• Oké, ik maak het verhaal zo kort mogelijk.

    Afgelopen week was een meisje (die ik wel goed ken) in de les nogal boos geworden. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar ze werd echt woedend en begon te schreeuwen en stormde de klas uit en zo.
    Nu heeft een vriend van haar dat gefilmd en op twitter gezet. Heel veel mensen hebben dat nu gezien want ze gingen het ook allemaal retweeten en zo.
    Nu zijn die twee geschorst. Die jongen omdat hij de privé rechten van de leraar heeft geschonden en dat meisje zó vaak overal een drama van maakt.
    Nu staat er op twitter allemaal dingen dat school onze twitter accounts gaat controleren met wat we er allemaal opzetten en zo. Dit hoorde ik van een vriendin van me, die dat weer gehoord had van haar biologie leraar.
    Dus wtf? Het kan me zelf niet zoveel schelen omdat ik toch niets over school op twitter zet, maar ik vind wel dat dit echt helemaal nergens op slaat. Wat willen ze hiermee bereiken?
    Dat als ik op twitter zet dat ik m'n docent van Nederlands wel kan schieten omdat ze zoveel huiswerk opgeeft ik meteen strafwerk krijg..?
    Pff, echt raar.
    Nu gaan allemaal mensen hun tweets beveiligen, maar dat doe ik niet. :'D Man, ik heb écht een aparte school. :'DDD


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    dat is echt vaag buiten schooltijd mag je toch je mening geven over dat soort dingen? daar hoort de school niet over te beslissen of je er straf voor krijgt enzo...


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    ezdepiggy schreef:
    dat is echt vaag buiten schooltijd mag je toch je mening geven over dat soort dingen? daar hoort de school niet over te beslissen of je er straf voor krijgt enzo...

    Nee idd.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Oké...
    Dan zouden die leraren toch eens moeten weten wat er hier op Q allemaal over hen staat. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, begin maar alvast met de school aan te klagen. Dat mag helemaal niet :Y)


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    School heeft een reglement dat voor het schoolterrein geldt. Twitter is geen schoolterrein.


    No growth of the heart is ever a waste

    Weetje wat er bij mijn vriendin op school is gebeurd? Een meisje uit de eerste heeft een naaktfoto van zichzelf naar haar 'flow' gestuurd via ping, en hij heeft die foto op twitter gegooit. Die is ook vies.

    Anyway, ik vind dat best wel raar, want hoe wilt jou school al die leerlingen hun tweets gaan controleren? Ik wens ze succes daarmee.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 19:41 ]


    Never wait for perfection, just make it.

    Heavily schreef:
    Weetje wat er bij mijn vriendin op school is gebeurd? Een meisje uit de eerste heeft een naaktfoto van zichzelf naar haar 'flow' gestuurd via ping, en hij heeft die foto op twitter gegooit. Die is ook vies.

    Anyway, ik vind dat best wel raar, want hoe wilt jou school al die leerlingen hun tweets gaan controleren? Ik wens ze succes daarmee.

    Ik heb geen idee, eerlijk gezegd. Iedereen followen? :'DDD

    @Ivan.
    Nee precies.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Square schreef:
    Oké...
    Dan zouden die leraren toch eens moeten weten wat er hier op Q allemaal over hen staat. (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Square schreef:
    Oké...
    Dan zouden die leraren toch eens moeten weten wat er hier op Q allemaal over hen staat. (:


    Straks gaat een leraar nog een Q account aan maken om dat ook nog te chekken hahahah.:Y)


    Behind the laughter it actually means something.

    Oké, ik kan het begrijpen van die jongen. Dat hij geschorst is wegen het schenden van privé rechten, want dat mag gewoon niet, maar om nou alles te controleren wat je jullie op Twitter over school zeggen, vind ik wel heel erg overdreven. Bovendien is het buiten de schooluren dus heeft school helemaal níks over je te zeggen.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 19:53 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Oké, ik kan het begrijpen van die jongen. Dat hij geschorst is wegen het schenden van privé rechten, want dat mag gewoon niet, maar om nou alles te controleren wat je jullie op Twitter over school zeggen, vind ik wel heel erg overdreven. Bovendien is het buiten de schooluren dus heeft school helemaal níks over je te zeggen.

    Precies! En door jullie te controleren schenden ze toch juist jullie rechten? Jullie hebben het recht om jullie mening op internet te zetten, dus eigenlijk doen ze heel raar x'D


    To live would be an awfully big adventure

    Bij ons kijken leraren ook twitter na, maar iedereen heeft zijn tweets beschermt.


    Don't dream your life, but live your dream!

    WTF.. daar mogen ze zich toch niet mee bemoeien? Das toch buiten schooltijd.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    Je hebt het duidelijk niet begrepen. School controleert wat je twitter zet wat betreft het pesten/treiteren van andere mensen. Wat die jongen heeft gedaan is natuurlijk onaanvaardbaar. Ze willen de kinderen op jouw school waarschuwen hiermee, omdat ze vinden dat dit niet kan. Als je het mij vraagt is dit niet meer dat rechtvaardig.
    Natuurlijk gaan ze niet van elke leerling elke tweet bekijken. Dat zou veel te veel werk zijn en bovendien ook nog is volkomen nutteloos.


    Life is hard and then we die

    zo was er een keer een meisje in elkaar getrapt, en daar was ik medeplichtig bij, zei zit bij mij in de klas, maar toch kreeg het meisje die haar had geslagen dikke problemen,
    ja oke ik snap het wel, maar het is buiten school ?


    Life is a beautiful struggle