik mag zelfs spijbelen van mijn ouders, als mijn resultaten maar goed zijn en ik er geen problemen mee krijg. Ik vertel mijn vader ook veel over wat er in mijn leven gebeurt etc, niet alles natuurlijk, maar wel veel. Maar het helpt ook goed dat ik geweldig overweg kan met mijn vader. (:

    Mijn ouders zijn gescheiden en ik word bij beiden anders opgevoed.

    Omdat mijn moeder een strenge opvoeding had, krijg ik het totaal omgekeerde. Ik word vrijgelaten, maar krijg uren om thuis te zijn die ik volg. Zolang ik mijn moeder haar vertrouwen niet schaad, mag ik doen wat ik wil. - Binnen de grens, natuurlijk.

    Mijn vader dat is heel anders. Ik word daar vreselijk streng opgevoed; jongens zijn taboe, vroeg thuis zijn bij het uitgaan, ..


    all I want is the taste that your lips allow

    Nu kan je niet meer echt van opvoeden spreken. Eigenlijk is de echte opvoeding gestopt toen mijn moeder stierf. Sinds dien is er niet echt iets verandert.

    Uhm, ik denk vrij maar wel met normen en waarden. Ik ben zonder geloof opgegroeid(hoewel ik wel op een Christelijke school zat/zit maar dat mag geen naam hebben), gelukkig maar.
    Ik heb wel gemist dat ik vrij kon praten. Ik heb vroeg "geleerd" mijn gevoel voor me te houden en de schijn op te houden. Waarom weet ik niet.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 0:39 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ehm even denken. Ik ben niet gelovig. Mijn ouders laten me vrij in heel veel dingen, maar zullen me toch altijd hun advies en mening blijven geven. Ze laten me leren van mijn fouten en belonen me als ik iets goed doe. Ze luisteren naar mijn mening. Ik moet beleefd zijn tegen volwassene/oudere mensen. Ze leren me ook hoe ik met geld moet omgaan en moet budegetteren. Dat geld belangrijk is voor de toekomst. Ja, ik kan eigenlijk nog wel een uur door blijven gaan met punten op te noemen. Komt erop neer dat ik een hele vrije opvoeding heb gehad/nog krijg :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    NinaNOISE schreef:
    ik word heel vrij opgevoed, heb nog nooit in mijn leven straf gehad en hoef niks te doen in huis, maar dat doe ik wel hoor!

    ²


    None but ourselves can free our minds.

    Ik word best heel vrij opgevoed, ik mag bijna alles maar ik moet het wel vragen en als ik laat thuis kom moet ik dat zeggen. En daarbij ben ik ook best wel verwend. Maargoed,


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Mijn ouders laten me over veel dingen zelf beslissen, maar ze willen me ook heel dichtbij houden. Als ik bijvoorbeeld naar een andere stad wil met iemand die zij niet kennen, is de kans groot dat ze dat niet laten gebeuren omdat ze bang zijn dat er iets gebeurt - maar dat is op mij altijd overgekomen als niets meer dan gezonde paranoia. Ik kan bij mijn ouders altijd terecht en ze proberen me het goede paadje op te sturen. Dat kan ik echt, heel erg waarderen.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Ik ben een heel moeilijk kind geweest om op te voeden. Dat komt door een stoornis die ik heb en waar mijn ouders niets van wisten tot voor kort. Ik loop heel gemakkelijk over mijn ouders heen en doe lekker wat ik zélf wil. Maar ik merk zelf wel dat ik ook ouders nodig heb die me op het matje roepen als ik iets verkeerd heb gedaan. Maar ik luister al zowat mijn hele leven niet naar mijn vader, de enige waar ik nog een beetje naar luister is m'n moeder. Zij heeft me ook heel vrij opgevoed, zonder geloof en zonder straf. Als ik wat fout deed kreeg ik wel de wind van voren alleen de straf lapte ik aan m'n laars.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Eh.. niet?
    Nee maar serieus, bij mijn moeder moest ik al vrij snel dingen zelf bepalen (lees: zelf uitzoeken) en als ik het bont maakte kreeg ik met de riem. Heb het één keer voor mekaar gekregen dat ze met een mes achter me aan ging. Nou, zulke dingen brengen wel scheurtjes in je kijk op je ouders, of in elk geval mijn moeder.


    No growth of the heart is ever a waste

    Alles behalve consequent, dan mag het wel, dan mag het niet.. Het is echt heel verwarrend en vervelend, voor de rest zijn ze wel soepel in dingen.
    Maar als ik dan kijk naar wat voor consequente ouders mijn vriendinnen hebben, ben ik best jaloers.
    Ik heb ook een klein beetje een eigen stijl en dat is iets wat mijn moeder niet kan appreciëren, daarom geeft ze er altijd commentaar en kritiek op, heel vervelend als je zo onzeker bent als ik en altijd bang bent dat je kleren slecht zitten als je naar buiten gaat of dergelijke. Als ik de kamer in kom krijg ik meteen een vuile blik van haar en zegt ze dat ik een 'mannekensblad' ben omdat ik allstars aan heb met bolletjes, een rokje met streepjes en dan nog kniekousen met ruitjes. Maar ach, mijn moeder doet ook altijd vormloze, veel te grote dingen aan die haar als een oude zwerver eruit laat zien, dus waarom zou ik het me aantrekken?
    Oh en wat accesoires betreft is ze ook een duivel. Als je één ketting hebt is het genoeg. NEE. D: Niet alle kettingen passen bij elke outfit, you no-style-woman.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 9:51 ]


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Ik word/werd (ik ben 21, voor zover er nu nog van opvoeding te spreken is x'D) redelijk vrij opgevoed. Heb altijd mijn eigen keuzes kunnen/mogen maken, en ben daardoor een paar keer op mijn bek gegaan. Maar daar heb ik ook weer van geleerd.
    Ik kan altijd naar mijn ouders toekomen als er iets is, en heb heel veen steun aan hen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik word ook vrij opgevoed (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    MaakGeloof schreef:
    Ik word/werd (ik ben 21, voor zover er nu nog van opvoeding te spreken is x'D) redelijk vrij opgevoed. Heb altijd mijn eigen keuzes kunnen/mogen maken, en ben daardoor een paar keer op mijn bek gegaan. Maar daar heb ik ook weer van geleerd.
    Ik kan altijd naar mijn ouders toekomen als er iets is, en heb heel veen steun aan hen.


    Ik ook!


    Better a witty fool than a foolish wit

    Democratisch 8)


    "I shut my eyes in order to see.'

    CountMeIn schreef:
    Opzich wordt ik best vrij opgevoed, maar wat betreft sommige dingen. Als tijden van thuiskomst heb ik nog nét geen halsband om!


    Food.