xMystic schreef:
nee, want als je een uitkering hebt (en ik neem nu aan dat het gaat om een WW uitkering) dan moet je 24/7 op zoek naar werk. daar kan vrijwilligerswerk niet bij. En voelt sowieso wel lullig denk ik, als je geen baan kunt vinden en toch elke dag vroeg moet opstaan en uren moet werken voor een lullige uitkering, lijkt me.
Dat is niet waar.
Ten eerste zijn er al mensen die dat niet doen. Mijn moeder had een leerling (autorijschool) en die had een allochtone buurman die er gewoon trots op was dat hij al iets van 25 jaar een ww-uitkering had.
Ten tweede kan dat makkelijk. Je hoeft niet van 9 tot 5 bezig te zijn, maar al is het maar een paar uurtjes. Dat je toch in een ritme komt om op te staan en iets uit te voeren.
Toch ben ik het oneens met de stelling. Want het gaat over uitkeringen in het algemeen. En dan zeg ik nee, want kinderbijslag is ook een uitkering. Bij een ww-uitkering vind ik dat het wel moet.
Voor degene die zeggen dat het ook kan zijn dat mensen niet kunnen werken: dan krijg je geen ww-uitkering. Dan ben je arbeidsongeschikt en daar krijg je (in mijn geheugen tenminste) een andere uitkering.
Dus voor de ww-uitkering zeg ik ja, maar voor de rest vind ik van niet.
To live would be an awfully big adventure