• ..Ik kom niet uit mijn wiskunde en ik heb er morgen een toets van. Dus ik wilde even vragen of hier misschien een geniaal iemand is, die goed is in wiskunde.

    Is er iemand die weet hoe ik een relatieve cumulatieve frequentie omzet in een cumulatieve frequentie? Want ik weet het antwoord namelijk al, maar het komt steeds niet uit bij mij..

    Wie mij hiermee kan helpen krijgt eeuwige aanbidding van me. _O_

    [ bericht aangepast op 30 jan 2011 - 18:36 ]

    Flamingo schreef:
    Dan moet je van het relatieve dus absolute getallen maken, (:
    Dus als je bijv. 2000 dingen hebt, en het eerste punt is 10% ofzo moet je dus 10% van 2000 nemen, en dat is dan je eerste punt ^^
    Klinkt logisch.. maar wat zijn die dingen dat bijvoorbeeld? Echt dingen of gewoon getallen?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Klinkt logisch.. maar wat zijn die dingen dat bijvoorbeeld? Echt dingen of gewoon getallen?

    Nou kijk. Een relatieve cumulatieve frequentiepolygoom is eigenlijk een:
    - grafiek (met punten, die punten zijn verbonden met streepjes)
    - cumulatief staat voor 'bij elkaar op geteld'
    - relatief staat voor procenten
    Dus die dingen kunnen van alles zijn, ligt aan de opgave. Van autobanden tot broden :3 Maar in principe getallen van hoeveel je van een bepaald iets hebt.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    Dan moet je van het relatieve dus absolute getallen maken, (:
    Dus als je bijv. 2000 dingen hebt, en het eerste punt is 10% ofzo moet je dus 10% van 2000 nemen, en dat is dan je eerste punt ^^


    Ik snap je niet helemaal. Ik zal even uitleggen wat mijn som is. Het relatieve cumulatieve getal moet ik dus omzetten in een absolute frequentie. Het relatieve cumulatieve is 50%. Bij de uitwerkingen stond nog dat ik eerst naar cumulatieve frequentie moest uitrekenen, maar ik weet dus niet hoe. Die cumulatieve frequentie is volgens de antwoorden 30. Dus hoe krijg ik in godsnaam die 50% omgerekend naar 30? ;o

    dat hoofdstuk ben ik nu bij het begin volgens mij, dus ik kan je nog niet helpen, sorry.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Flamingo schreef:
    (...)
    Nou kijk. Een relatieve cumulatieve frequentiepolygoom is eigenlijk een:
    - grafiek (met punten, die punten zijn verbonden met streepjes)
    - cumulatief staat voor 'bij elkaar op geteld'
    - relatief staat voor procenten
    Dus die dingen kunnen van alles zijn, ligt aan de opgave. Van autobanden tot broden :3 Maar in principe getallen van hoeveel je van een bepaald iets hebt.

    O.O tnx for brainpain-.- - en de hoofd pijn was net weg -.- -


    Shoganai i ne~

    Mosseljongen schreef:
    (...)

    Ik snap je niet helemaal. Ik zal even uitleggen wat mijn som is. Het relatieve cumulatieve getal moet ik dus omzetten in een absolute frequentie. Het relatieve cumulatieve is 50%. Bij de uitwerkingen stond nog dat ik eerst naar cumulatieve frequentie moest uitrekenen, maar ik weet dus niet hoe. Die cumulatieve frequentie is volgens de antwoorden 30. Dus hoe krijg ik in godsnaam die 50% omgerekend naar 30? ;o

    - 20(nerd)


    Shoganai i ne~

    Mosseljongen schreef:
    (...)

    Ik snap je niet helemaal. Ik zal even uitleggen wat mijn som is. Het relatieve cumulatieve getal moet ik dus omzetten in een absolute frequentie. Het relatieve cumulatieve is 50%. Bij de uitwerkingen stond nog dat ik eerst naar cumulatieve frequentie moest uitrekenen, maar ik weet dus niet hoe. Die cumulatieve frequentie is volgens de antwoorden 30. Dus hoe krijg ik in godsnaam die 50% omgerekend naar 30? ;o

    Dit is te veel voor mij hersens, ik haat wiskunde eigenlijk. Maar ik zal ff kijken.

    Je moet iets van procenten (relatief) naar absolute getallen berekenen. Right? Ik dénk dat het iets te maken heeft met het 'cumulatieve' gedeelte. Dat is opgeteld. Maar verder kan ik je niet helpen, ;$


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Dit is te veel voor mij hersens, ik haat wiskunde eigenlijk. Maar ik zal ff kijken.

    Je moet iets van procenten (relatief) naar absolute getallen berekenen. Right? Ik dénk dat het iets te maken heeft met het 'cumulatieve' gedeelte. Dat is opgeteld. Maar verder kan ik je niet helpen, ;$


    Ah oké. Toch in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite! :'D

    Als ik wist waar je het over had, had ik je graag geholpen maar tja...


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    MY GOD! It's a monster! Dat zou ik niet eens kunnen uitspreken. I'm sorry.


    You move me ......... Kurt

    Is er toevallig nog iemand die me kan helpen? Ik kom er echt niet uit. ;o

    Wacht.. bedoel je dat je gewoon moet uitrekenen dat bijvoorbeeld 50% van 2000 producten, 1000 producten is?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Wacht.. bedoel je dat je gewoon moet uitrekenen dat bijvoorbeeld 50% van 2000 producten, 1000 producten is?


    Nee, volgens mij niet, want dat komt niet uit. ;o

    AAAAhhhh
    teveel moeilijke woorden,
    sorry,
    ik ben slecht in Wiskunde (daar gaat 't toch over?)
    ;p


    Me so good.

    PUKKELxDING schreef:
    Wacht.. bedoel je dat je gewoon moet uitrekenen dat bijvoorbeeld 50% van 2000 producten, 1000 producten is?

    Ja :3
    Alleen moet je ook iets doen met dat cumulatieve, denk ik ^^


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42