• Hallo;
    in de boeken staat DUIDELIJK aangegeven, met VEEL NADRUK, dat Harry GROENE OGEN HEEFT als een PAD OP STERK WATER (ik quote Ginny),
    maar in de films, heeft Dan niet eens contactlenzen in, en heeft hij BLAUWE OGEN!
    Ik heb hier echt moeite mee hoor... Zeker omdat het later een grote rol speelt in de spoilerscène met Snape...
    Foutje, bedankt!

[ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 14:28 ]

Hackers suck - and so do you, assh*le

Tragically schreef:
    Ik vind dat de films sowieso minder zijn als je de boeken ook daadwerkelijk gelezen hebt. Want bij het einde van deel zes in het boek was er toen een prachtige begrafenis van het schoolhoofd, maar in de film is hier níets van terug te zien.

Ze laten echt veel weg in de films of doen dingen anders :S
    De meeste van die herinneringen van Perkamentus in 6 worden niet getoond, Peter Pippeling sterft niet
    Ook personages zijn anders of later Levinius Lorrebos speelt maar mee vanaf 7, Dobby wordt soms vervangen door Marcel en Charlie Wemel wordt amper vernoemd

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Ze hebben ook de hele huiselfenstrijd die Hermelien voert (inclusief het breien van kleding etc.) ook helemaal weggelaten, btw. Echt, zó kut!

Ze hebben ook de hele huiselfenstrijd die Hermelien voert (inclusief het breien van kleding etc.) ook helemaal weggelaten, btw. Echt, zó kut!

Ik vind het ook vervelend, vooral omdat er zo vaak wordt gezegd "je hebt de ogen van je moeder" en zo, en dan heeft hij de foute ogen. ;o

Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

+ dat stuk dat Harry Andromeda uitschold omdat ze zo op Bellatrix leek. Vond dat echt een geniaal stuk in de boeken, zat er tijdens de film op te wachten, maar het kwam niet
    En is Tops eigenlijk wel zwanger in de film?

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Theatrics schreef:
    (...)
    Meer heb je precies ook niet te zeggen.

Wat wil je dat ik ga zeggen dan :') Zeurkous.

-

Daar erger ik me dus ook zo aan he!
    Ze konden op z'n minst hem groene contactlenzen geven.

"I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

Sapphira schreef:
    (...)

I guess so. Maar het is in ieder geval een vrij belangrijk detail wat ongeveer de loop van het hele verhaal bepaald (:

Nee, want in deel 3 zegt Sirius
    "Je hebt-"
    En dan zegt Harry.
    "Mijn moeders ogen. Weet ik."

~brrrrrrrrrrrrr~

Hij heeft geen lenzen in omdat hij er alergisch voor is. Zijn ogen worden dan helemaal rood en opgezwollen, dus je kan, als je goed kijkt, zien dat bij de laatste scene van de steen der wijzen kijkt zien dat hij daar wel blauwe ogen heeft omdat ze aan het einde begonnen met filmen en ze er iets later achter kwamen. Maar ik heb zijn ogen gezien toen ze rood waren en het zag er niet echt fijn uit.

"Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

Ik lees de boeken niet maar nu ik het weet vind ik het wel een beetje apart. Zo'n goede film en dan zo'n fout(je)

Don't dream your life, but live your dream!

Do some background check...
    Daniel heeft lenzen gedragen in het begin maar hij kon er héél slecht tegen dus hebben ze besloten om die niet meer in te doen.
    En sommige dingen laten ze inderdaad weg omdat die film anders 5uur lang wordt en dat is zowel vermoeiend voor de acteurs als voor al die honderden andere megabelangrijke mensen die aan die film werken. Een film duurt ongeveer 2 uur, om je daaraan te kunnen houden moet je sommige dingen inderdaad weglaten. Heel veel dingen zijn gewoon side-stories, die zijn niet cruciaal voor het algemeen concept.
    Ik vind de films goed, ze zijn in ieder geval beter dan die kut Twilight-films en er zitten geweldige visuele effecten in.

Where there is a sea there are pirates...

Tragically schreef:
    Ik vind dat de films sowieso minder zijn als je de boeken ook daadwerkelijk gelezen hebt. Want bij het einde van deel zes in het boek was er toen een prachtige begrafenis van het schoolhoofd, maar in de film is hier níets van terug te zien.

Plus een vet awesome gevecht waar je niks van ziet...
    De films verpesten de boeken...

#WWED - What Would Emma Do?

Genius schreef:
    Ik heb die boeken nooit gelezen dus ik heb er geen moeite mee :')

You're beautiful.

Het is niet erg... netjes, maar wat ik nog veel irritanter vind, is dat ze altijd gewone kleren dragen, terwijl in de boeken duidelijk staat dat leraren in gewaden rondlopen en de leerlingen in hun schoolgewaad in Zweinsveld/Hogsmeade zijn.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Genius schreef:
    Ik heb die boeken nooit gelezen dus ik heb er geen moeite mee :')

"No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."