• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Als ik jou was zou ik adoptie overwegen. Ik heb op 16 and pregnant gezien dat er een meisje was die haar kindje liet adopteren door een oom en tante, dus hoeft niet perse een vreemde. Misschien ken je wel een stel dat graag kinderen wilt en niet kan krijgen of graag nog een kindje wilt. Dan kan je hem of haar zo vaak opzoeken als je wilt maar ben je niet [financieel] verantwoordelijk voor het kind.
    En anders zou ik als ik jou was toch een goed plan bedenken van hoe je het wilt doen, je moet echt iemand hebben op wie je kan terug vallen want het kost echt vreselijk veel geld. Je moet jezelf en je kind onderhouden. Denk aan school, eten en drinken, kleding, spullen en als je op jezelf woont ook nog eens belasting, water/gas/elektrisch. Dat kan je niet allemaal van subsidie of wat dan ook betalen.
    Sorry, ik wil je niet bang maken maar het is toch beter dat je weet waar je aan toe bent voordat je het houd, anders kom je er na de tijd pas achter en heb je misschien spijt van je keuze


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    Mudblood schreef:
    Ik ben waarschijnlijk niet de persoon die je advies moet geven, omdat ik wel voor abortus ben.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Trouwens, mag ik even opmerken dat het echt ontzettend dom is om zonder bescherming seks te hebben?
    En door abortus zijn veel jonge mensen uit de penarie geholpen. Later hebben ze nog alle tijd om kinderen te krijgen, als ze een fatsoenlijke leeftijd hebben bereikt.
    Doe verstandig, denk aan je situatie.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mudblood schreef:
    Trouwens, mag ik even opmerken dat het echt ontzettend dom is om zonder bescherming seks te hebben?
    En door abortus zijn veel jonge mensen uit de penarie geholpen. Later hebben ze nog alle tijd om kinderen te krijgen, als ze een fatsoenlijke leeftijd hebben bereikt.
    Doe verstandig, denk aan je situatie.


    To infinity and beyond •

    LovelyDream schreef:
    Ik vind dat die keuze aan jezelf is. maar een kindje krijgen is denk niet mis. maar ik had zelf denk ook geen abortus laten doen.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Mudblood schreef:
    Trouwens, mag ik even opmerken dat het echt ontzettend dom is om zonder bescherming seks te hebben?
    En door abortus zijn veel jonge mensen uit de penarie geholpen. Later hebben ze nog alle tijd om kinderen te krijgen, als ze een fatsoenlijke leeftijd hebben bereikt.
    Doe verstandig, denk aan je situatie.

    Misschien is het condoom gescheurd?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Mudblood schreef:
    Trouwens, mag ik even opmerken dat het echt ontzettend dom is om zonder bescherming seks te hebben?
    En door abortus zijn veel jonge mensen uit de penarie geholpen. Later hebben ze nog alle tijd om kinderen te krijgen, als ze een fatsoenlijke leeftijd hebben bereikt.
    Doe verstandig, denk aan je situatie.

    Prongs schreef:
    (...)
    Misschien is het condoom gescheurd?


    Dan haal je de morning afterpil.


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Dan haal je de morning afterpil.

    Hij was gescheurd, en dat hadden we niet door.


    Turn it up! *

    Mudblood schreef:
    Trouwens, mag ik even opmerken dat het echt ontzettend dom is om zonder bescherming seks te hebben?
    En door abortus zijn veel jonge mensen uit de penarie geholpen. Later hebben ze nog alle tijd om kinderen te krijgen, als ze een fatsoenlijke leeftijd hebben bereikt.
    Doe verstandig, denk aan je situatie.


    Inderdaad. Het kind heeft trouwens toch geen zelfbewustzijn. Het zal nooit weten dat het niet geboren is. Het is beter voor jezelf en voor het kind. Voor jezelf omdat je nu op een leeftijd zit waarbij je aanzelf hoort te denken. Voor het kindje omdat het geen normale thuissituatie zal krijgen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Uhm wat je moet doen is niet zo heel erg moeilijk; dat "kind" weg laten halen; Je hebt geen vaderfiguur, geen steun van je familie én geen geld? Hoezo haal je het in je hoofd dat kind te houden!? Sorry maar dat vind ik enorm egoïstisch van je.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 17:10 ]


    ars moriendi

    Misschin kan je het afstaan aan de ouders van een vriendin totdat je wel oud genoeg bent om het kind te houden


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Een kind krijgen op deze leeftijd is nogal slecht. Je hebt geen leven meer voor jezelf. Je kan niet studeren, niet reizen en je zal nooit de dingen meemaken die andere tieners wel doen. Misschien moet je toch maar overwegen abortus te plegen.

    Ik ben er ook tegen maar ik ben maar een klein kind in vergelijking met jou, ik weet zelf dus helemaal niks.

    Volgens mij is de meerderheid het er wel over eens dat dat kind niet in zo'n situatie kan leven.
    Ik zou toch maar eens héél goed nadenken, Paracetamol...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    USB schreef:
    Misschin kan je het afstaan aan de ouders van een vriendin totdat je wel oud genoeg bent om het kind te houden

    Een kind is geen konijntje dat je maar even kunt onderbrengen bij iemand anders tot je er zelf voor kan zorgen. --'


    ars moriendi