Oneens. Je hebt verschillende uitkeringen. -ik haat economie, maar ik ken het wel-
Onder vervangingsinkomen heb je nog verschillende sociale uitkeringen. Als je in de ziektewet zit, dan kun je meestal ook gen ander werk beoefenen. Zo is dit het geval met mijn moeder. die zit al 14, bijna 15 jaar in de ziektewet. Ze kan onmogelijk werken. Ze krijgt amper een huishoudelijk werk gedaan, laat staan dat ze dan ook nog eens vrijwilligerswerk erbij zou moeten doen. Ze zou gewoon doodgaan. Dat is buiten haar draagkracht.
Een ander uitkering is het pensioen. Die mens van 80 heeft heel zijn leven gewerkt en wil van zijn oude dag genieten. Je gaat hem toch niet aan het werk sturen enkel maar omdat hij een uitkering krijgt.
Voor de enige sociale uitkering waar dit voor mij van toepassing kan zijn, zijn de werkloosheidsuitkeringen. Mensen die aan de dop zitten. Dan hebben ze tenminste weer wat werkervaring voor op hun CV.
MAW, ik vind het begrip uitkering niets zeggend. Kinderbijslag is ook een uitkering. Dan zouden je ouders bovenop hun werk, hobby's en vrije tijd ook nog eens vrijwilligerswerk moeten doen.
Ik kan zo nog uren verder zeveren. x]
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury