• Geert Wilders heeft aangekondigd dat er in 2012 een tweede deel komt van zijn anti-Koranfilm Fitna. Het vervolg gaat over ‘het barbaarse leven van de zieke geest Mohammed’, zoals de PVV-leider het zegt.
    In een interview met HP/De Tijd zei Wilders dat hij graag een ‘publieke discussie’ wil over de profeet Mohammed. Volgens Wilders kan zo’n discussie ertoe bijdagen dat moslims hun geloof verlaten.

    Ophef
    Het eerste deel van Fitna verscheen in 2009 op internet. De film duurt zestien minuten en gaat onder andere over 'het gevaar' van de islam. Veel media in binnen- en buitenland reageerden geschokt op de film. Het tweede deel zou eigenlijk in 2010 verschijnen, maar Wilders stelde de datum uit vanwege de vervroegde verkiezingen na de val van het kabinet.

    Gevaarlijk
    Wilders noemt de islam ‘levensgevaarlijk’. Hij heeft zijn mening gevormd door de Koran te lezen en door ‘naar het karakter van Mohammed’ te kijken. Volgens de PVV-leider zijn er wetenschappers die stelden dat Mohammed een hersentumor had. De visioenen van de profeet Mohammed, waarop de Koran gebaseerd is, zouden hallucinaties zijn geweest, aldus Wilders


    Bron



    Ik ga niks zeggen.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Damn, het wordt tijd dat die een keertje wordt neergeschoten.
    Nee, ik haat geen mensen en ik ben niet geweldadig, maar wat hij doet kán gewoon niet.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Damn, het wordt tijd dat die een keertje wordt neergeschoten.
    Nee, ik haat geen mensen en ik ben niet geweldadig, maar wat hij doet kán gewoon niet.


    Kan zeker wel. Hij mag zijn mening geven.

    Perish schreef:
    (...)

    Kan zeker wel. Hij mag zijn mening geven.


    Dit is niet meer je mening geven. Dit is pure belediging van de Koran en daarmee ook nog discriminatie.
    Mening uiten oke, maar dit gaat te ver.

    [ bericht aangepast op 1 april 2011 - 18:16 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Uitgemolken, overdone, afgezaagd.


    No growth of the heart is ever a waste

    Junns schreef:
    Damn, het wordt tijd dat die een keertje wordt neergeschoten.
    Nee, ik haat geen mensen en ik ben niet geweldadig, maar wat hij doet kán gewoon niet.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ach, moet je niet te veel van aantrekken.
    Hij kan schreeuwen wat hij wil, echt iets voor elkaar krijgt hij niet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Perish schreef:
    (...)

    Kan zeker wel. Hij mag zijn mening geven.


    "Volgens Wilders kan zo’n discussie ertoe bijdagen dat moslims hun geloof verlaten."
    In een goeie zin: Hij wil de islam gewoon uitroeien.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Waar gaat het heen met de wereld? -.-
    Serieus, denk eens na, Wilders. De Bijbel is net zo fout als de Koran als je hem anders uitlegt. Het ligt maar net aan de betekenis die je zelf aan de woorden geeft.
    En hij mag het dan wel zelf blijven ontkennen, maar het lijkt er toch echt heel veel op dat hij haat zaait tegen moslims. Natuurlijk heeft hij recht van vrije meningsuiting, maar discriminatie op grond van geloof is niet toegestaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jerusalem schreef:
    (...)

    "Volgens Wilders kan zo’n discussie ertoe bijdagen dat moslims hun geloof verlaten."
    In een goeie zin: Hij wil de islam gewoon uitroeien.


    Mag hij vinden. (: Als we de islam vanuit zijn standpunt bekijken, zijn ze misschien ook wel een gevaar voor Nederland.

    Junns schreef:
    (...)

    Dit is niet meer je mening geven. Dit is pure belediging van de Koran en daarmee ook nog discriminatie.
    Mening uiten oke, maar dit gaat te ver.


    Ik ben geen voorstander van Geert, maar niet alleen hij is iemand die extreem is. Dat moeten mensen ook niet vergeten.


    Hoe dan ook, ik ben 't met Sam eens. Afgezaagd, oud, don't care.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Junns schreef:
    (...)

    Dit is niet meer je mening geven. Dit is pure belediging van de Koran en daarmee ook nog discriminatie.
    Mening uiten oke, maar dit gaat te ver.


    Oh gawd. In Afrika word Nederland ook fckin erg gediscrimineerd. Wilders dwingt niemand naar de film te kijken, hij maakt hem alleen omdat hij zijn manier van denken te beeld wil brengen. Als we die willen zien, of niet. Maakt hem niet uit.

    Wat zielig van die vent.
    Oke, ik ben óok niet blij met al die islamieten omdat die een totaal andere cultuur hebben dan wij. Dus dan moeten ze maar lekker blijven waar ze zijn, in hun eigen landen.
    Maar om een godsdienst zo af te kraken. Getver. Zoek een leven.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Perish schreef:
    (...)

    Mag hij vinden. (: Als we de islam vanuit zijn standpunt bekijken, zijn ze misschien ook wel een gevaar voor Nederland.


    Zijn standpunt is niet juist. Het is eigenlijk geweldig fout.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Zijn standpunt is niet juist. Het is eigenlijk geweldig fout.


    En dat is jouw mening, maar je kijkt waarschijnlijk niet verder dan je eigen mening.

    Jerusalem schreef:
    (...)

    Zijn standpunt is niet juist. Het is eigenlijk geweldig fout.


    Dat vind jij, lang niet iedereen is het daarmee eens.
    Daarom vind ik dat mensen ook heel erg op moeten passen met hoe en wat ze brengen, omdat het voor de een wel slecht kan zijn en de ander niet.


    Ik ben zelf een voorstander van Pim Fortuyn (R.I.P), die ook problemen zag, maar volledig anders naar buiten bracht en benaderde.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.