• BAARN - Meer dan de helft van de vrouwen in een Amerikaans onderzoek probeert tegen het einde van de zwangerschap een bevalling op te roepen. Dit doen zijn door lopen, het hebben van seks, pittig eten en het stimuleren van hun tepels.

    Het Midwestern Hospital bevroeg ruim tweehonderd vrouwen, waarvan 51 procent niet medische methodes gebruikten om de bevalling op te wekken. Bewegen, laxeermiddelen, accupunctuur en masturbatie waren ook veel gebruikte technieken.

    De vrouwen die deze methoden gebruikten waren over het algemeen jonger, zwanger van de eerste en al meer dan 39 weken zwanger.

    Familie en vrienden bleken de belangrijkste informatiebron voor deze trucjes. De meeste vrouwen bespraken dit niet met hun behandelend arts.

    Start bevalling
    Volgens hoofdonderzoeker Jonathan Schaffir zijn de meeste trucjes op zich zelf niet schadelijk, maar toch is het belangrijk dat artsen hiervan op de hoogte zijn. Daarnaast wijst hij erop dat het exacte startmechanisme van een bevalling nog onduidelijk is. "Het lijkt erop dat het begint met bepaalde hormonen die door de foetus worden uitgescheiden. Met trucjes is dit lastig te beïnvloeden."

    Seks kan leiden tot het samentrekken van de baarmoeder en pittig eten en laxeermiddelen veroorzaken activiteit in de darmen. Tenminste zo redeneerden de deelnemers van het onderzoek, maar dat is niet waar.

    Tepels
    De enige methode die echter wel een lichamelijk effect kan bewerkstelligen is het stimuleren van de tepels. Hierdoor komt in het lichaam meer van het hormoom oxytocine beschikbaar, wat kan leiden tot het samentrekken van de baarmoeder.

    "Deze samentrekkingen zijn slecht te controleren en het kan zijn dat het te veel wordt. Het is dan ook niet iets wat ik aanraad aan zwangere vrouwen.", legt Schaffir uit.


    © NU.nl



    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Door pruimen, ja.
    Pruimen wekken de weeën op (krul)
    Ik ben op de wereld gekomen door pruimen (krul)

    [ bericht aangepast op 17 juni 2011 - 12:36 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Phaha xD
    zie je het al voor je?
    *eet bij de mexicaan*
    "Mijn water is gebroken!"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Waarom zou je een bevalling willen opwekken? (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Hahah, lowl :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Kunnen die mensen niet gewoon wat geduld hebben? xd


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Asleep schreef:
    Waarom zou je een bevalling willen opwekken? (cat)


    Nou, ik zou het waarschijnlijk ook beu zijn na 9 maanden met zo´n reuze buik en een schoppende baby erin.. (:

    Ze zijn lekker slim bezig daarzoo.. not


    Have you ever been alone in a crowded room?