• Van die zielige mensen die boos gaan worden als iemand met kanker scheld. Ik vind, dat als je zeikt om t woord kanker, dat je ook moet zeiken om t word "dement". Mijn oma is daaraan overleden en ze heeft 7 jaar lang onder geleden, ECHT GELEDEN. De ziekte is net zo erg als kanker, want het is ongeneselijk en je lijd er verschrikkelijk onder. En tóch zeggen mensen heel gemakkelijk als ze bijvoorbeeld wat vergeten zijn; "Och ik word echt dement" Maar zodra iemand zegt "Kanker ik ben wat vergeten" gaan ze ineens zielig doen dat t zo'n verschrikkelijk woord is.

Edit; Het boeit mij niet wie wat zegt, ik scheld zelf ook. Maar ik vind het gewoon sneu als mensen gaan zeuren over kanker, en niet om dementie.

Wat denk je van 'Dat stinkt als de pest, dat is zelfs een algemeen gebruikt spreekwoord. Mensen moeten gewoon niet zo schijnheilig doen.

Dit soort dingen bedoel ik.

[ bericht aangepast op 4 feb 2011 - 19:44 ]

Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

Razac schreef:
    Ik word echt strontziek van mensen die op me gaan zeuren als ik n keer kanker zeg hier op het forum.
    Ik gebruik het niet eens vaak alleen als ik vet boos ben, en ik houd me nog in hier. Je moet echt niet bij mij komen met dat gezeur over kanker.
    Mensen die daarover zeuren horen dan ook niet godverdomme, tering, tyfus enz te zeggen, maar dat doen ze wel.

Spreek voor je zelf,ik scheld nooit met zulke dingen.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Stekelenburg schreef:
    (...)
    LOL x'D Ocherm, meiske toch :'D Wat heb je het toch zwaar. Je bent zeker zo'n pubertje van 13/14 bent dat voor het eerst ongesteld is? Reageer normaal ofzo? :'D

edit: damn, ik heb nog gelijk ook xD
    lawl die was goed.

I live for the applause, you will die for it.

Ik vind kanker iets heel anders dan dement, en zeker het schelden. ''Och ik word echt dement'' of ''kankerhoer''
    Bij mij ligt kanker sowieso erg gevoelig, aangezien mijn moeder dat heeft gehad.

Big girls cry when their hearts are breaking

Exercitus schreef:
    (...)
    Spreek voor je zelf,ik scheld nooit met zulke dingen.
    oke? ik dus wel.

Razac schreef:
    Ik word echt strontziek van mensen die op me gaan zeuren als ik n keer kanker zeg hier op het forum.
    Ik gebruik het niet eens vaak alleen als ik vet boos ben, en ik houd me nog in hier. Je moet echt niet bij mij komen met dat gezeur over kanker.
    Mensen die daarover zeuren horen dan ook niet godverdomme, tering, tyfus enz te zeggen, maar dat doen ze wel.

Het maakt mij echt niet uit wie met welke ziektes scheld hoor. Ik vind het alleen irritant als mensen WEL gaan zeuren over kanker maar niet over andere gelijke ziektes zoals dementie, waar tegenwoordig heel normaal over gedaan word. Terwijl het eigenlijk heel erg is.

Assassin schreef:
    (...)

Misschien moet je beter lezen x'D Ze zegt niet dat het erg is, maar dat mensen die er zo erg op reageren, het schelden met andere ziektes wel doodnormalen schijnen te vinden.
    dat bedoel ik ook in het laatste stukje van mijn bericht. Dat mensen die daarop gaan zeuren zelf ook met godverdomme (ook dat kan hard aankomen bij gelovigen) en tyfus enzo schelden.

Qlimax schreef:
    (...)
    Het maakt mij echt niet uit wie met welke ziektes scheld hoor. Ik vind het alleen irritant als mensen WEL gaan zeuren over kanker maar niet over andere gelijke ziektes zoals dementie, waar tegenwoordig heel normaal over gedaan word. Terwijl het eigenlijk heel erg is.
    idd. vind ik juist ook. Als je zegt dat je niet met kanker mag schelden, moet je ook niet met dement enz 'schelden'.

Lol, y'all need to grow up.

I don't need to explain myself, I know I'm right.

Qlimax schreef:
    (...)
    Mijn oma is toch echt overleden aan dementie. Haar hersens stierven langzamerhand af en daardoor kon ze steeds minder en is van daaruit overleden.

Wel fijn dat jij er toch nog bij na denkt, dat dementie toch dicht bij kanker ligt, qua erg-heid (weet er even geen ander woord voor :x)

Dementie is een verzamelvorm voor alle ziektes waarbij het geheugen en de hersenen aangetast worden, dus heeft ze daar waarschijnlijk een ziekte van gehad. Dementie is alleen wat makkelijker te onthouden.

