• Hello people,

    Ik ga dus een fotowedstrijd organiseren, deze heb ik aangevraagd en ik heb toestemming van Caravaggio, so don't worry


    DEADLINE OPDRACHT 1; 22 april

    DEADLINE OPDRACHT 2; 6 mei

    DEADLINE OPDRACHT 3; 22 mei (als dat lukt ivm mijn operatie)

    DEADLINE OPDRACHT 4; 29 juni



    Voor elke opdracht krijg je 2 weken de tijd en als je een goede reden hebt krijg je max. 4 dagen uitstel.

    Opdracht 1; Maak een bewerkte foto van een dier, het mag; leuk, grappig, serieus of verdrietig zijn. Er moeten minimaal 2 plaatjes in verwerkt zijn en er moet tekst opkomen. Zorg ervoor dat het dier duidelijk het belangrijkste is in de foto.


    Opdracht 2; Maak een foto waarbij je eigenlijk 2 foto's gebruikt, het is een soort van before after,
    je kiest een persoon uit en gebruikt die als 1e foto, vervolgens ga je de foto van die persoon zó bewerken, dat de persoon op de een of andere manier anders word, alsof de persoon een metamorfose heeft ondergaan, dat is dan de 2e foto.
    het liefst wel de foto in één foto inleveren, dat je dus gewoon 2 foto's doet, en dan allebei de helft van het oppervlak zeg maar.


    Opdracht 3;
    Maak een bewerkte foto van liefde, het maakt niet uit welke liefde, homo/lesbie-bi-hetero, dieren, stripfiguren, whatever, jij mag het helemaal zelf uitkiezen. Ook hier moet een tekst opkomen, deze moet natuurlijk wel over liefde gaan.


    Opdracht 4;
    zelf kiezen;
    - vrije opdracht
    - Maak een verdrietig plaatje, bijvoorbeeld verlaten mensen, of iemand die zijn/haar liefde mist. Er moeten minimaal 3 plaatjes in verwerkt worden en je mag zelf weten of je er tekst op zet of niet.

    Deelnemers;

    12. Fellatio, Opdracht 1 |9| Opdracht 2 |8|Opdracht 3 |8.7|
    14. Amused, Opdracht 1 |7.5| Opdracht 2 |9.4| Opdracht 3|8.5|
    16. xdaydreamer, Opdracht 1 |8.3| Opdracht 2 |7| Opdracht 3 |8.5|


    afvallers opdracht 1;
    4. TheReaper NIET INGELEVERD
    5. Eurydice NIET INGELEVERD
    6. Hanyaxaku NIET INGELEVERD
    9. Somers NIET INGELEVERD
    10. Levi NIET INGELEVERD

    2. Veeyah, Opdracht 1 |6.5| |vergeleken met die van anderen, vond ik die van jou nét iets minder mooi|
    11. Amortentia, Opdracht 1 |6.8| |jij hebt je helaas niet 100% aan de opdracht gehouden, ik vond de klok meer naar voren komen dan de dieren|


    afvallers opdracht 2;
    1. RESURGAM, Opdracht 1 |8| NIET INGELEVERD
    8. Azkaban, Opdracht 1 |7| Opdracht 2|8| UITGESCHREVEN
    15. PrayForYou, Opdracht 1 |8| Opdracht 2 |6.6| |Die van jou was niet lelijk, alleen nét iets minder mooi dan de rest, en dat shirt had heel misschien iets netter gemogen (;|
    7. Alcatraz, Opdracht 1 |7.5| Opdracht 2 |6.4| |Het lijkt er niet echt op dat de persoon bij jou een metamorfose heeft ondergaan, het lijkt echter alsof het gewoon van zwart-wit naar sepia is omgezet, dit is de reden waarom jij deze ronde bent afgevallen.|

    afvallers opdracht 3;
    13. Shithead, Opdracht 1 |7.8| Opdracht 2 |7.5| TERUG GETROKKEN
    3. underwaterr, Opdracht 1 |8.3| Opdracht 2 |8.5| NIET INGELEVERD

    [ bericht aangepast op 16 juni 2011 - 20:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 april 2011 - 10:26 ]


    Like the sunshine after the rain there's always good time behind the pain

    Azkaban schreef:
    Sorry dat ik het zeg maar:
    (...)
    klopt niet. Het is totaal geen ander effect!

