• De ramadan begint morgen, een hele maand vasten of course niet op school of als je de maandelijkse vloek hebt. We voelen hoe het is om arm te zijn en weinig eten te hebben, mensen in Turkije nemen vrij op zulke momenten en het eten is... omg. Overheerlijk. 'S avonds dan he, overdag niet. Als je een flinke doorslaper bent heb je geen last van de ramadan, en het voelt geweldig. De hele maand zorgen ze voor arme mensen d.m.v geld geven en een schaap laten slachten, en als ze de ramadan eindigt is er het suikerfeest. Maar daar maak ik ook sws een topic over. :'D

    Wie doet er mee? Of wat vinden jullie van de ramadan? Of weet je niet precies wat het inhoudt en wil je vragen stellen? You can ask me.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik doe niet mee,ben ook geen Moslim. Zelf vind ik het, word niet boos, een beetje vreemd. Waarom zou je een maand overdacht niets eten, terwijl je 's avonds wel mag eten. Ik zie het nut niet. Dat je geld geeft is wel goed, maar waarom alleen deze maand?
    Ik wil niet respectloos lijken maar ik zie het nut niet helemaal.

    Trouwens op school moet je toch ook vasten, zo is het mij altijd verteld.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik niet. Maar ik respecteer het wel (:


    Life begins at the end of your comfort zone

    Is dat morgen al?
    En zoals hierboven al gezegd werd, ik dacht ook dat je op school ook niet mocht eten?


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik doe mee. Ik ben Marokkaans, maar ik ben nog te jong dus doe ik maar een paar dagen mee. Een dag niet, een dag wel, een dag niet, een dag wel en zo verder(: Ik vind het wel moeilijk... Het leukste is wel het Suikerfeest!

    en MrsLovett : het is niet altijd in de maand augustus, elk jaar begin je 10 dagen voor de dag dat je begon het jaar ervoor(: ofzoiets

    En sorry Uneventful dat ik de vraag die jij moest beantwoorden heb beantwoord.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 22:40 ]

    Ik niet, ik hou veels te veel van eten.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik ga dit jaar meedoen, heb ik mezelf voorgenomen. Ik ben al aan het afvallen dus waarom zou ik dan ook niet meedoen met de ramadan? zo moeilijk kan het niet zijn..

    niet dat ik moslim ben, maar gewoon uit respect en omdat ik mezelf wil bewijzen.

    Ik weet dat dit dom klinkt, maar wat zijn eigenlijk de regels enzo? van hoelaat tot hoelaat mag je wel eten/drinken? ik heb me er nooit in verdiept ofzo, dus ik weet het nie.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik heb er wel respect voor.
    Sommige mensen kunnen er wel erg over doorzeiken dat anderen niet mogen eten waar zij bij zijn, in de aula of zo. Dat vind ik wel stom, want ik wil niet lijden onder iemands gewoonten en een aula is nou eenmaal een algemene plek om te eten en zo, dus ga dan lekker zelf weg.

    Ik heb ook gehoord van gewoonten tijdens de ramadan, waarbij ik echt dacht 'dat slaat nergens op'. Of ik heb het gedroomd, want ik weet het niet meer xD

    Verder weet ik, behalve het vasten en het helpen van armen, niet echt wat het inhoudt... Dus neem mijn mening maar niet al te serieus n___n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    xFishx schreef:
    Ik doe mee. Ik ben Marokkaans, maar ik ben nog te jong dus doe ik maar een paar dagen mee. Een dag niet, een dag wel, een dag niet, een dag wel en zo verder(: Ik vind het wel moeilijk... Het leukste is wel het Suikerfeest!

    en MrsLovett : het is niet altijd in de maand augustus, elk jaar begin je 10 dagen voor de dag dat je begon het jaar ervoor(: ofzoiets

    En sorry Uneventful dat ik de vraag die jij moest beantwoorden heb beantwoord.

