• Hey Quizlet,

    Mijn verhaal begint ongeveer 4 jaar gelden. Ik ben door men eigen papa het huis uitgesmeten. Ben bij men mama gaan wonen en ik hoorde hem bijna niet meer. Ik had problemen met zijn vriendin. Ze was echt geen lieve, gemeen tegen mij. Maar ja telkens als ik dat tegen mijn papa zei, ontplofte die. En ja zo ben ik buiten gesmeten enzo. Ik heb lang niets meer van die familie gehoord en eigenlijk vond ik dit erg, je hebt maar 1 papa en die was ik kwijt.

    In december kreeg ik telefoon van hem, huilend. Het was uit met zijn vriendin en hij vroeg of ik mee ging naar een kerstfeestje. Ik was blij en zei meteen ja, omdat ik zo mijn andere familie enzo terug kon zien ^^. Het was echt leuk geweest en had gevoel dat ik mijn familie terug had.

    Nu komt mijn broer me vertellen dat hij terug is met zijn vriendin. Ik en haar klikt niet, pff ik kan hier gewoon een hele avond om huile.. Hij kiest weeral voor haar ipv voor zijn eigen dochter maar ja, normaal zeker?


    Your Butt is Mine!

    Ah, kind ik begrijp je volledig, maar helaas is daar niks aan te doen.
    Het is niet normaal, maar als jouw vader zo is, kan je daar niks aan te veranderen.
    En als hij je zo rap aan de kant schuift voor zijn vriendin, dan is hij je ook niet waardig.

    nee, niet normaal vind ik.
    kut voor je zeg.
    ik heb ook een klote pa. alleen in tijden dat het slecht met hem gaat, denk hij aan mij.


    -

    Ja, wat Ganymede zegt.
    Ik heb zelf niet een al te beste band met mijn pa, maar ik zou inderdaad echt zeggen dat als hij weer van plan is de geschiedenis te laten herhalen, dat hij 't niet waard is om naar omgekeken te worden.
    't Allerbest zou 't natuurlijk zijn als die ruzie opgelost kan worden, maar ik vrees dat wanneer het gewoon niet klikt, dat daar vrij weinig aan te doen is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat heb ik dus ook met mijn moeders familie, als het slecht gaat hoor ik altijd van ze [in ieder geval, mijn moeder word dan weer eens "lastig gevallen"]. En beter geen papa, dan eentje die je zoveel pijn doet. Geloof me, je moet voor jezelf kiezen en niet iemand die je binnen een paar weken weer aan de kant zet voor zijn vriendin

    [ bericht aangepast op 13 jan 2012 - 0:02 ]


    Physics is awesome

    Ik had niet eens ja gezegd tegen dat kerstfeestje.


    -

    Genius schreef:
    Ik had niet eens ja gezegd tegen dat kerstfeestje.


    Dit, want na één keer nee is het al een teken dat hij je niet verdient en dat mag hij best weten. Maar ik begrijp ook wel dat je hoopt dat het wél klikt tussen je vader en jou. Die kans heb je gegerepen en nu weet je tenminste hoe het eindigt, hoe rot het ook klinkt. Hij verdient je niet.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Nee, niet normaal nee.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Genius schreef:
    Ik had niet eens ja gezegd tegen dat kerstfeestje.


    Ja, maar op dat kerstfeestje zag ze niet alleen haar pa ook haar familieleden van die kant. Als ik het goed begreep.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Ja twas ook 4 jaar gelden dat ik men oma en opa en tante enzo zag, dus ik had ook voor hun ja gezegd. Hij gaat me vandaag bellen.. Maar ik pak men telefoon niet op. Pff heb ik echt geen zin voor :(


    Your Butt is Mine!

    xSKITT schreef:
    Ja twas ook 4 jaar gelden dat ik men oma en opa en tante enzo zag, dus ik had ook voor hun ja gezegd. Hij gaat me vandaag bellen.. Maar ik pak men telefoon niet op. Pff heb ik echt geen zin voor :(

    Misschien moet je dat juist wel doen?=) Zien wat hij zegt, wat hij er van te zeggen heeft. Maar ook duidelijk maken dat je dat niet meer wilt (al denk ik wel dat hij dat weet). En dan zien wat er gebeurd?
    'k ben er voor u hé!<3 <3 <3


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik begrijp ook wel waarom je erheen bent gegaan. Ik heb zelf ook jaren geen contact gehad met mijn vader en we hebben sinds kort weer contact. Ik zou ook graag dit contact zou houden maar als hij me weer verneukt dan is het klaar. Je moet je grenzen ook aangeven (:


    -

    xSKITT schreef:
    Ja twas ook 4 jaar gelden dat ik men oma en opa en tante enzo zag, dus ik had ook voor hun ja gezegd. Hij gaat me vandaag bellen.. Maar ik pak men telefoon niet op. Pff heb ik echt geen zin voor :(


    ik zal wel opnemen, maar niet tegen hem praten zoals een kind met z`n ouders hoort te doen.
    ik heb een vriendin wie haar moeder haar toen ze klein was in de steek liet en naar Amerika ging.
    Als haar moeder belt praat ze niet zoals ik met mijn moeder praat: ja mama. oke mama. enz.
    je doet terecht onverschillig en afstandelijk.


    -

    Dat je vader terug is bij zijn vriendin hoeft niet te betekenen dat hij voor haar kiest. Jij bent 17 staat op je profiel en over een paar jaar ga je het huis uit. Je vader heeft zelf ook nog een leven en hij moet af en toe voor zichzelf kiezen hoe gemeen het ook klinkt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat jij je vader niet meer kan zien. Spreek gewoon af en toe af met hem zonder die vriendin erbij.


    "Ignite, my love. Ignite."

    madeupyou schreef:
    (...)
    Misschien moet je dat juist wel doen?=) Zien wat hij zegt, wat hij er van te zeggen heeft. Maar ook duidelijk maken dat je dat niet meer wilt (al denk ik wel dat hij dat weet). En dan zien wat er gebeurd?
    'k ben er voor u hé!<3 <3 <3


    Vind ik leuk!


    Your Butt is Mine!

    Het is heel lief van je vader om je te vragen. En het is natuurlijk rot voor je dat je niet overweg kan met de vriendin van je vader, maar misschien kan je haar nu beter leren kennen enzo. Je vader heeft zijn nieuwe liefde gevonden misschien moet je een beetje blij zijn. Ik weet dat dat heel moeilijk kan zijn... Je kan ook met je vader gaan praten en zeggen dat je niet direct veel met haar om gaat gaan...


    Imagination set us free to be just what we want to be ~