    En die van Amused vind ik eigenlijk een van de mindere, geen 9.4 waard,

    Amen! _O_


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Hmm, ik vind de cijfers ook redelijk opmerkelijk. Als je kijkt naar kwaliteit van bewerken enzo


    That's just my opinion

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 19:47 ]


    When love is not madness, it is not love

    mensen rustig! :|

    sorry dat ik het zo veroordeeld heb, maar ik moest het even snel doen want zoals jullie weten moet ik morgen naar het ziekenhuis en was ik vandaag de hele dag druk met alles regelen en blablabla...
    ik was uberhaupt al vergeten dat de deadline eigenlijk al 6 mei was.

    ik zou proberen om het anders te doen, maar de cijfers blijven wel zo, het is lullig om cijfers nu nog te veranderen zodat er misschien iemand anders afvalt.
    wat betreft die van Amused, ik vind hem wel een 9,4 waard, omdat bewerken van zwart-wit naar kleur behoorlijk veel werk is, en vooral moeilijk, en als het dan toch nog zo goed is gelukt vind ik dat wel heel knap.

    wat betreft die van Alcatraz
    het is zwart wit, naar sepia?
    of ben ik nu gek, want hij is zeker niet lelijk, maar het is eigenlijk alleen een andere kleur geworden, als je nou een voorbeeld neemt van underwaterr, die vrouw heeft andere lippen gekregen, langere wimpers en een andere huidskleur, en de opdracht was ook, dat het eruit moest zien alsof de persoon een metamorfose heeft ondergaan.


    Like the sunshine after the rain there's always good time behind the pain

    ik heb het aangepast, zijn jullie zo tevreden?


    Like the sunshine after the rain there's always good time behind the pain

    PureNature schreef:
    mensen rustig! :|

    sorry dat ik het zo veroordeeld heb, maar ik moest het even snel doen want zoals jullie weten moet ik morgen naar het ziekenhuis en was ik vandaag de hele dag druk met alles regelen en blablabla...
    ik was uberhaupt al vergeten dat de deadline eigenlijk al 6 mei was.

    ik zou proberen om het anders te doen, maar de cijfers blijven wel zo, het is lullig om cijfers nu nog te veranderen zodat er misschien iemand anders afvalt.
    wat betreft die van Amused, ik vind hem wel een 9,4 waard, omdat bewerken van zwart-wit naar kleur behoorlijk veel werk is, en vooral moeilijk, en als het dan toch nog zo goed is gelukt vind ik dat wel heel knap.

    wat betreft die van Alcatraz
    het is zwart wit, naar sepia?
    of ben ik nu gek, want hij is zeker niet lelijk, maar het is eigenlijk alleen een andere kleur geworden, als je nou een voorbeeld neemt van underwaterr, die vrouw heeft andere lippen gekregen, langere wimpers en een andere huidskleur, en de opdracht was ook, dat het eruit moest zien alsof de persoon een metamorfose heeft ondergaan.

    Het haar is een hele andere kleur! De ogen! Ik heb elk ding ingekleurd verdomme!


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    PureNature schreef:
    mensen rustig! :|

    sorry dat ik het zo veroordeeld heb, maar ik moest het even snel doen want zoals jullie weten moet ik morgen naar het ziekenhuis en was ik vandaag de hele dag druk met alles regelen en blablabla...
    ik was uberhaupt al vergeten dat de deadline eigenlijk al 6 mei was.

    ik zou proberen om het anders te doen, maar de cijfers blijven wel zo, het is lullig om cijfers nu nog te veranderen zodat er misschien iemand anders afvalt.
    wat betreft die van Amused, ik vind hem wel een 9,4 waard, omdat bewerken van zwart-wit naar kleur behoorlijk veel werk is, en vooral moeilijk, en als het dan toch nog zo goed is gelukt vind ik dat wel heel knap.

    wat betreft die van Alcatraz
    het is zwart wit, naar sepia?
    of ben ik nu gek, want hij is zeker niet lelijk, maar het is eigenlijk alleen een andere kleur geworden, als je nou een voorbeeld neemt van underwaterr, die vrouw heeft andere lippen gekregen, langere wimpers en een andere huidskleur, en de opdracht was ook, dat het eruit moest zien alsof de persoon een metamorfose heeft ondergaan.

    Pardon, maar Alcatraz heeft ook van Zwart-wit naar kleur gewerkt. De haren hebben een andere kleur als haar huid, dat is heel duidelijk te zien. Sepia zou vele anders zijn uitgedraaid.
    En Amused heeft toch noch een heel deel mankementen als ik het mag zeggen!

