• Geert Wilders heeft aangekondigd dat er in 2012 een tweede deel komt van zijn anti-Koranfilm Fitna. Het vervolg gaat over ‘het barbaarse leven van de zieke geest Mohammed’, zoals de PVV-leider het zegt.
    In een interview met HP/De Tijd zei Wilders dat hij graag een ‘publieke discussie’ wil over de profeet Mohammed. Volgens Wilders kan zo’n discussie ertoe bijdagen dat moslims hun geloof verlaten.

    Ophef
    Het eerste deel van Fitna verscheen in 2009 op internet. De film duurt zestien minuten en gaat onder andere over 'het gevaar' van de islam. Veel media in binnen- en buitenland reageerden geschokt op de film. Het tweede deel zou eigenlijk in 2010 verschijnen, maar Wilders stelde de datum uit vanwege de vervroegde verkiezingen na de val van het kabinet.

    Gevaarlijk
    Wilders noemt de islam ‘levensgevaarlijk’. Hij heeft zijn mening gevormd door de Koran te lezen en door ‘naar het karakter van Mohammed’ te kijken. Volgens de PVV-leider zijn er wetenschappers die stelden dat Mohammed een hersentumor had. De visioenen van de profeet Mohammed, waarop de Koran gebaseerd is, zouden hallucinaties zijn geweest, aldus Wilders


    Bron



    Ik ga niks zeggen.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Junns schreef:
    Damn, het wordt tijd dat die een keertje wordt neergeschoten.
    Nee, ik haat geen mensen en ik ben niet geweldadig, maar wat hij doet kán gewoon niet.


    Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a tear..

    Perish schreef:
    (...)

    En dat is jouw mening, maar je kijkt waarschijnlijk niet verder dan je eigen mening.


    Nee, eigenlijk niet. Maar ik ga geen film erover maken óf hem te beledigen.
    Mening kan altijd, maar blijf bij je grenzen. Ik heb ver gekeken. Ik zit op dit moment niet in Nederland, maar ik ben een Nederlander. En ik weet dat er discriminatie is in Afrika. Dat komt vanwege de Apartheid. Maar we hebben het over Nederland.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik vind hem zielig.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Nee, eigenlijk niet. Maar ik ga geen film erover maken óf hem te beledigen.
    Mening kan altijd, maar blijf bij je grenzen. Ik heb ver gekeken. Ik zit op dit moment niet in Nederland, maar ik ben een Nederlander. En ik weet dat er discriminatie is in Afrika. Dat komt vanwege de Apartheid. Maar we hebben het over Nederland.


    Geen Geert, maar wel een interview met hele goede punten, die laat zien dat dingen wel degelijk van twee kanten komen. Daarom zeg ik al, iedereen vat dingen anders op.



    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Nee, eigenlijk niet. Maar ik ga geen film erover maken óf hem te beledigen.
    Mening kan altijd, maar blijf bij je grenzen. Ik heb ver gekeken. Ik zit op dit moment niet in Nederland, maar ik ben een Nederlander. En ik weet dat er discriminatie is in Afrika. Dat komt vanwege de Apartheid. Maar we hebben het over Nederland.


    Juist, dus Nederland mag het ook doen. En als hij zo gelooft in het feit dat de Koran een leugen is, mag hij dat van mij laten zien. Misschien kan hij die mensen 'terugbekeren' en misschien heeft hij gelijk. Laat hem maar proberen die mensen te beinvloeden. Doen bv jehova's toch ook met ons. (krul)

    The highest as the lowest form of criticism is a mode of autobiography.
    Those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming. This is a fault.

    Oscar Wilde zegt hiermee dat het niet is hoe hij het schrijft, maar hoe jij het opvat. Zo kan die hersentumor bij wijze van spreken net zo goed bij Wilders zitten.

    Verder is Wilders een hypocriet. Hij is vóór vrijheid van meningsuiting, maar is tegen de spotprents die over hem gemaakt zijn, terwijl hij wel zo'n film maakt.


    Felix

    Sadistic schreef:
    (...)

    Geen Geert, maar wel een interview met hele goede punten, die laat zien dat dingen wel degelijk van twee kanten komen. Daarom zeg ik al, iedereen vat dingen anders op.




    Die is echt koppig, man. "Omdat ik dat leuk vind, omdat ik dat grappig vind."


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Die is echt koppig, man. "Omdat ik dat leuk vind, omdat ik dat grappig vind."


    Wel heel grappig dat alleen dat je weer opvalt en niet de goede punten die hij opnoemt ... Was te verwachten. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik hou mijn mond maar dicht

    Sadistic schreef:
    (...)

    Geen Geert, maar wel een interview met hele goede punten, die laat zien dat dingen wel degelijk van twee kanten komen. Daarom zeg ik al, iedereen vat dingen anders op.




    Oh my god, hij heeft die meiden echt uigelult, Geweldig _O_

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Oscar Wilde zegt hiermee dat het niet is hoe hij het schrijft, maar hoe jij het opvat. Zo kan die hersentumor bij wijze van spreken net zo goed bij Wilders zitten.

    Verder is Wilders een hypocriet. Hij is vóór vrijheid van meningsuiting, maar is tegen de spotprents die over hem gemaakt zijn, terwijl hij wel zo'n film maakt.


    Omdat het natuurlijk vreselijk is om hem als 'Hitler' neer te zetten.
    Vergast hij mensen? Nee. Hij geeft enkel zijn mening, zonder geweld te gebruiken.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Wel heel grappig dat alleen dat je weer opvalt en niet de goede punten die hij opnoemt ... Was te verwachten. :')


    Nee ik heb het hele filmpje niet gekeken. Wel waar hij sprak van vrijheid van meningsuiting. Ik vind wel dat die meiden nog beleefd kunnen praten. Ja, sorry maar ik vind het ook beledigend. Zijn mening, ja, je mening kan je altijd op een normale manier zeggen.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Nee ik heb het hele filmpje niet gekeken. Wel waar hij sprak van vrijheid van meningsuiting. Ik vind wel dat die meiden nog beleefd kunnen praten. Ja, sorry maar ik vind het ook beledigend. Zijn mening, ja, je mening kan je altijd op een normale manier zeggen.



    Kijk dan maar het hele filmpje

    Ik ben het met hem eens; Een mening kán beledigd zijn of een waarheid voor sommigen die ze liever niet horen. Dat moet niet betekenen dat we er dan maar niet over kunnen praten of het een taboe maken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik snapte niets van Fitna 1. Ik snapte ook niet wat er schokkend aan was, het was zo saai dat ik bijna in slaap viel. Laat die gast lekker lullen, gewoon negeren.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Sadistic schreef:
    (...)


    Kijk dan maar het hele filmpje

    Ik ben het met hem eens; Een mening kán beledigd zijn of een waarheid voor sommigen die ze liever niet horen. Dat moet niet betekenen dat we er dan maar niet over kunnen praten of het een taboe maken.


    Wat er over dit te zeggen valt, is dat het een belediging was. Ja, het was gemaakt, gezongen om te beledigen. Dat zie ik zo. Hans praat zich gewoon "vrij" met die "moeilijke woorden" over vrijheid van meningsuiting. Ik heb best veel mensenkennis. Ik weet wat beledigend is voor die meiden. Maar volgens mij heb je het over het algemeen. Maar dit is mijn mening gewoon. Dat jij er niet mee eens bent ... tja. Dat eh ...


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.