• Mijn zus heeft onlangs een paard gekocht.



    Het beestje is 3,5 jaar en al zo'n 4tal keer verkocht aan een andere eigenaar.
    Mijn zus heeft Nick (het paard) in een manege kunnen plaatsen, waar andere mensen haar taken even overnemen als ze bijvoorbeeld eens niet kan.
    Opzich alles ok, tot ik begin over de tweede eigenaar die Nick ooit had.
    Ze is blijkbaar op die manege binnengeslopen, heeft foto's getrokken van Nick en dreigt er nu mee om naar de rechter te stappen.
    Ze zegt dat Nick verwaarloosd wordt en dat ze hem mishandelen.
    Het is een feit, dat Nick wat te mager staat, maar mijn zus heeft hem zo gekocht en probeert hem nu volledig op een gezond gewicht te brengen.
    Het meisje dat de foto's trok is amper 15...Ik bedoel, met wat ben je dan in godsnaam bezig?!
    Ik ben momenteel echt pissed...
    Het meisje heeft Nick moeten verkopen, omdat ze er niet naar omkeek.
    En dan gaat zij even dreigen dat ze naar de rechter gaat.
    Als ze niet snel stopt met zo kinderachtig te doen, dan vrees ik dat ze mijn voet in haar kont zal terugvinden

    Iemand soms ideetjes om de rechter te overtuigen?
    Er zijn genoeg mensen die kunnen bevestigen dat mijn zus goed voor het paard zorgt.
    Ik ben bijna altijd bij haar als ze naar hem toe gaat en dat is soms 5 keer per week.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Vossensnuit schreef:
    Nou het lijkt me wel héel sterk als er een rechtszaak komt. Maar je kan dan altijd als getuige gaan, en de mensen van de dierenbeschermind ofzo (die er dan bij betrokken zijn) zien heus wel wanneer een baas zijn/haar paard echt verwaarloosd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk niet dat echt dat er een rechtszaak van zal komen, en anders dan zal de rechter denk ik wel in jullie voordeel beslissen.
    Maak je maar niet al te veel zorgen.

    Wat is Nick trouwens een mooi paard, ik vind hem echt prachtig (alleen een beetje dun dus, maar daar is natuurlijk wat aan te doen ^^).


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Lol, ieder nirmaal mens kan zien dat er niks mis is met dat paard. Hij is wat mager ja, maar dat valt reuze mee. Je ziet de ribben maar heel licht en dat is opzich totaal geen probleem. Bovendien kan je ook zien dat het paard gewoon getrained is, anders zouden zijn heupen heel erg uitzteken wat absoluut niet het geval is.
    Wees gerust.


    Oh en kijk wel uit met hoe je hem laat aankomen. Als je hem opeens veel meer eten gaat geven dan hij gewend is kan hij koliek krijgen. Rustig opbouwen dus.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2011 - 19:16 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Huh? ;O
    Kan iemand van 15 wel een rechtszaak aanspannen? :']
    Sowieso, dikke bullshit natuurlijk. Zulke mensen zijn er eenmaal. Ik weet niet wat je er aan moet/kunt doen ;p


    Caution first, always.

    Junns schreef:
    Lol, ieder nirmaal mens kan zien dat er niks mis is met dat paard. Hij is wat mager ja, maar dat valt reuze mee. Je ziet de ribben maar heel licht en dat is opzich totaal geen probleem. Bovendien kan je ook zien dat het paard gewoon getrained is, anders zouden zijn heupen heel erg uitzteken wat absoluut niet het geval is.
    Wees gerust.


    Oh en kijk wel uit met hoe je hem laat aankomen. Als je hem opeens veel meer eten gaat geven dan hij gewend is kan hij koliek krijgen. Rustig opbouwen dus.

    Daar zijn we ook van op de hoogte :)
    We hebben zodra we het wisten, een dierenarts erbij gehaald


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wat een mooi beest zeg. (:

    En ik denk dat jullie sterker staan, als je kunt aantonen dat zij juist degene was die het paard in eerste instantie verwaarloosde.


    ars moriendi

    komaan, Nick is echt n mega mooi schatje.. wat kan ze doen? zij heeft Nick moeten verkopen omdat ze er niet naar omkeek, dus ze kan je niks maken. En jij kan haar aanklagen omdat ze privacy heeft gebroken door in de manege binnen te sluipen. als ik een paard had, zouden ze niet moeten proberen om er in de buurt van te komen.. want dan zou ik meteen gek worden.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Corvette schreef:
    Omijngod, dat slaat nergens op!
    Laat zien dat je paard (die er trouwens heel lief uitziet) echt vooruit gaat enzo.
    En ik denk dat als de meerderheid van de mensen zegt dat het goed met jullie paard gaat de rechter het wel zou geloven?
    Wel echt kinderachtig van dat meisje hoor..


    Food.

    Heb je foto's van toen je het paard kocht?
    Want anders is het jouw woord tegen het hare vrees ik...

    [ bericht aangepast op 27 juni 2011 - 21:07 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Asleep schreef:
    Heb je foto's van toen je het paard kocht?
    Want anders is het jouw woord tegen het hare vrees ik...

    Er is er eentje van..dat is de foto die op de website stond van de vorige eigenares toen ze het paard verkocht.
    Op de foto's van dat kind is het paard wel wat dikker
    Maar als je dan de foto's bekijkt van het paard toen het werd verkocht en nu, zie je wel dat het weer is bijgekomen


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Omg!

    Ik zou haar echt helemaal in elkaar slaan.

    Van mijn paard blijf je af!

    ach. Je hoeft je écht geen zorgen te maken. Dat hadden wij ook op de manege. Zorg er gewoon voor - áls er een probleem van wordt gemaakt - dat jullie het koopcontract hebben van de datum, en een paar foto's van diezelfde datum. Je kunt ook bewijsstukken op vragen van waar hij eerst stond.

    Maar zo ver komt het heus niet joh!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Laat de eigenaar die hem kocht van dat meisje getuigen, die kan veel zeggen over de staat waarin Nick was, ze zal hem niet terugkrijgen (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right


    Het meisje heeft Nick moeten verkopen, omdat ze er niet naar omkeek.
    Er zijn genoeg mensen die kunnen bevestigen dat mijn zus goed voor het paard zorgt.
    Ik ben bijna altijd bij haar als ze naar hem toe gaat en dat is soms 5 keer per week.


    Met die drie argumenten zal je de rechter wel kunnen overtuigen. (:
    Vergeet niet dat zo'n rechter altijd objectief alle feiten moet bekijken, dus ik zie niet in waarom zij de zaak - als die er zou komen - zou winnen. En als dat wel gebeurt kan je altijd nog in beroep gaan. (:


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Tranquillity schreef:
    Laat de eigenaar die hem kocht van dat meisje getuigen, die kan veel zeggen over de staat waarin Nick was, ze zal hem niet terugkrijgen (:


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right