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 20:08 ]


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    jullie hebben gevraagd om een andere uitleg, die heb ik je gegeven, het spijt me dat je het er misschien niet mee eens bent, maar sorry hoor, ik ben ook maar gewoon een mens en ik kan niet door de computer heen kijken of iets dergelijks :S

    ik kan de uitslag nu niet meer veranderen, dat is lullig en dat snap je zelf ook wel hoop ik


    Like the sunshine after the rain there's always good time behind the pain


    Wat een verschil,
    weetje, ik zou nog niet eens meer willen meedoen. Rotwedstrijd


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Alcatraz schreef:


    Wat een verschil,
    weetje, ik zou nog niet eens meer willen meedoen. Rotwedstrijd

    Als je zelf maar weet dat het geen effect is. Ergens zou je het al compliment kunnen opvatten, aangezien ze denkt dat je het niet zelf hebt gedaan. Zo goed/netjes zou het dan dus zijn.
    En nu ophouden met zeuren, de uitslag is er al en ze kan het niet meer verranderen.

    Samurai schreef:
    (...)
    Als je zelf maar weet dat het geen effect is. Ergens zou je het al compliment kunnen opvatten, aangezien ze denkt dat je het niet zelf hebt gedaan. Zo goed/netjes zou het dan dus zijn.
    En nu ophouden met zeuren, de uitslag is er al en ze kan het niet meer verranderen.

    Sorry, maar eigenlijk zou ze rechtmatig punten moeten geven, en dus eerlijke punten. Had ze haar ogen maar fatsoenlijk moeten opentrekken en zien dat dat geen sepia was, dat was iets wat zelfs mijn neefje van 5 kan zien en hij weet amper wat Sepia is!


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Samurai schreef:
    (...)
    Als je zelf maar weet dat het geen effect is. Ergens zou je het al compliment kunnen opvatten, aangezien ze denkt dat je het niet zelf hebt gedaan. Zo goed/netjes zou het dan dus zijn.
    En nu ophouden met zeuren, de uitslag is er al en ze kan het niet meer verranderen.

    hou je er gewoon buiten, wil je


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    PureNature schreef:
    mensen rustig! :|

    sorry dat ik het zo veroordeeld heb, maar ik moest het even snel doen want zoals jullie weten moet ik morgen naar het ziekenhuis en was ik vandaag de hele dag druk met alles regelen en blablabla...
    ik was uberhaupt al vergeten dat de deadline eigenlijk al 6 mei was.

    ik zou proberen om het anders te doen, maar de cijfers blijven wel zo, het is lullig om cijfers nu nog te veranderen zodat er misschien iemand anders afvalt.
    wat betreft die van Amused, ik vind hem wel een 9,4 waard, omdat bewerken van zwart-wit naar kleur behoorlijk veel werk is, en vooral moeilijk, en als het dan toch nog zo goed is gelukt vind ik dat wel heel knap.

    wat betreft die van Alcatraz
    het is zwart wit, naar sepia?
    of ben ik nu gek, want hij is zeker niet lelijk, maar het is eigenlijk alleen een andere kleur geworden, als je nou een voorbeeld neemt van underwaterr, die vrouw heeft andere lippen gekregen, langere wimpers en een andere huidskleur, en de opdracht was ook, dat het eruit moest zien alsof de persoon een metamorfose heeft ondergaan.


    Van zwart wit naar kleur is even moeilijk als van een kleur naar een andere kleur (soms is dat ook moeilijker omdat je niet alleen te maken hebt met de tint zoals je hebt bij zwart/wit, maar ook met de gekleurde achtergrond die de nieuwe kleur beinvloed) zeker als je geen achtergrond hebt bij de foto / geen haar in het gezicht. Ik heb gekozen voor een foto met kleur omdat ik dat beter bij de opdracht vond passen van een "metamorfose". Dit is ook wat de meeste andere hebben gedaan en daarom vind ik de cijfers zo opvallend.

    Het is natuurlijk jouw keuze wat voor cijfers je geeft aan de opdrachten en wat voor argumenten je gebruikt. Ik vind ook niet dat je cijfers moet veranderen. Ik zeg alleen uit mijn eigen ervaringen en inzichten wat de moeilijkheidsgraad van sommige opdrachten is en dat die naar mijn idee niet in verhouding staat tot de cijfers.


    When love is not madness, it is not love

    Alcatraz schreef:
    (...)
    hou je er gewoon buiten, wil je


    Nee dat wil ik niet en jij kunt je ook gewoon neerleggen bij de uitslag en denken 'Wat boeit mij het wat' je vond het toch al een rotwedstrijd ja.

    mensen ga nu geen ruzie maken, de uitslag is bepaald, er kan niks meer aan veranderd worden, leef er gewoon mee, hier bereik je niks mee hoor ;)


    Like the sunshine after the rain there's always good time behind the pain

    Trouwens, als je zo gaat punten geven moet dit ook niet meer voor mij, pff, ik stop!


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz