Dat hedendaagse christelijke (en natuurlijk andere gelovige, maar in mijn klas zijn het meest de christelijken) kinderen geen waarde meer hechten aan hun geloof. Ik heb al eens in mijn klas horen zeggen dat het enige dat aan het christendom leuk is, is de comunnie -of hoe je het ook schrijft- en het feit dat je in de kerk kan trouwen zoals in die films enzo. En andere leuke dingen. Begrijpen ze het doel van religie dan niet? Ze zeggen dat ze wel in God en Jezus enzo geloven, maar gewoon omdat hun ouders dat ook zijn en ze leuke plechtigheden hebben zo. Ik ken maar één iemand die het vormsel -of iets anders, weet niet meer wat- afgewezen had omdat die er oprecht niet in geloofde. Maar ergens anders snap ik het wel. Je ouders willen waarschijnlijk dat je je geloof houdt, zelfs al geloof je er amper in. Of je bent nog jong, en moet je de echte waarde van geloof nog leren. Ach ja. Dat was mijn mening, weer.
Wat vinden jullie als iemand zijn religie beoefend terwijl die er niet oprecht in gelooft?
We love because he loved us first - John 4:19