• Ik heb het gevoel dat ik niet goed genoeg voor mensen ben, dat ik geen haar beter ben dan de rest, dat ik niks goed kan doen in ieder zijn ogen. Dat ik iedereen teleurstel als ik iets fout doe en als ik iets doe, dat ik toch de schuld ervan krijg. Ik heb het gevoel dat ik dit jaar heb gefaald door te blijven zitten door een breakdown en mijn ouders zeggen dat het mijn schuld is omdat ik mijn gehoorapparaten niet in doe. Alles wat ik fout doe, wordt toch daarmee vergeleken. Ik mag niet bang, boos of verdrietig zijn want dan faal ik van mezelf. Ik heb een periode gehad dat ik mezelf sneed en daar staat mijn punt nu weer toe. Iedereen in mijn omgeving doet toch alles beter en ik ben alleen maar die lastige rat die toch niks beters kan doen. Ik verlang naar een knuffel van mijn ouders of mijn moeder uit zichzelf, of gewoon een compliment over wat ik doe. Ze zeggen dat ze altijd alles voor mij doen en dat ik ook wel wat terug mag doen, en mijn zus doet toch alles veel beter dan ik, en haalt veel betere cijfers en is ook zo geweldig. Bij mij krijg ik toch alleen maar stomme dingen naar mijn hoofd voor mijn gevoel. Ik kan het nooit goed doen. Ik kan helemaal niks. Ik wil beter worden, maar mijn ouders zeggen dat ik mijn gehoorapparaten dan in moet doen, want dat is het probleem bij mij volgens hen. Als ik wil uitleggen dat het niet zo is, dan wuiven ze het toch weg, alsof ze alles beter weten. Mijn vrienden snappen het niet, want die denken dat het al over is en dat het maar een dom probleem is. Ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik iets goed doe en dat ik daar ook oprecht beloond voor wordt, maar dat kan ik gewoon niet.


    SLOAN.

    ok..


    life, laugh, love

    Je bent goed zoals je bent (:


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ah lieve Lotte toch D: Je mag jezelf echt niet pijn doen want een vriendin van mij doet/deed dat ook en ik kan dat echt niet aanzien want dan sterft er echt zo'n stukje in mij. Je bent niet slecht en je doet niet alles fout en je bent zeker geen lastige rat. Verdrietig, boos of bang zijn heeft helemaal niks met falen te maken, het zijn gewoon emoties die je niet kan opkroppen en er vroeg of laat uit moeten. Je hoeft niet zo negatief over jezelf te zijn, want je weet best wel dat jij goed bent in allerlei dingen. Het is geen schande om je jaar eens over te doen, wat de redenen daar ook voor mogen zijn. Je faalt niet, je ondergaat gewoon een moeilijkere periode, maar dat gaat voorbij zoals alles voorbij gaat.

    Laat je niet neerhalen door de mensen die niet in je geloven. Je bent geen haar slechter dan hen. Geloof gewoon in wie je bent en sla al die negatieve gedachten uit je hoofd. Misschien dat je je daar beter door voelt, want ik heb min of meer hetzelfde gevoel als dat jij nu hebt... Soms zit het niet mee, maar als je erover blijft doorpiekeren word het er ook niet beter van. Als je wilt praten, ofzo, ik ben er voor je. :3


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Je bent zo als je bent (:

    Niemand is hetzelfde, en je moet jezelf niet met andere mensen vergelijken want dan krijg je een minderwaardigheidscomplex ;o.

    En als je steun zoekt, sta ik voor je klaar hoor (:


    'Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had

    Ik heb die shit ook gevoeld om het zo maar even lomp te zeggen.
    Wees blij met wie je bent,
    Vergelijk jezelf niet met anderen,
    En accepteer jezelf (:
    En blijf vooral geloven in jezelf,
    Je komt er wel weer bovenop (:
    Als je iemand nodig hebt om te praten,
    Stuur me een berichtje of wat dan ook,
    Dan ben ik wel bereid om je te helpen (:


    26 - 02 - '16