• De stelling van vandaag luidt:
    Zelfdoding is dapper.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    FACEPLANT schreef:
    Dit is de meest achterlijke stelling die jullie bedacht hebben. En hij kan nog kwetsend zijn ook voor een aantal mensen hier.
    Ik zelf vind dat zelfdoding niet dapper is, ik vind het dapper wanneer iemand een weg uit zijn problemen zoekt, op het moment dat dat nog kan. Maar niet iedereen is emotioneel even sterk als de ander.


    Cool, neat, swell -Cry

    Op het moment dat je zo'n beslissing neemt, is het voor ide persoon zelf dapper. Vaak denken mensen die dat doen dat ze toch niet gemist zullen worden, dat iedereen beter af is zonder jou. En ik vind het zeker dapper dat ze het uiteindelijk kunnen doen. Ik zou het niet kunnen denk ik.

    Ik vind het een stomme actie. Zo ga je juist de problemen uit de weg. Achteraf zul je denk van had ik het maar niet gedaan. Mijn mening is probeer eerst een weg te vinden hoe je eruit kan komen.

    Ecanus schreef:
    Het is de laffe manier om aan het leven te ontsnappen, maar het is de weg die veel moed vraagt.

    ^
    Daar zocht ik naar.


    No growth of the heart is ever a waste

    Toevallig, ik las net op hyves dat iemand z'n broer zelfmoord heeft gepleegd..

    Maar ik vind het niet dapper.. ik weet niet echt wat ik er van vind.


    -

    Het is een teken van radeloosheid. De enige uitweg is de dood. Die mensen willen volgens mij hun familie enz. niet achterlaten, maar het leven dat ze leven kunnen ze niet meer aan.
    Maar wij kunnen daar niet over oordelen, dat kan naar mijn mening alleen als je al eens zelfmoord hebt gepleegd.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Colors schreef:
    Ik vind het een stomme actie. Zo ga je juist de problemen uit de weg. Achteraf zul je denk van had ik het maar niet gedaan. Mijn mening is probeer eerst een weg te vinden hoe je eruit kan komen.


    Als je echt zelfmoord pleegd, dan denk je dat waarschijnlijk achteraf niet...

    Ecanus schreef:
    Het is de laffe manier om aan het leven te ontsnappen, maar het is de weg die veel moed vraagt.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Ecanus schreef:
    Het is de laffe manier om aan het leven te ontsnappen, maar het is de weg die veel moed vraagt.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Sommige hebben na hun dood spijt van hun actie. Wat ik erop uit kan maken soms.[/Derek Ogilvie]

    Wist je dat, als je zelfmoord pleegt, je in je lichaam vast zit, en niks kan doen, tot dat je echt dood zou gaan?


    jij bent zo gek als een deur, ik als een poort

    Aan zelfdoding is niet dapper.
    De mensen die een zelfdoding overwegen zien geen uitweg meer in het leven en dan is zelfdoding de meest voor de hand liggende weg, maar ik ben van mening dat ze geen rekening houden met hun omstanders en dat ze hen er pijn mee doen.

    Ik zou het dapper vinden dat iemand die aan zelfdoding denkt, toch probeert om oplossingen te bedenken om dit juist niet te overwegen.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Weet je wat pas dapper is? Je confrontaties en problemen aangaan en aanpakken en niet de laffe weg nemen en daarom zelfmoord plegen.


    I am your Ignis Fatuus - I don't speak human.

    Je problemen oplossen, hulpzoeken om dat te doen etc. is dapper.

    Of dat zelfdoding al dan niet moed vraagt laat ik in het midden.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Oneens. Het is niet dapper om aan je leven te ontvluchten als het tegenzit. Het is pas écht dapper als je doorzet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan