• De stelling van vandaag luidt:
    Een middelbare scholier krijgt te weinig begeleiding om zijn/haar studiekeuze goed te kunnen maken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens. Wij krijgen gewoon geen begeleiding of informatie.


    I am an idiot, I move.

    Vind ik wel. Als ik meer/andere begeleiding had gehad, dan had ik waarschijnlijk een andere studierichting gekozen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Eens.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mee eens. Ik heb er totaal geen idee van wat ik moet kiezen, wat van belang kan zijn voor later. School doet er zo onduidelijk over en helpt je niet echt. Ik zit nu ook in zo'n situatie. Nou, het is een moeilijke en belangrijke keuze.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    eens!
    wand ik twijfel nogsteeds of ik wel de goeie opleiding heb gekozen


    we all deserve to die

    ONEENS:Y)

    Dat hangt heel erg van de school af. Mijn school bijvoorbeeld, begon al in de eerste met informatie zodat je een keuze kan maken.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Eens, want wij moesten het zelf maar uitzoeken. :')


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Eens. Een heleboel scholen beginnen rond de derde pas begeleiding te geven en wat ze doen, is niet compleet.
    Wij hadden eens -voor iedereen met NG en NT- een paar uur om met mensen te praten die ook zo'n profiel gedaan hadden en die vertelden wat ze gestudeerd hadden, daar geleerd hadden en wat ze nu voor werk doen. Maar dat was maar van 4 opleidingen. Nu snap ik wel dat ze niet elke opleiding kunnen doen, maar vraag dan eerst eens waar iedereen in geïnteresseerd is. Niemand was geïnteresseerd in 1 van die opleidingen. Laat ons eerst op een site van een HBO kijken welke opleidingen ons leuk lijkt en kies een top 5 ofzo.
    Op school gooien ze ons gewoon in het diepe en zien we maar of we die opleidingen leuk vinden en anders hebben we pech, dan moeten we het zelf maar uitzoeken.
    Het is dus niet alleen te weinig, maar ook te slecht.


    To live would be an awfully big adventure

    Bullshit, als je weet wat je wilt, vind je het echt zelf wel.


    ars moriendi

    Uh... eens. Ik zit nu in de 2e en heb er niet veel mee te maken, maar toch vind ik wel dat ze al wat informatie aan ons mogen geven over opleidingen enzo. Je moet toch ook vakken kiezen voor in de 4e en 5e, 3e weet ik op de have niet. :P


    Live Like There's No Tomorrow ♥

    Mee eens, want ik doe nu een opleiding waar ik hele andere dingen van verwacht had, en ook andere dingen die gezegt zijn, dus van mij mogen ze best wat meer zeggen, en dan niet alleen leuke, maar ook minder leuke kanten

    oneens, wij krijgen heel veel informatie over opleidingen, en gaan ook naar universiteiten toe. Ook moeten wij heel veel studiekeuze testen doen en krijgen gesprekken met de begleiders, dus bij ons is dat dus helemaal niet waar!


    when life gives you a hundred reasons to cry, show life you have a thousand reasons to smile!

    Oneens, wij krijgen juist té veel begeleiding en dat is strontirritant. Ik ga niet studeren, maar dan flikken ze het alsnog om mij een paar studies onder mijn neus te schuiven


    Today will be Girl's Day party with you~

    Eens, we kregen een studieboekje en zoek het maar uit.


    SLOAN.

    Neen, iniedergeval niet als je van de derde naar de vierde gaat en een profielkeuze moet maken. Ik vind het zelfs te veel, maar daar zijn wij derde jaars voor. Maar ik vind het niet te weinig in ieder geval.


    live the life you love