• De ramadan begint morgen, een hele maand vasten of course niet op school of als je de maandelijkse vloek hebt. We voelen hoe het is om arm te zijn en weinig eten te hebben, mensen in Turkije nemen vrij op zulke momenten en het eten is... omg. Overheerlijk. 'S avonds dan he, overdag niet. Als je een flinke doorslaper bent heb je geen last van de ramadan, en het voelt geweldig. De hele maand zorgen ze voor arme mensen d.m.v geld geven en een schaap laten slachten, en als ze de ramadan eindigt is er het suikerfeest. Maar daar maak ik ook sws een topic over. :'D

    Wie doet er mee? Of wat vinden jullie van de ramadan? Of weet je niet precies wat het inhoudt en wil je vragen stellen? You can ask me.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Raveleijn schreef:
    Ik ga dit jaar meedoen, heb ik mezelf voorgenomen. Ik ben al aan het afvallen dus waarom zou ik dan ook niet meedoen met de ramadan? zo moeilijk kan het niet zijn..

    niet dat ik moslim ben, maar gewoon uit respect en omdat ik mezelf wil bewijzen.

    Ik weet dat dit dom klinkt, maar wat zijn eigenlijk de regels enzo? van hoelaat tot hoelaat mag je wel eten/drinken? ik heb me er nooit in verdiept ofzo, dus ik weet het nie.


    Het is vooral dat je je aan een tijdstip moet houden, en je moet wel voor zonsopgang wakker worden om te eten want anders is het ook niet gezond. Maar als jij wil afvallen kan je beter gewoon de hele dag water drinken en weiniger eten, want de ramadan word 's avonds afgesloten met een maaltijd van hier tot jewelste. Alles is er te vinden en je komt daardoor juist meer aan haha.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Als je goed wilt afvallen, dan moet je gezond eten, maar niet weinig eten en alleen maar water drinken 8) Just sayin' Voor de rest, ik heb er respect voor (: En ik vind 't wel een mooi idee.


    "I shut my eyes in order to see.'

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik zie het nut niet van een maand niet eten. En als je alleen in die maand geeft is dat een beetje, hoe zal ik het zeggen.. schijnheilig.


    Als je nou de andere reacties leest zal je het snappen, het is niet alleen die maand dat ze dat geven. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Het is vooral dat je je aan een tijdstip moet houden, en je moet wel voor zonsopgang wakker worden om te eten want anders is het ook niet gezond. Maar als jij wil afvallen kan je beter gewoon de hele dag water drinken en weiniger eten, want de ramadan word 's avonds afgesloten met een maaltijd van hier tot jewelste. Alles is er te vinden en je komt daardoor juist meer aan haha.

    Ohh oke, nou dan ga ik dan als 'je mag eten' gewoon iets gezonds eten.. x'D


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Uneventful schreef:
    (...)

    Als je nou de andere reacties leest zal je het snappen, het is niet alleen die maand dat ze dat geven. (:

    Nee dat heb ik nu gelezen,maar ik dacht dat dat zo was.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tragically schreef:
    (...)
    Tijdens godsdienst is bij mij op school altijd verteld dat de strenggelovige Moslims pas na zonsondergang mogen eten. Je moet echter wel weer 'vasten' bij zonsopgang.
    Zwangere vrouwen moeten hier trouwens ook niet aan meedoen, is me verteld. (:
    -sorry als ik het fout heb, maar zo is het me eens verteld op school.-


    True, ook voor de mensen die lijden onder ouderdom een ziekte of die medicijnen gebruiken. Gewoon alles wat onveilig kan zijn voor het lichaam. In Turkije is het na de avond gebed en dat is om 7 uur. ;D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    True, ook voor de mensen die lijden onder ouderdom een ziekte of die medicijnen gebruiken. Gewoon alles wat onveilig kan zijn voor het lichaam. In Turkije is het na de avond gebed en dat is om 7 uur. ;D

    Maar wat nu als je in Noorwegen woont, daar gaat de zon heel laat onder en komt heel vroeg op(in de zomer). Dat lijkt me toch niet zo handig.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Serophina schreef:
    Ik niet HELL no :S
    En op wa slaagt dat..
    Je zegt dat ze willen weten hoe mensen leven als ze arm zijn maar als het donker is, eten jullie wel :S
    En sorry maar ik haat die mensen dat de schapen slachten..
    En zij krijgen vrij van school voor dat suikerfeest en de gewone mensen niet, ik vind dat echt niet eerlijk..


    WAAROM THE HELL denk je dat wij eten in de avond?! DENK eens logisch na man, je maakt me echt boos met deze reactie plus je lokt reacties uit. Haat is een groot woord, dus gebruik dat niet. Het zijn niet alleen de moslims die schapen slachten hoor, dat word wereldwijd gedaan. Als je ook vrij wilt voor de suikerfeest moet je dat maar aan je ouders vragen zodat zij ook meedoen aan de ramadan ofzo, het is terecht dat die mensen vrij krijgen door heel die maand vasten.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Maar wat nu als je in Noorwegen woont, daar gaat de zon heel laat onder en komt heel vroeg op(in de zomer). Dat lijkt me toch niet zo handig.


    Lijkt me lullig als je op de noord of zuid pool woont en this net de half jaar dat ze zon niet onder gaat :$


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Maar wat nu als je in Noorwegen woont, daar gaat de zon heel laat onder en komt heel vroeg op(in de zomer). Dat lijkt me toch niet zo handig.


    Misschien nemen ze dan de tijden van Turkije of Marokko... Of waar ze vandaan komen/kwamen. (Die laatste zin is niet beledigend bedoeld ^^)


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Uneventful schreef:
    (...)

    True, ook voor de mensen die lijden onder ouderdom een ziekte of die medicijnen gebruiken. Gewoon alles wat onveilig kan zijn voor het lichaam. In Turkije is het na de avond gebed en dat is om 7 uur. ;D


    Ik bedoel dit niet beledigend of zo hoor maar: ben je dan niet ontzettend moe als die maand van vasten om is? Ik bedoel: je eet dan 's avonds/ 's nachts en je bent 's ochtends ook al vet vroeg op, dan kun je toch niet veel slaap hebben gehad?

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 22:56 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Maar wat nu als je in Noorwegen woont, daar gaat de zon heel laat onder en komt heel vroeg op(in de zomer). Dat lijkt me toch niet zo handig.


    Het is niet na de zonsondergang het is na de avond gebed, en ja in Nederland mag je later eten dan bijvoorbeeld China ofzo.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Tragically schreef:
    (...)

    Ik bedoel dit niet beledigend of zo hoor maar: ben je dan niet ontzettend moe als die maand van vasten om is? Ik bedoel: je eet dan 's avonds/ 's nachts en je bent 's ochtends ook al vet vroeg op, dan kun je toch niet veel slaap hebben?


    Nee want je werkt die maand niet omdat ze dan vrij krijgen (niet als je in het buitenland woont) en mijn oma en opa slapen tot 3 uur in de middag dus nee haha.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Fellatio schreef:
    (...)

    Lijkt me lullig als je op de noord of zuid pool woont en this net de half jaar dat ze zon niet onder gaat :$


    -out-


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    CowardlyLion schreef:
    (...)

    Misschien nemen ze dan de tijden van Turkije of Marokko... Of waar ze vandaan komen/kwamen. (Die laatste zin is niet beledigend bedoeld ^^)


    Dat is waar maar de tijd dat je bid is vaak het zelfde, maar in de jaren heen is dat verandert.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.