• Topic over geesten!

    Praat er hier over, heb jij wel eens een geest gezien?
    Zeg het hier!


    Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

    Ik ben het eens met Rickjuh. Veel mensen denken dat je een lichaam en geest hebt, maar dat is niet zo. Je hebt een lichaam en je hersenen maken je geest. Je geest kan niet nadenken zonder hersenen. Je hersenen zijn dan je geest in feite. En je hersens stijgen toch niet op na de dood? (':


    your eyes are like stars in the night.

    Ik vind het altijd fascinerend om te lezen dat op internet (bijna) iedereen ervaring heeft met geesten, maar in real life dan weer niemand.

    Dus nee, ik geloof er niet in.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Dat is geen feit, dat is jou mening. Als je dood bent ben je dood, er is niks meer. Dat kan ik niet bewijzen. Maar het kan niet anders. De stoffen in de wereld kunnen geen zwevende ontzichtbare dingen hebben. Dat kan niet in de stoffen die op aarde bestaan. Je hebt geen geest, je bent een mens dat 80 jaar leeft en doodgaat, wat als doel voortplanten heeft. Hierna is niks meer :] Het kan hard zijn, maar het is toch de waarheid. Je gaat nergens heen hierna.

    Het is mijn mening ook, je lichaam is een object wat je geest/ziel beschermt. Wanneer dat lichaam dat niet meer kan, is je geest/ziel kwetsbaar en zoekt het een andere plek om zich te beschermen. Alleen dat kan soms jaren duren en soms vindt dat proces nooit plaats.
    Zo zie ik het tenminste.


    Ik ben gemeen xoxo

    Anfield schreef:
    (...)
    Algemeen bekend? Met welke bewijzen dan?


    Met een heel lichaam alleen kun je toch niet leven? Anders kon Frankenstein ook wel waargebeurd zijn.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Beleza schreef:
    (...)
    Het is mijn mening ook, je lichaam is een object wat je geest/ziel beschermt. Wanneer dat lichaam dat niet meer kan, is je geest/ziel kwetsbaar en zoekt het een andere plek om zich te beschermen. Alleen dat kan soms jaren duren en soms vindt dat proces nooit plaats.
    Zo zie ik het tenminste.


    Voor sommige is die mening geruststellend dat kan ik begrijpen :]
    Toch is het niet bewezen. Ik zou ook willen dat het kon, dan zou ik al mijn leuke momenten in mijn leven niet kwijt zijn als ik doodga. Maar dat ben ik wel. Daarom is het verstandig er niet over na te denken, en lekker je leven leven en plezier hebben!!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Voor sommige is die mening geruststellend dat kan ik begrijpen :]
    Toch is het niet bewezen. Ik zou ook willen dat het kon, dan zou ik al mijn leuke momenten in mijn leven niet kwijt zijn als ik doodga. Maar dat ben ik wel. Daarom is het verstandig er niet over na te denken, en lekker je leven leven en plezier hebben!!

    Ik vind het niet echt een ruststellend idee eigenlijk. De leuke momenten ben je ook niet kwijt als je dood gaat en je 'opnieuw geboren wordt', alleen het 'gastlichaam' kent die herinneringen niet.
    Hoe denk je anders dat je af en toe dat hebt van 'dit komt me zo bekend voor, maar ik weet niet waarvan'- momenten. Dejavú's dus.


    Ik ben gemeen xoxo

    Daarbij vind ik mediums en dat soort mensen onzin. Vooral die mensen die op televisie komen. Geesten zien er niet uit als mens, want een geest is geen mens maar een verdwaalde ziel.
    Shar is onzin, ik wil ook wel rijk woorden door met een wierrookstokje door een huis heen te zwaaien en te vragen 'begint de letter met een.. a? een u dan? Nee ook niet hmm, misschien een r? O, dat is het dus ook niet..'


    Ik ben gemeen xoxo

    Jezus wat ben ik bang, de deur van mn kamer gaat de hele tijd open en dicht!!


    Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

    *yaaawn*
    geloof ik niet in.


    I live for the applause, you will die for it.

    Kvd707 schreef:
    Jezus wat ben ik bang, de deur van mn kamer gaat de hele tijd open en dicht!!

    Dat heet 'wind'


    Ik ben gemeen xoxo

    Kvd707 schreef:
    Jezus wat ben ik bang, de deur van mn kamer gaat de hele tijd open en dicht!!

    Ah bah, de rillingen lopen al over mijn rug :'D

    Beleza schreef:
    (...)
    Dat heet 'wind'

    Er is neit eens een raam open


    Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

    Joker schreef:
    *yaaawn*
    geloof ik niet in.


    -

    Kvd707 schreef:
    (...)
    Er is neit eens een raam open

    Dan nog?
    Zelfs zonder het raam open, kan er wind in het huis zijn, warme lucht stijgt op, verplaatst zichzelf door het huis, zoekt een koelere plek, daalt, verplaatst zich door het huis, lucht wordt weer warm en stijgt op, etc.

    GrasSprietje schreef:
    (...)
    Dan nog?
    Zelfs zonder het raam open, kan er wind in het huis zijn, warme lucht stijgt op, verplaatst zichzelf door het huis, zoekt een koelere plek, daalt, verplaatst zich door het huis, lucht wordt weer warm en stijgt op, etc.

    Ik voel helemaal geen wind. Alles is potditcht


    Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD