• Vorige topic was vol
    Ik heb toestemming voor mijn gedichtenwedstrijd!
    Dus hou je van dichten? Doe dan mee met mijn gedichtenwedstrijd!
    Er kunnen maximaal 15 mensen meedoen
    Jury:
    Escritura
    Deelnemers:
    ApplejackIngeleverd
    JamesIngeleverd
    MissPattinsoningeleverd
    AtroposIngeleverd
    Inschrijvingen gesloten

    Opdracht 1:
    Schrijf een gedicht over iemand die veel voor jou betekent
    Voorbeeldje
    Inleverdatum:10Juli

    Progeny en Atiras vallen af

    Opdracht 2:
    Schrijf een gedicht over hoe je je voelt
    Inleverdatum: 19 Juli

    Opdracht 3:
    Schrijf een gedicht over een mytisch wezen
    Inleverdatum: 28 Juli 10:00
    Ik ga de 29ste op vakantie voor 3 weken, ik zal zorgen dat er dan een vierde opdracht staat, ik kan niet beloven dat alles dan beoordeeld is. Bij deze opdracht kan je ook geen uitstel vragen i.v.m de vakantie


    Opdracht 4:Halve finale
    Schrijf een gedicht over een probleem in wereld, dat kan van alles zijn
    Let op!Deze opdracht moeten jullie naar Mendacium sturen die ze voor mij in de story zal zetten omdat ik op vakantie ga
    Inleverdatum:21 Augustus

    Opdracht 5:Finale!
    Schrijf een gedicht over de wereld, dat kan dus van alles zijn.
    Inleverdatum:2 September

    Inleveren in PB de gedichten + de beoordeling komen in een story te staan
    Link van de story
    Uitslag!
    Ik heb alle punten bij elkaar opgeteld en degene met de meeste punten heeft uiterdaad gewonnen. Iedereen bedankt voor het meedoen!
    1e plaats:Applejack met 94,5 punten!
    2e plaats:Atropos met 86,7 punten!
    3e plaats:James met 75,5 punten!
    4e plaats:MissPattinson met 69 punten!

    Omdat het natuurlijk(bijna) zomervakantie is zullen er mensen op vakantie gaan.Als je 2 weken of meer weggaat krijg je een opdracht vooruit zeg maar, je moet dat dan wel optijd bij mij aangeven. Dat geldt ook als je uitstel wil.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2011 - 15:53 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Vandaag eindigt de uistel, dus krijgen we vandaag de uitslag? *O*


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zet zo Ecanus in de opdracht en dan ga ik vanavond of morgen beoordelen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik wilde trouwens even kwijt dat in moderne gedichten geen rijm of ritme hoeft te zitten. Dat heb ik vandaag bij Nederlands gehad. (aangezien daar door sommige mensen vet erg op gejureerd wordt)


    Happy Birthday my Potter!

    Litwick schreef:
    Ik wilde trouwens even kwijt dat in moderne gedichten geen rijm of ritme hoeft te zitten. Dat heb ik vandaag bij Nederlands gehad. (aangezien daar door sommige mensen vet erg op gejureerd wordt)

    Zeg ik al zovaak maar het helpt niet :W Telkens word er bij mij gezegt dat er geen rijm in zit. Ja dat weet ik ook want dat hoeft niet. Maarja helpt niet -.-


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Jamess schreef:
    (...)
    Zeg ik al zovaak maar het helpt niet :W Telkens word er bij mij gezegt dat er geen rijm in zit. Ja dat weet ik ook want dat hoeft niet. Maarja helpt niet -.-


    Das flut

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 16:59 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jamess schreef:
    (...)
    Zeg ik al zovaak maar het helpt niet :W Telkens word er bij mij gezegt dat er geen rijm in zit. Ja dat weet ik ook want dat hoeft niet. Maarja helpt niet -.-


    Ik let niet op rijm zelf, zoals jullie gemerkt hebben. Het enige waar ik op let is ritme en metrum.
    Er word inderdaad gezegt dat gedichten geen ritme nodig hebben, maar voor mij is het dan niets maar dan een plat stuk tekst.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NurseJoy schreef:
    (...)

    Ik let niet op rijm zelf, zoals jullie gemerkt hebben. Het enige waar ik op let is ritme en metrum.
    Er word inderdaad gezegt dat gedichten geen ritme nodig hebben, maar voor mij is het dan niets maar dan een plat stuk tekst.


    Litwick schreef:
    Ik wilde trouwens even kwijt dat in moderne gedichten geen rijm of ritme hoeft te zitten. Dat heb ik vandaag bij Nederlands gehad. (aangezien daar door sommige mensen vet erg op gejureerd wordt)

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 17:27 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ik weet dat dat gezegt is Mitch, ik heb hwt gelezen.

    voor mij is het dan niets maar dan een plat stuk tekst.


    You see? :)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NurseJoy schreef:
    ik weet dat dat gezegt is Mitch, ik heb hwt gelezen.

    voor mij is het dan niets maar dan een plat stuk tekst.

    You see? :)


    Dan zijn bijna al mijn gedichten platte stukken tekst xD

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 17:31 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Jamess schreef:
    (...)

    Dan zijn bijna al mijn gedichten platte stukken tekst xD


    Nee want er zit gevoel in en daar gaat het om.

    Je laatste inzending las trouwens heel prettig. Daar zat echt wel ritme in als ik het las ;)

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 18:28 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Offtopic;
    Avox, Sleutelbloem, Prim.. Het is vast geen toeval, hm? (:

    Veel succes en plezier iedereen etc.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Giants schreef:
    Offtopic;
    Avox, Sleutelbloem, Prim.. Het is vast geen toeval, hm? (:

    Veel succes en plezier iedereen etc.


    The Hunger Games (H) De trilogie die je leven compleet overneemt :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Een gedicht is een tekst die tot poezie wordt gerekend. Meestal wordt er bij een gedicht gelet op de vorm. Tot de vorm kunnen onder andere klank, rijmschema's, traditionele stijlfiguren, het enjambement, strofes, beeldspraak, metrum, ritme en typografie behoren.

    Ook over de inhoud van gedichten valt weinig algemeens te zeggen. Een gedicht kan emoties, toestanden, gebeurtenissen, processen, ideeën, waarnemingen, taal enz. oproepen, beschrijven, bevatten en/of problematiseren. De inhoud is in elk geval irrelevant om te bepalen of iets al dan niet een gedicht is, al kan ze wel een bepalende factor zijn voor het bepalen van het soort gedicht een bepaalde tekst is.


    en dat zijn de dingen waar ik het meest op let. Hoewel emoties belangrijk zijn, zonder metrum of ritme vind ik het persoonlijk geen gedicht en zo beoordeel ik ook. :)
    Ik hoop dat je dat begrijpt. ^^

    [ bericht aangepast op 7 sep 2011 - 18:32 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    NurseJoy schreef:
    (...)

    en dat zijn de dingen waar ik het meest op let. Hoewel emoties belangrijk zijn, zonder metrum of ritme vind ik het persoonlijk geen gedicht en zo beoordeel ik ook. :)
    Ik hoop dat je dat begrijpt. ^^


    Ik vond het alleen raar aangezien Avox wel werd aangesproken op het feit dat ze op haar manier beoordeelde. Ik wilde het daarom gewoon even kwijt.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zal morgen beoordelen. Ik had vandaag tot 4 uur les en ik moet nu nog een heleboel huiswerk maken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one