Ik ben een meisje zoals alle andere meisjes zijn. Ik ben niet dik en ik ben niet dun. Ben niet klein en ik ben niet lang. Heb geen superhaar, maar toch krijg ik er complimenten over. Een grijze muis kun je mij niet noemen, maar ik val ook niet op. In mijn kledingkast zul je geen merkkleding vinden, maar toch loop ik er altijd leuk bij.
En toch, ook al ben ik zo normaal, toch ben ik uniek. Dat unieke maakt mij zoals ik ben en ik moet er trots op zijn. Misschien ben ik een kilo zwaarder dan het gemiddelde meisje, maar dat maakt mij dan toch niet dik? Vaak genoeg krijg ik te horen dat ik een mooi figuur heb, maar de weegschaal verteld mij iets anders. Lang genoeg heb ik naar die weegschaal geluisterd en ik ben het zat. Ik zal luisteren naar wat anderen mij te vertellen hebben, niet wat een voorwerp tegen mij zegt.
Ik ben er klaar voor, ik ben klaar om vriendschap te sluiten met mijn lichaam. Ik zal geen standaard meisje meer zijn, waar je weinigs unieks aan kan vinden. Ik zal dat unieke vinden en het uiten, want ik ben nu eenmaal uniek. En unieke mensen, hebben altijd wat moois.
Ik ben gemeen xoxo