StillBored schreef:
(...)
ik denk helemaal niet dat ik de meest getalenteerde persoon ben op aarde -,- serieus waar bemoei jij je mee? denk je soms dat mijn tekeningen wereldberoemd worden ofzo? het is maar een hobby, ik vind het leuk om te tekenen. wat is daar mis mee? ik doe er niemand kwaad mee alleen (volgens jou dan) mezelf. mischien moet je eens rondvragen aan tekenaars of zij natekenen een goede start vinden om te leren tekenen. je kunt het niet meteen uit je hoofd, zoiets moet je oefenen. en als ik dan volgens jou op deze manier faal, dat is dan lekker jouw probleem. ik vind tekenen leuk, en of het nou natekenen is of niet ik blijf lekker tekenen (;
behoorlijk kan tekenen, zij heeft ook nagetekend toen ze like 10 was. Worst thing ever. Nu raakt ze niet meer van die stijl vanaf. Gelukkig heeft ze die stijl kunnen aanpassen en er een eigen stijl uit ontwikkeld, alhoewel dat haar leerkansen met enkele jaren heeft vertraagd. Door na te tekenen kom je dus nergens. Die persoon heeft meer bijgeleerd door naar echte mensen te kijken, hun anatomie behoorlijk kan tekenen, zij heeft ook nagetekend toen ze like 10 was. Worst thing ever. Nu raakt ze niet meer van die stijl vanaf. Gelukkig heeft ze die stijl kunnen aanpassen en er een eigen stijl uit ontwikkeld, alhoewel dat haar leerkansen met enkele jaren heeft vertraagd. Door na te tekenen kom je dus nergens. Die persoon heeft meer bijgeleerd door naar echte mensen te kijken, hun anatomie te bestuderen terwijl ze rond haar liepen, foto's te nemen, alles.... in vergelijking met natekenen.
Je zal niet verbeteren doordat je natekent, je zal pas verbeteren als je dat achter je laat en zelf een stijl ontwikkelt zonder die anime invloeden. Dus schatje, als je zelf zo graag wil verbeteren omdat je dat leuk vind en tips wil krijgen: Stop met artiesten te kopieren en neem een potlood, een stuk papier en schets erop los. Of het nu scheef is of niet, het is tenminste van jou en niet zo'n lame rip-off,
[ bericht aangepast op 26 april 2011 - 22:14 ]
Oh what to do with all the trollkids