En ja, ik heb zowel mensen verloren aan kanker, als dat ik ze langzaam af heb zien takelen aan dementie, dus ik denk er wel over na. Mijn overgrootouders hadden beiden alzheimer, mijn vader die begon te leiden aan korzokov -beiden vormen van dementie- dus ja, dat zet je wel aan het denken. Nu zei ik hierboven dat ik wel met tering scheld, maar dat doe ik alleen als ik écht heel boos ben, wat niet vaak gebeurd. Ik hou sowieso niet heel erg van schelden, en dan vooral niet als het aankomt op ziektes als kanker en dementie. Nu schelden mensen niet echt met dementie, maar je begrijpt me wel.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

Pirates schreef:
    Ik vind kanker iets heel anders dan dement, en zeker het schelden. ''Och ik word echt dement'' of ''kankerhoer''
    Bij mij ligt kanker sowieso erg gevoelig, aangezien mijn moeder dat heeft gehad.

Maar nou noem je ook wel een heel raar voorbeeld. Want "Och ik word dement" en "Kankerhoer" zijn nogal twee verschillende dingen.
    Ik heb het over normaal zinsgebruik. Zoals "Ik ben .. vergeten, ik word dement." Of "Kanker, ik ben mn .. vergeten." Terwijl IK VIND dat je dementie eigenlijk net zo erg als kanker moet zien. Mensen uit mijn familie hebben ook kanker gehad, en mijn oma is overleden aan dementie. En nu zeg ik niet dat ik zo'n heilig boontje ben dat zeikt om die woorden. Maar de mensen die wél om kanker zeuren, en niet om dementie vind ik sneu (:

Als ik boos ben, echt heel boos, wil het woord 'kanker' er nog wel eens uitkomen. Maar dat is alleen als ik zo boos ben dat ik mezelf echt niet kan beheersen, en dat gebeurd niet vaak.
    Schelden met 'dement' doe ik niet, hoewel dat ook niet echt een woord is wat je als scheldwoord kan gebruiken.
    Ik weet van allebei de ziektes hoe erg het is, want beide komt in mijn familie voor.

Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

Qlimax schreef:
    (...)
    Maar nou noem je ook wel een heel raar voorbeeld. Want "Och ik word dement" en "Kankerhoer" zijn nogal twee verschillende dingen.
    Ik heb het over normaal zinsgebruik. Zoals "Ik ben .. vergeten, ik word dement." Of "Kanker, ik ben mn .. vergeten." Terwijl IK VIND dat je dementie eigenlijk net zo erg als kanker moet zien. Mensen uit mijn familie hebben ook kanker gehad, en mijn oma is overleden aan dementie. En nu zeg ik niet dat ik zo'n heilig boontje ben dat zeikt om die woorden. Maar de mensen die wél om kanker zeuren, en niet om dementie vind ik sneu (:

Oké als je het zo bekijkt, maar ik vind dat iedereen er weereens zo overdreven en fel opreageert. Ik vind dat er een verschil zit tussen dat ''schelden'', maar dat ligt gewoon aan mij.
    Ik scheld wel heel veel met tering en tyfus. Dat doe ik ook niet om de ziekte ermee uit te drukken, maar omdat ik dat heb overgenomen van een vriendin. Ik zit er eigelijk niet zo mee. (:

Big girls cry when their hearts are breaking

Courtesan schreef:
    (...)

Dementie is een verzamelvorm voor alle ziektes waarbij het geheugen en de hersenen aangetast worden, dus heeft ze daar waarschijnlijk een ziekte van gehad. Dementie is alleen wat makkelijker te onthouden.

En ja, ik heb zowel mensen verloren aan kanker, als dat ik ze langzaam af heb zien takelen aan dementie, dus ik denk er wel over na. Mijn overgrootouders hadden beiden alzheimer, mijn vader die begon te leiden aan korzokov -beiden vormen van dementie- dus ja, dat zet je wel aan het denken. Nu zei ik hierboven dat ik wel met tering scheld, maar dat doe ik alleen als ik écht heel boos ben, wat niet vaak gebeurd. Ik hou sowieso niet heel erg van schelden, en dan vooral niet als het aankomt op ziektes als kanker en dementie. Nu schelden mensen niet echt met dementie, maar je begrijpt me wel.

Oh, dan zat ik fout ;x
    Maar, zo denk ik er dus ook over. (Het is trouwens Korsakov) Maar ik snap helemaal wat je bedoeld.

Ik vind eigenlijk alles gewoon erg,
    Misschien om eerlijk te zijn vind ik kanker erger aan dementie.
    Ik geef er niet veel om als mensen met kanker schelden,
    behalve als ze het tegen mij hebben want dan wel, gelukkig scheld nooit iemand met dat woord tegen mij.

<3

Pirates schreef:
    (...)

Oké als je het zo bekijkt, maar ik vind dat iedereen er weereens zo overdreven en fel opreageert. Ik vind dat er een verschil zit tussen dat ''schelden'', maar dat ligt gewoon aan mij.
    Ik scheld wel heel veel met tering en tyfus. Dat doe ik ook niet om de ziekte ermee uit te drukken, maar omdat ik dat heb overgenomen van een vriendin. Ik zit er eigelijk niet zo mee. (:

Ik scheld alleen als ik echt boos ben en zo. Maar ik maak me er eigenlijk ook niet zo druk om, om wie wat zegt. Ach ja, ieder zijn mening zo he (: