• Vandaag was de intro avond van dat uitwisselingproject naar Belgie, morgen weet ik dus of ik mee mag of niet, maarja.
    We beginnen met de heenweg: Mama zat aan het stuur, en we reden zo naar school voor die introductie avond. Onderweg roept me moeder zo: 'Je mag hier 70 rijden hoor!' Even kijkt ze beter. 'Oja! Is het nog zo'n Belg ook!' Ik ging echt helenmaal plat!

    Naja we zijn in de zaal. Blijkt de Sint-Jozefschool in Mere, maar 400 leerlingen te tellen! En op onze school? Het Willen II college telt er 1800! Die kinderen krijgen een hartaanval! Hahahaha!
    Volgende: Het fietsen. We zitten verspreid over heel Noord Brabant met alle kinderen op de school. Bijna iedereen fietst! Blijken Belgen bijna nooit te fietsen! Haha! Moeten ze ineens een half uur tot anderhalf uur op de fiets, of langer! Vraagt daar zo'n vrouw in de zaal: 'Kunnen ze wel fietsen?' Ze maakte geen grap ofzo, ze dacht écht dat ze niet konden fietsen. Heel die zaal rolde over de grond van het lachen! Vertelt die man, dat zijn collega uit Belgie die mee ging, 300 meter moest fietsen. Dat is écht heel weinig voor wat de leerlingen gewend zijn. Écht heel weinig! Bleek die man zó bang te zijn, dat ie is gaan lopen! -Out-

    Zo waren er nog meer van dat soort gevalletjes! Het was écht hilarisch!
    Naja morgen horen jullie wel of ik mee mag.
    Maar zijn er nog last minute dingetjes die ik moet weten? 8D

    IK MAG MEE NAAR BELGIE! 8D

    Edit: Lieve mensjes, ik weet dat Beglie ook grotere scholen heeft -Ik wist dat jullie me dom vonden, maar nu voel ik me beledigt (cat)- maar dit schooltje vind ik toch wel grappig 8D Vooral als je het vergelijkt met Willem II College 8D

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 19:11 ]

    Square schreef:
    Haha, inderdaad arme Belgen. (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Infinitum schreef:
    Ik vind het best grappig hoe sommigen zo heftig reageren x'D Ik neem aan dat dit wel echt is wat ze vertelt, maar ze zal heus niet gelijk denken dat iedere Belg hier bang is om te fietsen en alle scholen zo klein zijn. Volgens mij gaat het gewoon over deze school. Mensen die van die school van 400 leerlingen naar een school van 1500 leerlingen gaan, zullen wel schrikken.

    Ik vind het trouwens wel een hilarisch verhaal x'D Bang om te fietsen, haha.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Ohmygaskarth schreef:
    Misschien is het omdat nederland veel platter is dan belgie ? Ik bedoel, ik ging ook nooit met de fiets terwijl mijn school best dichtbij was omdat ik wel tig bergen moest opfietsen. Hoge bergen. (cat) kan ook aan mij liggen hoor
    België heeft geen bergen. (nerd)


    Only losers can act the way you do

    Belgen kunnen vast ook wel fietsen maar Nederland word ook wel fietsland genoemd -nog noot iemand dat horen zeggen- maarja, dat zei iemand.


    Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a tear..

    Ik fiets toch vaak?


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Bij ons ging bijna iedereen met de fiets naar school (Beligë) hangt vast van school tot school af ^^. En onze school telde zo'n 1100 leerlingen =)

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 18:43 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    PurpleCow schreef:
    Nou om duidelijk te zijn.
    Dat aantal leerlingen hangt gewoon af van school tot school, in Nederland heb je ook kleine scholen.
    Dat fietsen, als je nu heel ver van school woont, is het dan niet logisch dat je niet met de fiets gaat? >.<


    Comedy is simply a funny way of being serious.

    Ik woon in België en in mijn school zitten een 500-tal leerlingen, maar mijn school ligt 6 km van mijn huis, dus elke dag fiets ik 12 km & dat is wel ver! :')


    Never run out of reasons to smile...

    Belgen gaan meer met openbaar vervoer.. i think..


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    Optimistic schreef:
    Ik woon in België en in mijn school zitten een 500-tal leerlingen, maar mijn school ligt 6 km van mijn huis, dus elke dag fiets ik 12 km & dat is wel ver! :')

    ik won gewoon in nederland maar ik moet meestal 7 heen en 7 terug dus 14 kilometer (duivel) maar nu ga ik met de bus:Y)
    p.s Waterplanes heeft dit geschreven zusie lief dus (lol):Y)

    [ bericht aangepast op 13 jan 2011 - 18:56 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Mijn school telt ook iets in de 1000 leerlingen hoor, en die is in Antwerpen.
    En ik vond het eerlijk gezegd lachwekkend om belachelijk veel fietsen te zien in A'dam. Serieus, alsof het enige wat jullie doen ademen en fietsen is.
    Het feit dat wij trager rijden zie ik als een voordeel, want dan gebeuren er minder snel ongelukken.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    indomptable schreef:
    als ja naar belgië mag, moet je misschien proberen een klein beetje aan je dialect werken, als je niet uitgelachen wilt worden natuurlijk. niet aanvallend,grof of whatever bedoeld

    Hehe, van mij mogen ze wel eventjes lachen hoor, ik ga waarschijnlijk ook wel plat!

    Faerie schreef:
    *Belgje*
    1800 leerlingen? *valt dood*
    Vorig jaar zaten er bij ons ook 400/500. Nu zullen dat er wel meer zijn, al weet ik dat niet zeker.

    En ik ga niet met de fiets naar school, maar ik ben wel een van de weinigen. Wij hebben een vreselijk grote fietsenstalling die constant volstaat tot vanachter. Jij had waarschijnlijk juist de foute school voor je. :'D

    Je word hier daaglijks geplet en gemept 8D
    Maar het went x'd

    FACEPLANT schreef:
    Zit je op het Willem II?
    Noooooooooo, iedereen die ik ken vindt dat echt een boutschool. :'D
    -Ik zit op De Nieuwste School-

    OEH OEH, ken jij een brugger die Domenica heet? :9~

    Ik? Op de fiets? Nope. Ik wandel liever.


    We love because he loved us first - John 4:19