• De stelling van vandaag luidt:
    Ambtenaren mogen weigeren een homo-stel te trouwen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Alleen als ze niet homo -stellen ook kunnen weigeren. Want dan warden ze gelijk behandeld.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    Liefde is liefde, dus ik ben het niet met de stelling eens. Daarbij is een homo-huwelijk volgens de Nederlandse wet toegestaan, dus vind ik dat een ambtenaar dat niet kan weigeren. Zoals hierboven al gezegd wordt: Als een ambtenaar er vanuit geloofsovertuiging tegen is, dan moet ie dat werk niet gaan doen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Oneens. Het is hier mogelijk om homo's te laten trouwen, moet je maar geen ambtenaar worden xD


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens,


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Sadism schreef:
    Ja. Als hun geloof het niet toelaat, en ze zijn er ècht tegen, mogen ze dat weigeren. Dan trouwt een andere ambtenaar hun maar.

    Sure, racisme is toch iets wat we tegenwoordig nog gewoon heel makkelijk accepteren enzo en nog gewoon aan doen. Nee dus. Ik vind dat wanneer je een mens bent, van vlees en bloed, net gewoon precies datzelfde recht hebt als andere mensen. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die anderen niet willen trouwen vanwegen hun geloofsovertuiging, maar het erge vind ik dan homoseksuele mensen dan alsnog bestempeld worden als 'ziekte' en 'ongehoord'. Stiekem moeten ambtenaren die homohuwelijken weigeren te volstrekken, samenwerken met ambtenaren die dat wel doen en het kunnen overnemen indien nodig. Zodat een dergelijke 'afwijzing' tenminste nog wel met alle respect gebeurd :3.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2011 - 1:18 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Grondwet
    Artikel 1.


    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

    Het zou dus tegen de wet ingaan. Én ik vind het zelf ook pure onzin: waarom zou je twee mensen die van elkaar houden het recht ontnemen om te trouwen?


    It's time to be happy again.

    Progeny schreef:
    Nee; liefde is liefde.


    None but ourselves can free our minds.

    Progeny schreef:
    Nee; liefde is liefde.


    mee eens


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Oneens, homoseksualiteit is toegestaan in dit land en als zij het om wat voor reden dan ook niet goedkeuren, wie zijnzij om het geluk van twee geliefden tegen te houden? Het is niet hun leven, ik vind dat ze de ander wel mogen helpen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    nee.


    Fooled ya!

    Oneens.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    JA homo's zijn stom!!!!!!!!


    i hate everyone

    Als je gelukkig bent, heb je het recht om met die persoon te trouwen.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    starp0werrr schreef:
    JA homo's zijn stom!!!!!!!!

    Omg, dat is echt respectloos.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.