• De ramadan begint morgen, een hele maand vasten of course niet op school of als je de maandelijkse vloek hebt. We voelen hoe het is om arm te zijn en weinig eten te hebben, mensen in Turkije nemen vrij op zulke momenten en het eten is... omg. Overheerlijk. 'S avonds dan he, overdag niet. Als je een flinke doorslaper bent heb je geen last van de ramadan, en het voelt geweldig. De hele maand zorgen ze voor arme mensen d.m.v geld geven en een schaap laten slachten, en als ze de ramadan eindigt is er het suikerfeest. Maar daar maak ik ook sws een topic over. :'D

    Wie doet er mee? Of wat vinden jullie van de ramadan? Of weet je niet precies wat het inhoudt en wil je vragen stellen? You can ask me.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Als jullie de ramadan schijnheilig vinden - denk dan eens goed na; Kerstmis is nog schijnheiliger.
    Ik heb er respect door, maar het is niet voor mij (:


    Olive

    Tulsa schreef:
    Als jullie de ramadan schijnheilig vinden - denk dan eens goed na; Kerstmis is nog schijnheiliger.
    Ik heb er respect door, maar het is niet voor mij (:


    Ik snap de schijnheiligheid er niet echt van. Wel dat mensen dat denken, maar zelf zie ik dat niet.

    Als je een maand per jaar voelt hoe het is om niet te kunnen eten wanneer je dat wilt, vind ik dat niet schijnheilig. Want dat is precies wat arm-zijn is. Je hebt niet altijd eten binnen handbereik. Daar moet je op wachten, al heb je nog zo'n honger.
    En 's avonds moet je als Ramadan-vierende (ik weet niet hoe ik het moet noemen xD) wel normaal eten, omdat je er anders zelf aan onderdoor gaat, want dat lijkt me ook niet de bedoeling.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Raveleijn schreef:
    Ik ga dit jaar meedoen, heb ik mezelf voorgenomen. Ik ben al aan het afvallen dus waarom zou ik dan ook niet meedoen met de ramadan? zo moeilijk kan het niet zijn..

    niet dat ik moslim ben, maar gewoon uit respect en omdat ik mezelf wil bewijzen.

    Ik weet dat dit dom klinkt, maar wat zijn eigenlijk de regels enzo? van hoelaat tot hoelaat mag je wel eten/drinken? ik heb me er nooit in verdiept ofzo, dus ik weet het nie.

    Boem ik weet alle tijden dus als je vragen hebt kan je ene berichtje sturen in mijn GB :'D

    But uhm wij vasten pas maandag ?


    "Haters will say what they want, but their hate will never stop you from chasing your dream" — Justin Bieber

    Respect voor de mensen die het doen want ik zou het niet overleven x]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Ik snap de schijnheiligheid er niet echt van. Wel dat mensen dat denken, maar zelf zie ik dat niet.

    Als je een maand per jaar voelt hoe het is om niet te kunnen eten wanneer je dat wilt, vind ik dat niet schijnheilig. Want dat is precies wat arm-zijn is. Je hebt niet altijd eten binnen handbereik. Daar moet je op wachten, al heb je nog zo'n honger.
    En 's avonds moet je als Ramadan-vierende (ik weet niet hoe ik het moet noemen xD) wel normaal eten, omdat je er anders zelf aan onderdoor gaat, want dat lijkt me ook niet de bedoeling.


    Ik vind het niet schijnheilig, maar iemand schreef dit in het topic (: Ik vind dat je daar echt respect voor moet hebben, want er zijn veel mensen die dat niet kunnen.


    Olive

    Tulsa schreef:
    (...)

    Ik vind het niet schijnheilig, maar iemand schreef dit in het topic (: Ik vind dat je daar echt respect voor moet hebben, want er zijn veel mensen die dat niet kunnen.

    Als je het over mij heb, heb je me verkeert begrepen. Ik dacht dat ze alleen geld gaven in die maand, dat vond ik nogal schijnheilig, bij gebrek aan een beter woord.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Als je het over mij heb, heb je me verkeert begrepen. Ik dacht dat ze alleen geld gaven in die maand, dat vond ik nogal schijnheilig, bij gebrek aan een beter woord.


    Ja, maar toch. Dat kun je misschien een beetje schijnheilig vinden, maar wij geven - als we al iets geven - alleen maar bij grote rampen en bv. bij kerstmis (:?


    Olive

    Tulsa schreef:
    (...)

    Ja, maar toch. Dat kun je misschien een beetje schijnheilig vinden, maar wij geven - als we al iets geven - alleen maar bij grote rampen en bv. bij kerstmis (:?

    Die mensen vind ik ook schijnheilig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tulsa schreef:
    (...)

    Ik vind het niet schijnheilig, maar iemand schreef dit in het topic (: Ik vind dat je daar echt respect voor moet hebben, want er zijn veel mensen die dat niet kunnen.


    Ik heb het ook niet over jou, hoor n___n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Die mensen vind ik ook schijnheilig.


    Nou ja. Dat geld kunnen ze wel goed gebruiken. Toch maar dankbaar zijn, dus. Want met gierigaards schiet je ook niets op (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Die mensen vind ik ook schijnheilig.


    De ramadan valt daarintegen veel beter mee. Dat is echt een maand proberen te leven zoals de armen. Enja, ze eten 's avonds misschien, maar ze hoeven toch ook niet dood te gaan van de honger. De dag overleven is al erg. Dat is zo'n geloof en volgens mij kunnen wij dat niet snappen tot we het zelf proberen.


    Olive

    Ikke niet, want ik ben geen moslim en I love food (H)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Tulsa schreef:
    (...)

    De ramadan valt daarintegen veel beter mee. Dat is echt een maand proberen te leven zoals de armen. Enja, ze eten 's avonds misschien, maar ze hoeven toch ook niet dood te gaan van de honger. De dag overleven is al erg. Dat is zo'n geloof en volgens mij kunnen wij dat niet snappen tot we het zelf proberen.


    Eens.


    Maar wat zijn eigenlijk nog meer de gebruiken bij de Ramadan, behalve vasten en geld schenken?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tulsa schreef:
    (...)

    De ramadan valt daarintegen veel beter mee. Dat is echt een maand proberen te leven zoals de armen. Enja, ze eten 's avonds misschien, maar ze hoeven toch ook niet dood te gaan van de honger. De dag overleven is al erg. Dat is zo'n geloof en volgens mij kunnen wij dat niet snappen tot we het zelf proberen.

    Dat is waar, daar ben ik het ook zeker mee eens. Ik vind de Ramadan zelf ook niet schijnheilig,ik vond dat schijnheilig. De Ramadan is zeker iets goeds.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Eens.


    Maar wat zijn eigenlijk nog meer de gebruiken bij de Ramadan, behalve vasten en geld schenken?

    Bidden, smeekbeden en veel bezig zijn met het geloof.
    Niet dat ik dat doe


    "Haters will say what they want, but their hate will never stop you from chasing your dream" — Justin Bieber