• Ja, wij moeten bijna elk jaar met biologie iets ontleden. Ik heb al eens een varkenshart, een schapenbal en een vis moeten ontleden. Niks ernstigs aan.. Maar nu moet ik dit jaar een biggetje gaan ontleden. En serieus dat ga ik niet doen! Ik heb geen problemen gehad met al die andere dingen, maar een biggetje?! Ik ben toch niet gek? Ik ben geen watje, ik houd van enge/bloederige dingen. Maar dit kan ik gewoon niet. Ik kan niet in een biggetje gaan poeren, ik wou een biggetje als huisdier! Dan ga ik hem toch niet open snijden? Oke het klinkt misschien soft, maar ik vind het gewoon zo zielig. Ook al zijn dit biggetjes die doodgeboren zijn...

    Hebben jullie al eens een biggetje moeten ontleden?
    Of iets anders waar je op tegen was, of gewoon iets wat je juist wel of niet leuk vond?


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Wij een koeienoog & een konijn ;(


    Never run out of reasons to smile...

    Ik heb alleen nog maar en mossel, een inktvis, een kippenhart & een schapenhart gedaan, maar dit jaar moeten we waarschijnlijk een oog.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Moet dit trimester een kippenhart doen :')


    Your call, Detective Shinypants.

    stiekem wil ik dat wel doen. ik heb enkel nog maar dissectie van een konijn meegemaakt, en ze hadden beloofd dat we dit jaar een koeienoog gingen doen maar ze hebben het niet gedaan!

    dus ik wil dat echt wel doen :9~ en trouwens, dat beest is toch al dood, dus waarom kun je het niet voor de wetenschap gebruiken?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik heb biologie laten vallen, omdat ik anders zou moeten ontleden. En ik kan daar dus niet tegen. Want ik werd al kotsmisselijk toen we een vis gingen ontleden.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Nee, ik heb alleen in de eerste en de tweede biologie gehad, nog nooit praktijk. Ik zou weigeren trouwens, sommige dingen gaan gewoon tegen je principes in.

    Exercitus schreef:
    Wij ontleden alleen "rest" van slacht dieren,dus harten en ogen.

    Sorry dat ik het zeg maar ik vind het een beetje hypocriet dat je dit niet wil doen/doet maar de rest wel.


    Hoezo is het hypocriet als ik vragen mag?
    Ik weet dat ik die andere dingen niet erg vond, maar daar zat gewoon niet het hele beest omheen zeg maar. En die harten kwamen van een slachthuis af, hetzelfde als die schapenballen. En nou, het zijn gewoon geen hele beesten. (Ja die vis wel, maar ja). En nou ja, je mag me hypocriet vinden, maar waarom (:

    Edit: oke, eigenlijk snap ik wel een beetje waarom je het hypocriet vindt..

    [ bericht aangepast op 16 jan 2011 - 12:56 ]


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Grizzly schreef:
    stiekem wil ik dat wel doen. ik heb enkel nog maar dissectie van een konijn meegemaakt, en ze hadden beloofd dat we dit jaar een koeienoog gingen doen maar ze hebben het niet gedaan!

    dus ik wil dat echt wel doen :9~ en trouwens, dat beest is toch al dood, dus waarom kun je het niet voor de wetenschap gebruiken?


    Klopt, maar het is gewoon een heel beestje zeg maar. Als je gewoon een oog, of hart of weet ik veel wat gaat ontleden zie je gewoon niet wat het was zeg maar:P.. Het klinkt misschien heel stom, maar ik kan er gewoon niet tegen als ik naar zo'n beestje kijk en hij is nog helemaal intact.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik vind het helemaal niet slap klinken, ik vind zién hoe een koeienoog op dvd wordt ontleed al vies. :x


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    RoseAngel schreef:
    (...)

    Ik heb al aangegeven dat ik geen biggetje wil ontleden. Maar wij moeten dan een theoretische opdracht maken en die zijn echt huge. En daar heb ik dus ook geen zin in.. Ja ik ben lui, maar zo'n theoretische opdracht neemt zoveel tijd in beslag en dat is juist het gene wat ik niet heb.


    Nou, je gaat toch een van de twee moeten kiezen hoor. Oké, als je geen biggetje ontleed moet je wel die taak doen. Als er nog mensen zijn die niet meedoen met het ontleden kun je mss vragen of jullie van de leerkracht samen mogen werken (vb. per twee) dan gaat het ook sneller.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    zeg gewoon als je het niet wilt doen,
    bij ons mag je dan een uurtje ,naar de studie

    Ik heb nog nooit iets ontleden, en ik ben het ook never van plan. En als het wel moet ben ik gewoon ziek hahah.

    Monkeyslut schreef:
    (...)

    Nou, je gaat toch een van de twee moeten kiezen hoor. Oké, als je geen biggetje ontleed moet je wel die taak doen. Als er nog mensen zijn die niet meedoen met het ontleden kun je mss vragen of jullie van de leerkracht samen mogen werken (vb. per twee) dan gaat het ook sneller.


    Klopt..
    Over dat laatste had ik niet nagedacht, dat is best slim van je haha (:
    Ik ga dat gewoon vragen, want een paar vriendinnen van mij willen ook niet gaan ontleden


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    2 jaar geleden moesten wij een rat ontleden...ik vond het zielig want het was witte rat ;o
    en die zijn mooi


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik wou dat ik dat kreeg ._.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells