• De stelling van vandaag luidt:
    Eens een moordenaar, altijd een moordenaar

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Antichrist schreef:
    Eens, al vermoord je een of meerdere personen. Je blijft een moordenaar. Je hebt iemand zijn leven afgenomen en jouw leven is geen haar meer waart dan dat van die persoon.


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Nou... de dode persoon blijft dood en je blijft de moordenaar van degene die dood is. Of je nou wil of niet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Renervatio schreef:
    Oneens, een mens kan veranderen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ookal heb je maar 1 persoon vermoord en doe je het nooit meer. Je blijft de moordenaar voor die persoon.

    Wanneer je iemand per ongeluk het leven zou hebben genomen ben je niet meteen een moordenaar...


    Ik wil een tuin vol egels

    Antichrist schreef:
    Eens, al vermoord je een of meerdere personen. Je blijft een moordenaar. Je hebt iemand zijn leven afgenomen en jouw leven is geen haar meer waart dan dat van die persoon.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik denk dat ik het er wel mee eens ben. Natuurlijk kunnen mensen veranderen, dat is waar. Maar ten eerste denk ik dat mensen die echt iemand moorden (dus die het gepland hebben om iemand te vermoorden), dat die mensen niet echt zullen veranderen. Maar stel dat je verandert, dan zul je echt spijt voor die moord hebben(en dan tegenover de persoon, niet vanwege de straf), dat je voor jezelf altijd een moordenaar zal blijven. Ik denk dat mensen die dan echt veranderen, slecht met zichzelf kunnen leven.

    Mensen die doodslag plegen(dus mensen die het niet van plan waren om te doen en het gewoon gebeurde), die zullen nooit echt een moordenaar zijn. Die denken niet op zo'n manier als een moordenaar zou doen. Maar ook dan zou je toch op een andere manier moeten kijken, want het bleek dat je toch iemand kon vermoorden. Zelf zou ik dan niet met mezelf kunnen leven. Toch vind ik dit soort mensen ook moordenaars, maar in hart en ziel zullen ze nooit echt moordenaars zijn.


    To live would be an awfully big adventure

    Ligt er aan!
    Sommige mensen vermoorden iemand uit verdediging


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Moord is iets, waar ik geen echte mening over heb. Ik keur namelijk véel soorten moord goed. Qua dat soort dingen, ben ik echt een typ apart.
    Ik ben vervloekt met het feit dat ik geen mensen pijn kan doen, wat ze míj ook aan doen. Maar justitie is véel te mild, ik vind dat je op sommige momenten best iemand mag vermoorden. De wereld is beter af zonder die persoon, en dan heb ik het niet alleen over seriemoordenaars vermoord. Mensen die gewoon over straat lopen, er zijn er genoeg die van mij zo doodgeschoten mogen worden.
    Moord kan ook gaan over het lot of eer. Moord is niet alleen slecht, in sommige gevallen moedig ik het zelfs toe.


    Let it come and let it be

    Antichrist schreef:
    Eens, al vermoord je een of meerdere personen. Je blijft een moordenaar. Je hebt iemand zijn leven afgenomen en jouw leven is geen haar meer waart dan dat van die persoon.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Infinitum schreef:
    Ik denk dat ik het er wel mee eens ben. Natuurlijk kunnen mensen veranderen, dat is waar. Maar ten eerste denk ik dat mensen die echt iemand moorden (dus die het gepland hebben om iemand te vermoorden), dat die mensen niet echt zullen veranderen. Maar stel dat je verandert, dan zul je echt spijt voor die moord hebben(en dan tegenover de persoon, niet vanwege de straf), dat je voor jezelf altijd een moordenaar zal blijven. Ik denk dat mensen die dan echt veranderen, slecht met zichzelf kunnen leven.

    Mensen die doodslag plegen(dus mensen die het niet van plan waren om te doen en het gewoon gebeurde), die zullen nooit echt een moordenaar zijn. Die denken niet op zo'n manier als een moordenaar zou doen. Maar ook dan zou je toch op een andere manier moeten kijken, want het bleek dat je toch iemand kon vermoorden. Zelf zou ik dan niet met mezelf kunnen leven. Toch vind ik dit soort mensen ook moordenaars, maar in hart en ziel zullen ze nooit echt moordenaars zijn.


    precies wat ik wilde zeggen ;)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Eens, alsof degene die je hebt vermoord na tien jaar opeens tot leven komt. Je hebt iemands leven afgenomen en dat zal niet veranderen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Renervatio schreef:
    Oneens, een mens kan veranderen.


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    ER blijft bloed aan je vingers hangen dat is en blijft zo.


    Some angels have no wings.

    MrsLovett schreef:
    Oneens,sommige moordenaars plegen een moord in een moment van verstandsverbijstering. Die zullen dat nooit meer doen.
    Andere moordenaars(zoals psychopaten) leren het nooit, omdat ze "ziek" zijn.


    Wat betreft de stelling, ben ik het hier mee eens ^^



    Dat 'mensen veranderen' gedoe klopt volgens mij niet, een mens kan niet veranderen. Je kan wel proberen je gedrag aan te passen, zodat het veiliger/beter wordt, maar echt veranderen...
    Het is zoals een alcoholverslaving: je kan proberen er iets aan te doen, maar als je het niet in de hand blijft houden, herval je toch terug. Dan is alcohol een deel van je leven (net zoals je gedrag, snap je de link) en is het iedere dag een uitdaging om niet terug naar die drank te grijpen.

    Wat betreft de reacties van anderen, zie ik het zo ^^


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Louisaaa schreef:
    ER blijft bloed aan je vingers hangen dat is en blijft zo.




    Was jij je handen dan nooit?


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein