• ''Als jij je eigen emoties niet onder controle hebt, kan je cliënten niet met hun emoties helpen''

    Waar of niet waar.


    Nieuwe stelling!

    Bij kinderen die regelmatig blauwe plekken of andere verwondingen hebben moet er gedacht worden aan huiselijk geweld.

    En dan gaat het om kinderen van de kinderopvang.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 22:15 ]


    -

    Waar denk ik.
    Aangezien zelfkennis de eerste stap naar wijsheid is. (krul)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 20:58 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Hmmm...
    Niet akkoord. Niemand is perfect, psychologen kunnen bijvoorbeeld gelijkaardige problemen hebben als hun patiënten. Je bent iemand helemaal anders dan iemand anders, iedereen is anders, dus ik ben niet akkoord.


    Has no one told you she's not breathing?

    Niet waar. Soms heb ik tijden dat ik anderen goed kan helpen, maar mezelf niet onder controle heb omdat je niet weet wat je zélf moet doen.


    We accept the love we think we deserve.

    Waar, want je kan ze moeilijk helpen als je zelf geen idee hebt hoe je jezelf helpt.
    Het kan wel zijn dat het niet lukt met jezelf, maar wel weet hoe het 'moet' maar da's een slecht voorbeeld voor anderen.
    Lijkt mij.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    waar.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Nietwaar [:

    Sommigen mensen hebben steun nodig van anderen bij het controleren van hun eigen emoties, en soms heb je die niet.. Maar kan je anderen wel die steun bieden.

    Of naja, het valt lastig uit te leggen, maar ik ben zo'n geval [:
    Je kan je eigen ook niet echt behandelen ofzo (mentaal, dus psychologisch enzo), want dat werkt gewoon niet..


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Niet waar (:
    Het is menselijk, als iemand, een cliënt ziet huilen en uitgelegd heeft waarom. Gaat een mens automatisch linken naar een gebeurtenis wat zij zelf hebben meegemaakt (:

    Maar je moet de cliënt daarmee niet lastig vallen.

    Dat heb ik geleerd in mijn opleiding


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    nou het lijkt me handig (krul)


    Shoganai i ne~

    Dat hoeft niet per se. Je hoeft niet zelf helemaal geen problemen te hebben om met een heldere blik naar die van een ander te kijken. Maar het helpt wel, denk ik.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Niet waar, tuurlijk hebben sommige psychologen zelf problemen. Werk en privé is voor sommige makkelijk te onderscheiden, voor andere niet.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Waar,
    volgens mij moet je je eigen emoties aan de kant kunnen zetten om iemand anders te helpen met zijn emoties te kunnen plaatsen.
    Dat is toch ook wat ik in de richting die ik doe ongeveer leer.

    Poppins schreef:
    waar.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    LittlePirate schreef:
    Waar, want je kan ze moeilijk helpen als je zelf geen idee hebt hoe je jezelf helpt.
    Het kan wel zijn dat het niet lukt met jezelf, maar wel weet hoe het 'moet' maar da's een slecht voorbeeld voor anderen.
    Lijkt mij.


    Je kan jezelf bijna niet helpen, dat is 't hem ;]
    Een psycholoog kan Geen gesprek met zichzelf beginnen van;
    Ja, waarom denk jij dat dan? O, en wat voel je daarbij?

    [Ja, valt amper uit te leggen, excuse moi ;'D]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Fellatio schreef:
    Niet waar (:
    Het is menselijk, als iemand, een cliënt ziet huilen en uitgelegd heeft waarom. Gaat een mens automatisch linken naar een gebeurtenis wat zij zelf hebben meegemaakt (:

    Maar je moet de cliënt daarmee niet lastig vallen.

    Dat heb ik geleerd in mijn opleiding

    Welke opleiding doe je ? ;p


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Welke opleiding doe je ? ;p


    Helpende zorg & welzijn


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you