• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen met een uitkering moeten verplicht vrijwilligerswerk doen.

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

Houston schreef:
    Ligt eraan

I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

Ik vind dit totaal nergens op slaan deze stelling! (Mijn menig.) Ik vind dat dan geen vrijwillergers werk meer, dan is het verplicht en kunnen ze er net zo goed loon voor krijgen.

Haat me? Bovenin is een kruisje:P

Suusijsje schreef:
    Oneens, dan is het toch geen vrijwilligerswerk meer?

Somethnholic schreef:
    Ligt aan de uitkering.

I´m nothing special.

Ja, als je een werkloosheidsuitkering bedoelt wel.

Juist, wat sommige mensen zeggen. Mensen blijven gewoon thuis zitten omdat ze niet willen werken. Een uitkering is zo dat je er net van kunt leven. Prima toch?
    Dus ja, ik ben het er wel mee eens.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Als diegene niet ziek ofzo is, en hij/zij gewoon kan werken zou ik vinden dat diegene verplicht moet zijn om te solliciteren voor een betaalde baan. .

Vind ik een goeie ;)

If people are trying to bring you down, it means you're above them.

Suusijsje schreef:
    Oneens, dan is het toch geen vrijwilligerswerk meer?

Helemaal mee eens;)

blijf van mijn koekie af,Danie! :D

In sommige gevallen lijkt me dit een goed idee,
    Maar dit geldt echter niet altijd.:Y)

Have you ever been alone in a crowded room?

Voiceless schreef:
    Oneens, het ligt er maar net aan welke uitkering je bedoelt.

A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

Somethnholic schreef:
    Ligt aan de uitkering.

Firm believer of all that is magic

xMystic schreef:
    nee, want als je een uitkering hebt (en ik neem nu aan dat het gaat om een WW uitkering) dan moet je 24/7 op zoek naar werk. daar kan vrijwilligerswerk niet bij. En voelt sowieso wel lullig denk ik, als je geen baan kunt vinden en toch elke dag vroeg moet opstaan en uren moet werken voor een lullige uitkering, lijkt me.

Dat is niet waar.
    Ten eerste zijn er al mensen die dat niet doen. Mijn moeder had een leerling (autorijschool) en die had een allochtone buurman die er gewoon trots op was dat hij al iets van 25 jaar een ww-uitkering had.
    Ten tweede kan dat makkelijk. Je hoeft niet van 9 tot 5 bezig te zijn, maar al is het maar een paar uurtjes. Dat je toch in een ritme komt om op te staan en iets uit te voeren.

Toch ben ik het oneens met de stelling. Want het gaat over uitkeringen in het algemeen. En dan zeg ik nee, want kinderbijslag is ook een uitkering. Bij een ww-uitkering vind ik dat het wel moet.
    Voor degene die zeggen dat het ook kan zijn dat mensen niet kunnen werken: dan krijg je geen ww-uitkering. Dan ben je arbeidsongeschikt en daar krijg je (in mijn geheugen tenminste) een andere uitkering.
    Dus voor de ww-uitkering zeg ik ja, maar voor de rest vind ik van niet.

To live would be an awfully big adventure

Ehmm ja ik ben oneens en eens..

IK heb zelf een wajong uitkering, ik ben der niet echt blij mee, ik wil dolgraag gewoon werken voor me geld.. Maar ik werk, een soort van stage dus ik verdien nog niks, nou ja ik krijg mijn uitkering, ik werk er ook voor.. Maar sommige mensen die ziek zijn en die niet kunnen werken, die moeten toch ergens van leven, dus zei verdienen wel een uitkering, het is niet leuk maar je hebt iedergeval wat.

What is youre favo scary movie?

Oneens

Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.

Als mensen konden werken, zouden ze geen uitkering krijgen lijkt mij?

[ bericht aangepast op 11 april 2011 - 21:50 ]

Everything means nothing, if I ain't got you.