Tendrement schreef:
(...)
Omg ja! Dat was echt.. iel! Haha en die man is wel stoer Maar ik vind die man met dat grote mes die die mensjes allemaal probeerde te vermoorden, ook wel creepy. Of gewoon al die geluiden erbij.. Haha!
Dat is Pyramid Head, dude.
Ik vind hem geweldig om te zien, maar ook wel weer vies dan met wat 'ie doet.:'D
Ik zou het liever lezen dan zien hoe die dat bij dat meisje deed. :'D
Maar dat deed ze in die kerk om wraak te nemen, omdat dat de vrouw was die haar of haar moeder dat had aangedaan, van wat ik me kan herinneren.
SoulEater schreef:
dudes, Silent Hill is gewoon eng
begreep het verhaal erachter eerst niet maar bleek dus dat de makers wilden laten zien dat religie monsters van sommige mensen maakt of iets dergelijks
Dat kon je ook al tijdens de film merken hoor. Silent Hill is een plek waar mensen gestraft worden voor hun zondes en die mensen die daar leefden waren alleen op heilige grond veilig. Zodra ze daar niet kwamen als de sirenes gingen loeien konden ze de hel ingesleurd worden voor wat ze gedaan hadden, van hun geloof een soort sekte gemaakt waarin slachtoffers vielen.
De bedoeling is denk ik eerder dat het o.a laat zien dat een geloof verkeerd is als het te ver gaat en dat soort situaties voorkomen, em zoveel meer maar dat is me te lang geleden om nog te herinneren. ;-;
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.