• Ik moet voor school een boek lezen en het moet literatuur zijn. Maaaaaar, ik weet geen leuk boek dat ook nog eens literatuur is. Hebben jullie toevallig suggesties? (:


    Time is like rain dripping through the hands

    Is elk boek geen literatuur xD


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dagboek van Anne Frank 0.o

    O nee, dat komt uit Duitsland en Nederland. Het is uitgegeven in Nederland in ieder geval


    Firm believer of all that is magic

    BlindLove schreef:
    Is elk boek geen literatuur xD

    Nee, Het moet sowieso door een Nederlander zijn geschreven, en dan ook nog eens van goede kwaliteit zijn.

    Heb je wel eens naar de lijsters gekeken? Die mag je sowieso lezen.
    En ik weet niet wat voor een boek je wil lezen maar,
    1953 - Rik Launspach Is een mooi drama boek,
    Tirza - Arnon Grunberg Is ook een goed boek.

    Misschien moet je aan je ouders vragen wat jullie in de kast hebben staan?


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    BlindLove schreef:
    Is elk boek geen literatuur xD

    Neeeee (:

    [ bericht aangepast op 21 april 2011 - 18:04 ]


    Time is like rain dripping through the hands

    Een boek van Aleister Crowley. Het is dan wel Engels.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik weet niet veel Nederlandse boeken op dit moment, maar je docent heeft vast wel een paar voorstellen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eponine schreef:
    (...)
    Nee, Het moet sowieso door een Nederlander zijn geschreven, en dan ook nog eens van goede kwaliteit zijn.

    Heb je wel eens naar de lijsters gekeken? Die mag je sowieso lezen.
    En ik weet niet wat voor een boek je wil lezen maar,
    1953 - Rik Launspach Is een mooi drama boek,
    Tirza - Arnon Grunberg Is ook een goed boek.

    Misschien moet je aan je ouders vragen wat jullie in de kast hebben staan?

    Wij hebben niet echt literatuur in de kast staan, maar ik ga wel even kijken of 1 van die 2 boeken me leuk lijkt (:


    Time is like rain dripping through the hands

    volgens mij is ook elk boek een literatuur.

    De Passievrucht (:


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Nee, niet elk boek is literatuur. Alleen boeken die erkend zijn als literatuur, zijn literatuur. Voor de rest noem je het lectuur, wat dus gewoon al het leesbare is.
    Zlef heb ik Anne Frank gelezen. En heel veel mensen vinden het gouden ei van Tim Krabbe een goed boek, al vond ik er zelf niets aan (fantasie fan xd). En verder heb ik ook het bitte kruid gelezen, wat ook wel een leuk boek was (al zit er weinig emotie in de zinnen, maar heel veel mensen vinden dat ook een goed boek hoor). En verder heb ik nog niet gelezen voor Nederlands.


    To live would be an awfully big adventure

    Tessa de Loo, dat mag je lezen. Evenals Ronald Giphart, want die heeft ook hele leuke boeken en zelf vond ik de Passievrucht - Karel Glastra van Loon ook heel makkelijk weg te lezen.
    En ik heb Het meesterstuk van Anna Enquist gelezen, dat vond ik mooi en makkelijk. En als je zin hebt in iets moeilijkers dan moet je Caesarion lezen van Tommy Wieringa.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Gonneke Huizing - mes op de keel

    [aanbevolen, door de bibliotheekvrouw bij mijn bibliotheek]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    De Val van Marga Minco is echt een super makkelijk boek, net zoals Het Goude Ei van Tim Krabbé. De Passievrucht vond ik eigenlijk best saai, net zoals Tirza van Arnon Grunberg.
    Maar ook Mulisch en Wolkers zijn literatuurschrijvers. En misschien Het Bittere Kruid van Marga Minco, die schijnt ook heel makkelijk te zijn.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Tirza van Arnon Grunberg! Fantastisch boek met een superonverwachte plotwending. Echt een mega aanrader!


    ars moriendi