• Topic over geesten!

Praat er hier over, heb jij wel eens een geest gezien?
    Zeg het hier!

Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

Winchesters schreef:
    Mijn moeder zei dat toen ze jong was ze een keer bij een vriendin was bleven slapen, en die vriendin had eerder die avond gezegt 'Ik waarschuw je het spookt bij mij' nou mijn moeder geloofde er natuurlijk niks van. En die bleef daar slapen, opeens gingen apparaten aan en uit enzo. En toen was er z'n soort man gekomen en die zei dat er 2 of 3 spoken bij dat meisje zaten.

En gister avond had ik een filmavond met een paar vrienden, en we zaten buiten. Opeens voelde echt iedereen dat er 'iets' was, en een vriend van mij die had dus in zijn hoofd gezegt 'als er geesten zijn laat u horen' en toen hoorden we vanaf de linkerkant een soort geluid, het klonk echt alsof degene die het geluid maakte plezier erin had dat wij bang waren. We zijn toen naar binnen gerend en hebben daar nog wat gepraat, toen zag een vriendin aan de overkant van de straat een soort wit achtig flikkerend schim, en toen ging ik zitten. Ik staarde wat voor me uit, en ik zweer dat ik toen iets wits in de weerspiegeling van de televisie zag wegflitsen ;x

Creepy :(

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

Ik zat eens een keer op de wc met de deur op slot. Dat wist ik 1000% zeker. En wat denk je? De deur vliegt open! Ik ben toen naar buiten gerend, jonge!

Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

Ik kan wel trots zeggen 'ja ik heb een geest gezien', maar hoe weet ik zeker dat het daadwerkelijk een geest was?
    Ik sliep niet, was niet moe en zat gewoon achter de laptop. Tot een gevoel in mijn lichaam kwam wat er eigenlijk totaal niet thuishoorde. Ik keek door de kamer, maar ik zag niet. Eigenlijk zocht ik er verder niets achter en ik ging maar in bed liggen en een boek lezen. Het gevoel was er nog steeds, maar ik dacht dat het gewoon kwam, omdat mijn ouders beneden zaten of zo iets. Vanuit mijn ooghoek zag ik iets bewegen en toen ben ik gaan kijken. Ik kan niet echt beschrijven wat ik zag, want zodra het zag dat ik hem/haar zag, was hij/zij weg. Het was gewoon een soort schaduw dat ik zag, het was alleen heel vreemd dat het een 'menselijke' vorm had, terwijl ik de enigste was in mijn kamer.

Ik ben gemeen xoxo

Allemaal onzin, je lichaam is heel goed in nabootsen van die dingen. Als je iets graag wilt zien, of je denkt er veel aan, zie je het ook. Zo is je lichaam. Geesten en bloody mary verhalen zijn nooit bewezen, omdat het ook niet kan. Mensen zien gewoon wat ze willen zien, daar is zelfs een wetenschappelijke verklaring voor. Ik denk er niet aan en ik doe er niks mee, en ik heb nooit nooit iets gevoelt, of gezien etc. Ik kan hier langere verhalen over houden, maar daarvoor moet je maar in de andere geest topics zoeken. Kortom: het is klikklare onzin wat sommige mensen gek maakt, en anderen laat "geloven".

Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

Rickjuh schreef:
    Allemaal onzin, je lichaam is heel goed in nabootsen van die dingen. Als je iets graag wilt zien, of je denkt er veel aan, zie je het ook. Zo is je lichaam. Geesten en bloody mary verhalen zijn nooit bewezen, omdat het ook niet kan. Mensen zien gewoon wat ze willen zien, daar is zelfs een wetenschappelijke verklaring voor. Ik denk er niet aan en ik doe er niks mee, en ik heb nooit nooit iets gevoelt, of gezien etc. Ik kan hier langere verhalen over houden, maar daarvoor moet je maar in de andere geest topics zoeken. Kortom: het is klikklare onzin wat sommige mensen gek maakt, en anderen laat "geloven".

