• Twee vriendinnen van me willen afvallen. Dat vind ik allemaal best. Maar nu zitten ze op een pro-ana site en zaten ze er eerst aan denken om zichzelf uit te hongeren. Maar dat hebben ik en nog een paar andere uit hun hoofd gepraat.
    Maar ik wil echt dat als ze gaan lijnen, dat ze gezond lijnen en geen tips van een pro-ana site af gaan halen. Dus mensen, tips?

    [ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 22:18 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Er zeker met hun ouders over praten. ;)

    Niet snoepen, gezond en gevarieerd eten, veel bewegen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Tegen de ouders zeggen juist niet doen dan krijg je denk ik ruzie met ze


    (Be)lieve in (you)rself

    luzdelaluna schreef:
    Tegen de ouders zeggen juist niet doen dan krijg je denk ik ruzie met ze


    Maar ik denk wel dat je het er met iemand over moet hebben.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    MusicXlover schreef:
    Jij kan er niet veel aan doen. Als hun dat willen en doen blijft het hun eigen keuze en hun eigen ding. Het enige wat jij doen kan is er voor hun zijn als ze je nodig hebben. Je kan wel zeggen dat ze het niet meer moeten doen, omdat het slecht is, maar of ze daar naar willen luisteren en ermee willen stoppen blijft hun keuze ;) Ik snap wel dat het moeilijk is, ik heb dit ook een keer meegemaakt met een vriendin van mij. Het is en blijft hun keuze..


    ik ben het met musicxlover eens. het is niet jouw probleem, zij kiezen er tenslotte voor. je kan ze wel steunen, maar laat jezelf niet onder deze situatie lijden. ga anders naar je ouders of je mentor en praat erover


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Sadism schreef:
    Pro-Ana

    die snap ik niet hoe zo ana ? (krul)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Je kunt het ze niet verbieden.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Amused schreef:
    Geef hen krantenartikels ofzo die over de dood van anorexiamodellen gaan, dan zullen ze het wel snappen?

    Nee, dat helpt niet. Geloof me (:
    Dat je vriendinnen maar wegblijven van een pro-ana site. Ze weten niet waar ze aan beginnen. Ze hebben nog geen eetstoornis en dat willen ze ook niet krijgen. Dat ze op een gezonde manier afvallen; kleinere porties gespreid over de dag, gezonder, heel veel sporten,... Maar ze moeten niet op een pro-ana site gaan om te willen afvallen.
    Sorry, maar ik vind het nogal om aandacht vragen eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2011 - 15:38 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Als je het idee hebt dat ze zich weer proberen uit te hongeren, moet je dat weer uit hun hoofd praten.
    Verder denk ik dat je ze vooral met rust wil laten. Voor hen kan zo'n site een soort 'veilige thuishaven' zijn, waar voor de verandering eens niet mensen zijn die zeggen dat wat ze doen verkeerd is.
    Dat ze je het toevertrouwd hebben is sowieso knap, vind ik. Dat soort dingen hou je meestal geheim. Dus zorg dat ze er geen spijt van krijgen (:


    Felix

    Die sites zijn niet zo extreem.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Snor schreef:
    (...)
    die snap ik niet hoe zo ana ? (krul)


    hahaa, omdat Ana een naam is (: En Pro-Ana's geven er een naam aan, veel mensen hebben het dan ook over 'Ana' ipv Anorexia. (: Klinkt ook minder hard.

    Sadism schreef:
    (...)

    hahaa, omdat Ana een naam is (: En Pro-Ana's geven er een naam aan, veel mensen hebben het dan ook over 'Ana' ipv Anorexia. (: Klinkt ook minder hard.


    Idd
    je hebt ook mia dat is de naam voor boulimia


    (Be)lieve in (you)rself

    gelijk matig eten, s'ochtends gew goed enz enz, gezond eten veel water drinken


    Only those who listen can hear

    Ik zou het gewoon uit hun hoofdd proberen te praten. en als ze willen afvallen doe het gezond. eet voldoende en gezond meer bewegen. Dat helpt al een hoop en geen frisdrank meer drinken dan val je ook tonnen me af xD


    Love sheds light one the darkest of times

    Amused schreef:
    Geef hen krantenartikels ofzo die over de dood van anorexiamodellen gaan, dan zullen ze het wel snappen?


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed