• Ik heb tezamen met een vriendin van mij besloten om bij onze presentatie over jongerenculturen en subculturen, het over Goths te hebben. Punt is dat er veel rommel en clichés op het internet staan.

    Het is niet de bedoeling dat we gewoon een tekst gaan voorlezen we moeten echt een showtje opzetten. De hippies heben vorig jaar een zogenaamde spacecake gemaakt en een rasta enkele jaren geleden een interview met een Bob Marley-fan.

    Ik wil geen details over de muziek en de kleding want dat snap ik. Maar ik wil graag wat dingen weten over hun karakter/omgang met mensen/persoonlijkheid en feitjes om in de presentatie te steken.

    Help me alsjeblieft.


    Words can change the world when the world takes the efford to listen



    This is all.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik dacht dat Goths ook een eigen 'soort' geloof hebben... Misschien kan je daar wat over vertellen?


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Eh, ik heb geleerd dat ze qua karakter eigenlijk niet zo verschillen van ons, alleen hun manier van uiten en zo is anders. Maar dat gaat af op basis van goths die ik persoonlijk ken dus dat is niet echt objectief.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Vaak wordt automutilatie verbonden aan van die Goths/emo's, niet dat ze dit allemaal doen maar misschien is dat nog iets om over te praten? Dunno... 't Zijn en blijven gewoon mensen zoals jij en ik.

    Ik weet allen over de muziek :W


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    De meesten zijn gewoon atheïstisch. Dat gedoe met satanisme is heel beperkt en ondanks dat automutilatie meer gebeurd bij goths dan normale mensen is het toch geen vast gegeven dusjah :(


    Words can change the world when the world takes the efford to listen

    Over hun karakter/omgang met mensen valt niet veel meer boeiends te vertellen dan over onszelf, althans, niet dat ik heb gemerkt. Wel schijnen ze vaak creatief te zijn (soms te zien in bepaalde outfits)/belangstelling te hebben in geschiedenis.
    Maar in tegenstelling tot bijv. de emo subcultuur, is gothic al redelijk 'oud'. Op M'era Luna (een gothicfestival) kwamen er twee mannen bij ons voor de tent zitten die al ergens in de veertig waren, waar we vervolgens een leuk gesprek mee hadden. En we werden uitgenodigd voor een limonadetje door een groepje met een vrouw die al sinds de jaren tachtig naar concerten van Fields Of The Nephilim ging. Kan me herinneren dat ze een heel aparte drank hadden gefabriceerd die zo ranzig rook dat ik er niks van gedronken heb, maar de anderen wel.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2012 - 22:23 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Cool bedankt!


    Words can change the world when the world takes the efford to listen