    Dat weet ik maar zoals zij het zegt lijkt het alsof je het nooit hoeft te doen op school.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    Ik doe niet mee,ben ook geen Moslim. Zelf vind ik het, word niet boos, een beetje vreemd. Waarom zou je een maand overdacht niets eten, terwijl je 's avonds wel mag eten. Ik zie het nut niet. Dat je geld geeft is wel goed, maar waarom alleen deze maand?
    Ik wil niet respectloos lijken maar ik zie het nut niet helemaal.

    Trouwens op school moet je toch ook vasten, zo is het mij altijd verteld.

    ^.^ This.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik niet HELL no :S
    En op wa slaagt dat..
    Je zegt dat ze willen weten hoe mensen leven als ze arm zijn maar als het donker is, eten jullie wel :S
    En sorry maar ik haat die mensen dat de schapen slachten..
    En zij krijgen vrij van school voor dat suikerfeest en de gewone mensen niet, ik vind dat echt niet eerlijk..


    Stop wishing, Start doing..

    MrsLovett schreef:
    Ik doe niet mee,ben ook geen Moslim. Zelf vind ik het, word niet boos, een beetje vreemd. Waarom zou je een maand overdacht niets eten, terwijl je 's avonds wel mag eten. Ik zie het nut niet. Dat je geld geeft is wel goed, maar waarom alleen deze maand?
    Ik wil niet respectloos lijken maar ik zie het nut niet helemaal.

    Trouwens op school moet je toch ook vasten, zo is het mij altijd verteld.


    De gemiddelde moslim geeft iedere maand geld aan de arme, en het is de negende maand van de kalender, en iedere jaar. En ze eten 's avonds omdat wij liever ook niet willen verhongeren en dood gaan door een maand niet te eten. (: Waarom zie je het nut er niet in als je het wel goed vind dat we ook geld geven? En jongere kinderen hoeven op school echt niet te vasten, tenminste dat is mij verteld.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Oh yesh ik wil meedoen._O_
    Ik heb niks met het geloof though, maar klinkt leuk

    Raveleijn schreef:
    Ik weet dat dit dom klinkt, maar wat zijn eigenlijk de regels enzo? van hoelaat tot hoelaat mag je wel eten/drinken? ik heb me er nooit in verdiept ofzo, dus ik weet het nie.

    Tijdens godsdienst is bij mij op school altijd verteld dat de strenggelovige Moslims pas na zonsondergang mogen eten. Je moet echter wel weer 'vasten' bij zonsopgang.
    Zwangere vrouwen moeten hier trouwens ook niet aan meedoen, is me verteld. (:
    -sorry als ik het fout heb, maar zo is het me eens verteld op school.-

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 22:47 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Serophina schreef:
    Ik niet HELL no :S
    En op wa slaagt dat..
    Je zegt dat ze willen weten hoe mensen leven als ze arm zijn maar als het donker is, eten jullie wel :S
    En sorry maar ik haat die mensen dat de schapen slachten..
    En zij krijgen vrij van school voor dat suikerfeest en de gewone mensen niet, ik vind dat echt niet eerlijk..


    NL en België zijn nou eenmaal een land met Christelijke feeestdagen en daar valt het Suikerfeest niet onder.
    Het is een soort van vaag dat zij dan wel vrij hebben en wij niet en dat ze ook vrij hebben met Kerst, maar zo zijn de feestdagen nou eenmaal. En het is maar één of twee dagen.
    En ik ken mensen die geen vrij kregen, hoor, voor de Ramadan. Ze kwamen alsnog niet op school, maar dan zonder toestemming.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Uneventful schreef:
    (...)

    De gemiddelde moslim geeft iedere maand geld aan de arme, en het is de negende maand van de kalender, en iedere jaar. En ze eten 's avonds omdat wij liever ook niet willen verhongeren en dood gaan door een maand niet te eten. (: Waarom zie je het nut er niet in als je het wel goed vind dat we ook geld geven? En jongere kinderen hoeven op school echt niet te vasten, tenminste dat is mij verteld.

    Ik zie het nut niet van een maand niet eten. En als je alleen in die maand geeft is dat een beetje, hoe zal ik het zeggen.. schijnheilig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall