Joker schreef:
Wedden dat dat gewoon een fout van haar is en ze nu het excuus heeft dat het dood bloed is? :')
Zeg nou zelf, zou jij, als vampier zijnde, bloed drinken dat uit een vagina komt? Mij lijkt het namelijk nogal smerig...
Het klopt wel, omdat het bloed niet rechtstreeks uit een slagader (en dus uit het hart) komt, maar het blijft een zwak excuus. Stephenie zou beter moeten weten...
Het staat trouwens onder het kopje "veel gestelde vragen" in het boek. Het boek zelf kostte me 25 euro, maar het was het waard. Blijkbaar denken meerdere mensen hierover na
![xD xD](/images/smilies/XD.jpg)
.
Het baarmoederslijmvlies (endometrium) heeft twee lagen, de basale laag (lamina basalis, altijd aanwezig) en de functionele laag (lamina functionalis, wordt afgestoten tijdens de menstruatie). Ik denk nu, na logisch nadenken, dat de hormonen oestrogeen en progesteron onverteerbaar zijn voor vampiers als ze in grote mate aanwezig zijn (ik ga ervan uit dat het endometrium die stoffen wel bevat als ze nodig zijn voor de aanmaak?) en dat ze het daarom niet nemen. En zeg nou zelf; zou jij iets drinken waar dikke klodders slijm in hangen? Nee! (toch...?)
Het zou wel een humane manier zijn voor vampiers om aan mensenbloed te komen (als ze echt geen dierenbloed willen) maar hoe willen ze dat in godsnaam doen?
Je kunt moeilijk een tampon uizuigen want dat wordt echt té goor en in denk ook dat zelfs Edward dan zijn behoeften wel weet te onderdrukken.
Is het nu duidelijk? Het slijmvlies bevat geen aders, daarom bevat het ook geen zuurstof en is het geen "vers bloed"
Hackers suck - and so do you, assh*le