• ''Als jij je eigen emoties niet onder controle hebt, kan je cliënten niet met hun emoties helpen''

    Waar of niet waar.


    Nieuwe stelling!

    Bij kinderen die regelmatig blauwe plekken of andere verwondingen hebben moet er gedacht worden aan huiselijk geweld.

    En dan gaat het om kinderen van de kinderopvang.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 22:15 ]


    -

    Waar. Je kan niet iemand helpen met problemen die je zelf nog niet opgelost hebt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Verdorie zo helpen jullie me niet verder :'D


    -

    Kijk iedereen kan wel ff volschieten als er iets gebeurd is. Maar de meeste kunnen het wel leren te beheersen. & wil het eventjes niet. Vraag dan aan de cliënt of die wat drinken wil zodat jij ook eventjes wat drinken kan pakken. en rustig kan worden. & wilt ze niet. Dan eventjes zeggen van, dat het je even vol schiet.. en dat je eventjes wat drinken moet pakken..

    Het is hartstikke normaal dat een mens momenten heeft dat tie zijn emoties niet in bedwang kan houde.. We zijn immer niets voor niets geen robotten


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Niet waar, maar het zou wel handig zijn. Niemand kan perfect zijn emoties in zich houden. Ik bedoel, zolang je het tijdens het werk niet laat zien is het goed, daarna kun je je emoties vol op laten zien.


    Destroy what destroys you.

    Je moet professioneel blijven, dus niet jouw emoties de overhand laten nemen (: De cliënt verwacht tenslotte hulp voor zijn emoties en niet iemand die zijn eigen emoties niet eens onder controle kan houden tijdens het contact.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, het kan zelfs helpen denk ik (:


    Olive

    Nieuwe stelling! ;D


    -

    Mwah.. ligt eraan denk ik..
    Ik denk eerst aan kindje vragen hoe het gekomen is.
    Want sommige mensen krijgen gewoon snel blauwe plekken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Solstice schreef:
    Niet waar, tuurlijk hebben sommige psychologen zelf problemen. Werk en privé is voor sommige makkelijk te onderscheiden, voor andere niet.

    idd; hangt ook van persoon tot persoon af

    Sommige kinderen zijn nu eenmaal wild en hebben dus vaak blauwe plekken, maar als de blauwe plekken aan blijven houden en je komt er misschien achter dat het een heel schuw kereltje is, dan zou ik er wel rekening mee houden.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Je moet er altijd alert op zijn, maar dat betekent niet dat je gelijk professionele hulp moet inschakelen. Misschien eerst een gesprek met de ouders? Er kan soms een heel onschuldig iets achter schuilen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Chevalric schreef:
    Sommige kinderen zijn nu eenmaal wild en hebben dus vaak blauwe plekken, maar als de blauwe plekken aan blijven houden en je komt er misschien achter dat het een heel schuw kereltje is, dan zou ik er wel rekening mee houden.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ten eerste is kindermishandeling niet alleen fysiek, maar ook geestelijk.
    En een kind met veel blauwe plekken kan ook gewoon wild zijn.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Endure schreef:
    (...)

    Je kan jezelf bijna niet helpen, dat is 't hem ;]
    Een psycholoog kan Geen gesprek met zichzelf beginnen van;
    Ja, waarom denk jij dat dan? O, en wat voel je daarbij?

    [Ja, valt amper uit te leggen, excuse moi ;'D]


    Daar zit wat in ^^
    Ik lees nu iedereen z'n ding en ik weet niet meer wat ik er van vind ;'p
    Maar als ik even mijn oude mening moet verdedigen, dan denk ik dat je als psych wel dat soort afwegingen moet kunnen maken. Ook met jezelf.

    Maar... Zolang je eigen emotionele crisis de hulp die je aan andere wilt bieden niet in de weg zit, vind ik dat het inderdaad niet uitmaakt.

    Ik sta weer in het midden ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens, ik heb ook vaak blauwe plekken, maar dat komt omdat ik niet zoveel zie en nogal onhandig ben


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one