Maar het is een feit dat 'jijzelf' bestaat uit een lichaam en een geest. Dat is bewezen. Waarom kan die geest dan niet zelf ronddwalen zonder lichaam?

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Soundeffect schreef:
    (...)

Maar het is een feit dat 'jijzelf' bestaat uit een lichaam en een geest. Dat is bewezen. Waarom kan die geest dan niet zelf ronddwalen zonder lichaam?

Dat is geen feit, dat is jou mening. Als je dood bent ben je dood, er is niks meer. Dat kan ik niet bewijzen. Maar het kan niet anders. De stoffen in de wereld kunnen geen zwevende ontzichtbare dingen hebben. Dat kan niet in de stoffen die op aarde bestaan. Je hebt geen geest, je bent een mens dat 80 jaar leeft en doodgaat, wat als doel voortplanten heeft. Hierna is niks meer :] Het kan hard zijn, maar het is toch de waarheid. Je gaat nergens heen hierna.

1. Bloody Maryy.. Echt een Creepy story.
    2. Ik voel soms dat ze naar je kijken.

Firm believer of all that is magic

Help me, Ik ben bang.

Firm believer of all that is magic

Ik weet niet of het een geest was of een verbeelding,
    maar ik zag een aantal maanden geleden toen ik op de boot aan het zonnen was inene een vrouw boven het water. Toen ik knipperde stond ze er nog. Toen begon me broertje tegen me te praten en toen ik terugkeek was ze weg. Geen idee wat het was. Kan een verbeelding zijn omdat ik natuurlijk gezont had en daarom in de zon had gekeken ofzo.

xIbrahim schreef:
    Help me, Ik ben bang.

Gewoon niet in die onzin geloven, blijf nuchter, dan is het allemaal zo voorbij. Laat je niet bangmaken door verhalen van mensen die zichzelf bang maken.

Soundeffect schreef:
    (...)

"Dat is bewezen" zeg je.. hoe en wat is je bron?

ars moriendi

Anfield schreef:
    (...)
    "Dat is bewezen" zeg je.. hoe en wat is je bron?

dat is toch algemeen bekend?

*klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

deze berichten maken me trouwensd wel bang :P

Rickjuh schreef:
    (...)

Dat is geen feit, dat is jou mening. Als je dood bent ben je dood, er is niks meer. Dat kan ik niet bewijzen. Maar het kan niet anders. De stoffen in de wereld kunnen geen zwevende ontzichtbare dingen hebben. Dat kan niet in de stoffen die op aarde bestaan. Je hebt geen geest, je bent een mens dat 80 jaar leeft en doodgaat, wat als doel voortplanten heeft. Hierna is niks meer :] Het kan hard zijn, maar het is toch de waarheid. Je gaat nergens heen hierna.

Hmm, nee, daar ben ik het niet mee eens. Het is wel eens onderzocht, dat op precies het moment dat het lichaam stopt met functioneren, leven dus, wordt je een paar gram lichter. De wijzer op de weegschaal gaat zichtbaar terug. Iets verlaat je lichaam dus.
    En over het doel ben ik het ook niet mee eens. Ik zie het leven als een les en je gebruikt het lichaam om beter te kunnen functioneren. Lichaam en geest staan voor mij los van elkaar. De 'geest' ben 'ik' en het 'lichaam' is 'van mij'. Vandaar dat de uitdrukking 'mijn lichaam' is. Je hebt je lichaam te leen, in bezit, het is ván jou, maar je bént het niet.
    Maar het blijft interessant om te zien hoe mensen hier totaal anders over denken :')

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

GeerGeweer schreef:
    (...)

dat is toch algemeen bekend?

Algemeen bekend? Met welke bewijzen dan?

Ik geloof in feite wel in geesten, maar ik denk dat 99% van de mensen die claimen geesten te kunnen zien het gewoon te graag willen.

ars moriendi