• De stelling van vandaag luidt:
    Hoofddoekjes moeten op school verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Kikkeli schreef:
    Zolang petten verboden zijn, moeten kopdoeken ook verboden worden.


    Life is a beautiful struggle

    Pickwick schreef:
    Oneens, als die mensen zich er fijn bij voelen, moeten ze hem vooral dragen.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Ik ben voor het afschaffen van openbare religieuze uitingen in het algemeen, maar niet omdat een pet en hoofddoek hetzelfde zouden zijn. Een pet/muts op in de klas is gewoonweg onbeleefd, je houdt je jas toch ook niet aan? Daarbij kan je met een pet makkelijk spieken/je gezicht bedekken, dezelfde reden als waarom je geen scooterhelmen mag dragen in de klas :P

    Tanzdiktator schreef:
    Prima, moeten ze ook christelijke kruizen verbieden en andere religieuze zaken.


    -

    Tanzdiktator schreef:
    Prima, moeten ze ook christelijke kruizen verbieden en andere religieuze zaken.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    GAYBUDDYY schreef:
    Oneens.
    Als buitenlanders zich aan hun geloof willen houden vind ik dat ze gewoon hoofddoeken mogen dragen.

    Eens
    Ik ben het ook weer eens met Kikkeli. :Y)

    Dus Nederlanders niet?

    Ik ben het eens, want 1. Hoofddoeken zijn niet verplicht voor hun geloof. 2. We mogen zelf ook geen hoofddeksels op.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Petten en hoofddoeken zijn onvergelijkbaar. Petten worden gedragen omdat mensen dat leuk of stoer vinden (staan). Hoofdddoeken worden gedragen vanuit religieus oogpunt. De meisjes die ze dragen doen dat omdat het gebruikelijk is binnen hun geloof, en zo eren zij dat geloof. Petten mogen niet gedragen worden, omdat leraren het gezicht van leerlingen willen zien. Hoofddoeken mogen niet worden gedragen omdat een stelletje racisten dat "verbieden", terwijl zij, persoonlijk er op geen manier last van kunnen hebben. Dit is míjn standpunt.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2011 - 11:09 ]


    dude, i can move my toes

    Kikkeli schreef:
    Zolang petten verboden zijn, moeten kopdoeken ook verboden worden.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    carelessX schreef:
    Petten en hoofddoeken zijn onvergelijkbaar. Petten worden gedragen omdat mensen dat leuk of stoer vinden (staan). Hoofdddoeken worden gedragen vanuit religieus oogpunt. De meisjes die ze dragen doen dat omdat het gebruikelijk is binnen hun geloof, en zo eren zij dat geloof. Petten mogen niet gedragen worden, omdat leraren het gezicht van leerlingen willen zien. Hoofddoeken mogen niet worden gedragen omdat een stelletje racisten dat "verbieden", terwijl zij, persoonlijk er op geen manier last van kunnen hebben. Dit is míjn standpunt.
    Nee dat doen ze niet. Die dingen zijn niet verplicht, dus kunnen ook van hun hoofd af.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Pickwick schreef:
    Oneens, als die mensen zich er fijn bij voelen, moeten ze hem vooral dragen.

    Oneens, als zij dat willen dragen vind ik dat dat moet kunnen.
    Maar dan vind ik ook dat mensen petten, barrets, mutsen, hoedjes etc. mogen dragen. ^^


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Een pet is wel wat anders dan een hoofddoek, er zit dan ook een ding over je ogen waardoor je je ogen niet kunt zien.
    Oneens, een hoofddoek is een uiting van je geloof en ik vind dat iedereen daar recht op heeft.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Eens..


    Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Nee dat doen ze niet. Die dingen zijn niet verplicht, dus kunnen ook van hun hoofd af.

    Ze zijn toch wel verplicht? Alleen de moderne vrouwen die zich meer willen aanpassen naar de westerse samenleving die dragen het hun hoofddoek niet meer omdat ze het gewoon niet meer willen. Het geloof zelf verplicht het dragen van een hoofddoek, maar sommige vrouwen willen het dus gewoon niet dragen.

    Zelf ben ik het oneens met de stelling. Een hoofddoek en een pet zijn niet vergelijkbaar. Bij een pet is het gezicht niet goed te zien, wat juist onbeleefd is. Dit is niet het geval bij een hoofddoek waardoor ik het logisch vind dat petten verboden zijn, maar hoofddoeken niet. Daarbij zijn petten, mutsen e.d. gemaakt om buiten gedragen te worden tegen de kou of de zon. Hoofddoeken zijn er om in het openbaar gedragen te worden, wat zowel binnen als buiten kan zijn. Daarom is het logisch dat een hoofddoek niet verboden is en mutsen, petten e.d. wel verboden zijn.
    En daarom ben ik het oneens.


    To live would be an awfully big adventure

    Tanzdiktator schreef:
    Prima, moeten ze ook christelijke kruizen verbieden en andere religieuze zaken.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.