• De ramadan begint morgen, een hele maand vasten of course niet op school of als je de maandelijkse vloek hebt. We voelen hoe het is om arm te zijn en weinig eten te hebben, mensen in Turkije nemen vrij op zulke momenten en het eten is... omg. Overheerlijk. 'S avonds dan he, overdag niet. Als je een flinke doorslaper bent heb je geen last van de ramadan, en het voelt geweldig. De hele maand zorgen ze voor arme mensen d.m.v geld geven en een schaap laten slachten, en als ze de ramadan eindigt is er het suikerfeest. Maar daar maak ik ook sws een topic over. :'D

    Wie doet er mee? Of wat vinden jullie van de ramadan? Of weet je niet precies wat het inhoudt en wil je vragen stellen? You can ask me.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Imoani schreef:
    (...)
    Boem ik weet alle tijden dus als je vragen hebt kan je ene berichtje sturen in mijn GB :'D

    But uhm wij vasten pas maandag ?


    IMENLIEFFFFIEETJe, juah wij moeten vandaag wakker worden dus eigenlijk is dat vandaag. :-D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Eens.


    Maar wat zijn eigenlijk nog meer de gebruiken bij de Ramadan, behalve vasten en geld schenken?


    Maar arme mensen eten ook 's avonds beter dan in normale maanden, daar zorgen de schapen die geslacht worden voor. Die gaan allemaal naar een gezin in afrika amerika azie of noem maar een arme gezin op in een land of content. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Tulsa schreef:
    (...)

    De ramadan valt daarintegen veel beter mee. Dat is echt een maand proberen te leven zoals de armen. Enja, ze eten 's avonds misschien, maar ze hoeven toch ook niet dood te gaan van de honger. De dag overleven is al erg. Dat is zo'n geloof en volgens mij kunnen wij dat niet snappen tot we het zelf proberen.


    Dankje voor je lieve reacties, jij snapt het tenminste (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    ik zou het zef niet doen, maar heb er wel respect voor.
    alleen zijn we tijdens de ramadan in turkije op vakantie, en dan moeten daar al die obertjes tussen het eten lopen enzo en dat vind ik zielig ;$


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    riverdale schreef:
    ik zou het zef niet doen, maar heb er wel respect voor.
    alleen zijn we tijdens de ramadan in turkije op vakantie, en dan moeten daar al die obertjes tussen het eten lopen enzo en dat vind ik zielig ;$


    Ik weet hoe je je voelt, maar die eten in de avond en sommige doen het niet eens in Touristen plekken dus je hoeft je geen zorgen te maken. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik doe er niet aan mee, maar ik vind de mensen die het wel doen heel knap. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Uneventful schreef:
    (...)

    Ik weet hoe je je voelt, maar die eten in de avond en sommige doen het niet eens in Touristen plekken dus je hoeft je geen zorgen te maken. (:
    haha oke dat is waar, maar vorig jaar waren we er ook tijdens de ramadan en toen waren er heel veel chagrijnig haha


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    riverdale schreef:
    (...)haha oke dat is waar, maar vorig jaar waren we er ook tijdens de ramadan en toen waren er heel veel chagrijnig haha
    \

    hahaha. x'd


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik heb al honger als ik een broodkruimel zie.


    Owl you need is love.

    NAPKINS schreef:
    Ik heb al honger als ik een broodkruimel zie.


    lol x'd


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik ben geen moslim en doe er niet aan mee. Maar ik heb er wel respect voor. Ik snap niet dat je het kunt; heb je geen verschrikkelijke honger? ;$


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Chocolicious schreef:
    Ik ben geen moslim en doe er niet aan mee. Maar ik heb er wel respect voor. Ik snap niet dat je het kunt; heb je geen verschrikkelijke honger? ;$


    Nee gewoon afleiding en we worden wakker om vier uur of ja voordat de zon naar boven komt en eten dan, dus het is makkelijk. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Serophina schreef:
    Ik niet HELL no :S
    En op wa slaagt dat..
    Je zegt dat ze willen weten hoe mensen leven als ze arm zijn maar als het donker is, eten jullie wel :S
    En sorry maar ik haat die mensen dat de schapen slachten..
    En zij krijgen vrij van school voor dat suikerfeest en de gewone mensen niet, ik vind dat echt niet eerlijk..


    Ik weet niet hoor maar we hebben alleen vrij met Suikerfeest en schaapfeest en jullie hebben met kerst, en al dat andere dingen. Wij moeten er om vrij vragen. Waar slaat dat op?. Dat is pas oneerlijk!!


    I love BTR and One Direction!

    Ik doe mee!!, ik heb er eigenlijk best wel zin in hahaha.


    I love BTR and One Direction!

    Als ik niet 's morgens, 's middags en 's avonds eet, dan krijg ik verschrikkelijk last van hoofdpijn. (:
    Dus dat doe ik maar niet, haha.
    Ik heb het ooit wel een paar dagen geprobeerd, maar met die hoofdpijn was het gewoon niet te doen.


    "Well, well. Look who we've got here!"