• De stelling van vandaag luidt:
    De angst voor moslims produceert angstaanjagende moslims

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Qlimax schreef:
    (...)
    Ja, maar niet lullig bedoeld, maar Moslims VIND IK over het algemeen, dus niet allemaal, wel agressiever. Maar dat kan ook komen omdat ik op een school zat waar ik echt problemen heb gehad met die mensen.


    Echte moslims of gewoon een bepaalde islamitische bevolkingsgroep?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    StandardYou schreef:
    (...)
    Ik wilde niet zeggen dat alle moslims lieverdjes zijn. Je kan dat niet zeggen over een bepaalde groep mensen met hetzelfde geloof. (bijv. christen/moslim/etc.) Iedereen is anders. De ene is goed, de ander slecht.
    Maar ik wilde dus alleen weten of je het in die zin bedoelde van "moslims zijn angstaanjagend"...

    Ehm ja, dat is dus wat ik zei schat, met dat 'niet iedereen over één kam scheren'.

    Christenen zijn overigen inderdaad ook heel agressief geweest, maar dat is eeuwen geleden, en dat iedereen met geschiedenis van alles over Christenen hoort betekent niet dat zij de enigen waren. En in die eeuwen zijn de bevolkingen geëvolueerd, wat er voor de Christenen toe leidde dat de agressiviteit em jet fundamentalisme sterk terug nam. En dat kan ik voor de Moslims nou niet echt zeggen. En ik vind de Moslimextremisten zeker angstaanjagend, try to prove I'm wrong.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Nee.

    -Maar ergens klopt dat wel. Kijk, er zijn dus 'angstaanjagende' moslims. Iedereen hoort daar over. Dus ook andere Moslims. Zij gaan zich afvragen of zij zich ook zo moeten gaan gedragen. De meeste zullen dit waarschijnlijk niet doen, maar sommige wel, ja.

    Ik zeg niet dat dit gebeurd, maar ik zeg dat zo'n denkwijze bestaat. Er is zelf een proef naar gedaan. Zo hadden ze veertig studenten opgesloten in een gevangenis. De helft was politie, de andere helft gevangen. Naar verloop van tijd gingen de 'gevangen' zich ook gedragen als gevangen. Dus zo zou het hier ook kunnen gaan.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2011 - 19:45 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    StJimmy schreef:
    Geen mening,ik vind die hele angst voor moslims sowieso echt nergens op slaan. Wat is er nou zo eng aan ze?

    BOEM! <-- Dat dus.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    BOEM! <-- Dat dus.

    Je bedoelt die aanslagen? Dat zijn geen echte moslims,doden is namelijk verboden volgens de Koran.
    Daarbij dan moet je ook bang zijn voor alle landen die oorlog voeren.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sleutelbloem schreef:
    Onees
    Moslims zijn ook mensen
    We zijn toch ook niet bang voor bijvoorbeeld
    Katholieken?


    Heet gaat er niet om of we bang moeten zijn of niet.

    Ik ben het eens.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Hmmm(A)

    Ik weet het eigenlijks niet (zip)

    Ik denk toch maar oneens;)

    Er zijn goede en slechte mensen bij:Y)
    En dat zal altijd zo blijven(puh)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Kikkeli schreef:
    D:


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Eens en oneens...
    Eens: je moet niet alle moslims als eng zien
    Oneens: als bepaalde moslims weten dat we bang voor ze zijn maken ze er misbruik van.

    ik wed dat als justin bieber of een andere hunk moslim ofzo zou zijn dat er een stuk minder mensen fan van hem zouden zijn


    een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

    sugerbabe schreef:
    ik wed dat als justin bieber of een andere hunk moslim ofzo zou zijn dat er een stuk minder mensen fan van hem zouden zijn


    Zo'n gevoel heb ik ook ergens.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    het is gewoon discriminatie


    een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

    je moet niet bang zij voor mensen
    als je vooroordelen over iemand hebt kan hij zich juist zo gaan gedragen
    dus mischien wel?