• De stelling van vandaag luidt:
    De angst voor moslims produceert angstaanjagende moslims

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Doordat wij bang zijn voor moslims, gaan wij angstaanjagende tekenen en vooroordelen in hen zoeken die er eigenlijk helemaal niet zijn. Bijvoorbeeld: gisteren zei iemand nog tegen mij dat het altijd de buitenlandse jongens zijn die een oorbel hebben, en dat vond diegene eng.
    Dus ik ben het er ongeveer mee eens, maar alleen dat ze in onze ogen angstaanjagend zijn, maar dat niet per se in het echt hoeven te zijn.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    pseudoniem schreef:
    Als men bang wordt voor moslims, gaat men moslims ook eerder zien als enge mensen. Maar dat is met alles zo, zolang jij gelooft dat je bang bent voor spinnen blijven die spinnen eng. Dus ik ben het eens met de stelling.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens.


    Olive

    Ik vind de stelling best vaag. Waarom zou je bang voor moslims zijn? Dat kan ik me dus echt niet voorstellen, omdat moslims ook mensen zijn. Zijn ze meteen slecht omdat ze een ander geloof hebben dan jij? Moet je er dan bang voor zijn?


    Our perspective only changes when we change our position.

    Als je dat kunt zeggen kan je dat ook over de joden of christenen zeggen. Iedereen is gelijk, vind ik. Ik ben zelf ook en ik vind het niet echt zo goed hoe mensen daar mee omgaan, vooral Geert Wilders. Er kunnen ook joden en christenen heel angstaanjagend zijn. Hier kan ik zo boos om worden..


    We accept the love we think we deserve.

    Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.
    Als jij moslims eng vindt, dan ga je die personen eng vinden. In die zin produceert het wel angstaanjagende moslims. Maar niet voor het geheel, niet voor de wereld, niet voor een bepaalde bevolkingsgroep, maar voor het individu. Het is immers zo: wie angstaanjagend overkomt, is volgens ook beleving ook echt angstaanjagend.
    Maar als je voor het geheel, dus voor de wereld of voor een bepaalde bevolkingsgroep gaat kijken, dan ga je het objectief bekijken. De belevingswereld geldt immers alleen voor de persoon van wie de belevingswereld is. Dan is er een kans dat die moslims helemaal niet eng zijn, maar dat het alleen door een bepaalde beleving komt.
    Dus het is hoe je het bekijkt: voor het individu zijn moslims inderdaad angstaanjagend als die moslims eng vindt, maar als je het voor de wereld moet gaan bepalen, zijn ze waarschijnlijk lang niet zo eng.


    To live would be an awfully big adventure

    Geen mening,ik vind die hele angst voor moslims sowieso echt nergens op slaan. Wat is er nou zo eng aan ze?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Super oneens alsof mensen nu ineens bang moeten worden van mij omdat ik een hoofddoek draag sorry maar ik vind de stelling echt onzin. Wij moslims zijn ook gewoon normale mensen net als de nederlanders

    HAMMERTIME schreef:
    Ehm, het is juist andersom.

    Oke, bedoel je hiermee dat jij de moslims angstaanjagend vindt? Of dat het andersom moet zijn, doordat het anders een rare stelling wordt?
    (als je begrijpt wat ik bedoel)...


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Oke ik ben zelf ook een moslim en je hoeft niet gelijk bang te worden voor moslims hoor...Ik ben toch ook niet bang voor christenen ofzo? :S
    Ik ben het er niet mee eens dat je bang moet zijn voor moslims, maar zoals in de stelling staat "angst voor moslim produceert angstaanjagende moslims" hier ben ik het er wel mee eens als je bang bent voor iets/iemand zorgt dat er ook voor dat je ze angstaanjagend vind. Dat is wel logsich maar de stelling is een beetje raar volgens mij...


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    De angst voor moslims produceert angstaanjagende moslims

    Ik ben het oneens. Moslims en/of Marokkanen komen vaak negatief op het nieuws, waardoor we een slecht beeld van ze krijgen. Dus als je angstaanjagende moslims op tv of waar dan ook ziet dan krijg er vanzelf ook angst voor. En niet andersom.

    Er zijn genoeg angstaanjagende Nederlanders hier, maar we zijn niet bang voor Nederlanders ^^


    Sometimes, words are not enough to express a feeling

    HAMMERTIME schreef:
    Ehm, het is juist andersom.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    StandardYou schreef:
    (...)
    Oke, bedoel je hiermee dat jij de moslims angstaanjagend vindt? Of dat het andersom moet zijn, doordat het anders een rare stelling wordt?
    (als je begrijpt wat ik bedoel)...

    Ho, wacht even, in de stelling worden ze niet allemaal over één kam geschoren en dat doe ik ook niet, begrijp me niet verkeerd.
    Maar wilde je zeggen dat alle Moslims lieverdjes zijn dan? :') Ik bedoelde dat eerste dus


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Ho, wacht even, in de stelling worden ze niet allemaal over één kam geschoren en dat doe ik ook niet, begrijp me niet verkeerd.
    Maar wilde je zeggen dat alle Moslims lieverdjes zijn dan? :') Ik bedoelde dat eerste dus

    Ik wilde niet zeggen dat alle moslims lieverdjes zijn. Je kan dat niet zeggen over een bepaalde groep mensen met hetzelfde geloof. (bijv. christen/moslim/etc.) Iedereen is anders. De ene is goed, de ander slecht.
    Maar ik wilde dus alleen weten of je het in die zin bedoelde van "moslims zijn angstaanjagend"...


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Sleutelbloem schreef:
    Onees
    Moslims zijn ook mensen
    We zijn toch ook niet bang voor bijvoorbeeld
    Katholieken?

    Ja, maar niet lullig bedoeld, maar Moslims VIND IK over het algemeen, dus niet allemaal, wel agressiever. Maar dat kan ook komen omdat ik op een school zat waar ik echt problemen heb gehad met die mensen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.