• Voor een uitwisselings progamma mogen de 1e en 2e klassers naar Sint Jozef College in DAMN België! -Noorden van België begint met n A maar volgens mij niet Antwerpen welke hoor je morgen van me :"D-
    Naja ik ga me dus inschrijven dikke kans dat ik mee mag! Waza!
    Hoe cuwl is dat?!
    Naja wie heeft er ook wel eens mee gedaan aan een uitwisselings project?
    En voor de belgen onder ons ;p Zijne r dingen die ik moet weten voordat ik -hopelijk- de grens over steek? =P

    Ik heb volgend jaar uitwisseling. (:
    Veel plezier! :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kan volgend jaar misschien naar Engeland of spanje, maar het zou ook gewoon een europeese school zijn dus ik zie er geen nut in. Ik zou gewoon op een engelse school gaan dan.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Volgens mij is het wel het Sint-Jozefcollege in Turnhout (provincie Antwerpen), want dat is echt dicht bij de grens. ;p

    Euhm, wat wil je weten? (':


    Only losers can act the way you do

    Bij ons kun je naar Canada :Y) Niet dat ik ga hoor, het is namelijk nogal duur :x. Én vlak voor de examens.

    Maar veel plezier iig!


    Being happy doesn't mean everything's perfect, it means that you've learned to look beyond the imperfections.

    Ohja, kom niet af met "Ik doe VWO", want dan gaat iedereen je vreemd aankijken. Zeg gewoon: "Ik doe moderne" (als je geen Latijn hebt) en als je Latijn hebt, zeg je: "Ik doe Latijn."

    Zo, nu ben je up-to-date. (krul)


    Only losers can act the way you do

    EmilieDeBeta schreef:
    Ohja, kom niet af met "Ik doe VWO", want dan gaat iedereen je vreemd aankijken. Zeg gewoon: "Ik doe moderne" (als je geen Latijn hebt) en als je Latijn hebt, zeg je: "Ik doe Latijn."

    Zo, nu ben je up-to-date. (krul)

    Haha, inderdaad. Ik begrijp zelf ook niets van die richtingen van Nederland.
    En in mijn school -ik weet niet of het in die school ook zo is-, hebben we geen kluisjes, vaste uurroosters (elke dag van 8.10-16.45, behalve de woensdag) enzovoort (:


    Never run out of reasons to smile...

    Vet! Ik ben van 13 tot 20 November naar Italië geweest! God, dat was echt de week van m'n leven, lol. Zó leuk gehad daar. <3
    Heeeeeeel erg veel plezier dus! :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Optimistic schreef:
    (...)
    Haha, inderdaad. Ik begrijp zelf ook niets van die richtingen van Nederland.
    En in mijn school -ik weet niet of het in die school ook zo is-, hebben we geen kluisjes, vaste uurroosters (elke dag van 8.10-16.45, behalve de woensdag) enzovoort (:
    Ja, wij hebben ook geen kluisjes, dus ik denk dat het in die school ook niet is. En er bestaat ook niets zoals uitval, dat je een uurtje geen school hebt en mag doen wat je wilt. Als een leerkracht ziek is, moet je met je klas naar de studiezaal en daar in stilte je huiswerk doen, je les leren, etc.

    Een mentoruur bijvoorbeeld hoort ook niet bij het lessenpakket. Een mentor/mentrix wordt in België een titularis genoemd.

    P.O = Plastische Opvoeding (beeldende vorming)
    M.O = Muzikale Opvoeding (muziek)
    T.O = Technologisch Opvoeding (techniek)


    Only losers can act the way you do

    Ohja, op ASO-scholen (VWO) is de kans groot dat er geen 'andere' mensen rondlopen, zeg maar. Geen emo's, goths, alto's of wathever xd


    Only losers can act the way you do

    EmilieDeBeta schreef:
    Ohja, op ASO-scholen (VWO) is de kans groot dat er geen 'andere' mensen rondlopen, zeg maar. Geen emo's, goths, alto's of wathever xd

    Ik voel me diep en diep gediscrimineert! Ik ga België naar de TOEKOMST brengen! :Y)

    Optimistic schreef:
    (...)
    Haha, inderdaad. Ik begrijp zelf ook niets van die richtingen van Nederland.
    En in mijn school -ik weet niet of het in die school ook zo is-, hebben we geen kluisjes, vaste uurroosters (elke dag van 8.10-16.45, behalve de woensdag) enzovoort (:


    AAAAAAAAAAAAAAARGH


    Ik ben gemeen xoxo

    Leer onze taal! en vraag niet bij elk woord wat het betekend.
    Woorden als 'allé' en 'amaai' worden constant gebruikt; ook al kan niemand er een defenitie voorgeven. (:


    Get outta my head!

    WEmo schreef:
    (...)
    Ik voel me diep en diep gediscrimineert! Ik ga België naar de TOEKOMST brengen! :Y)
    Haha, het komt wel voor hoor, maar niet op scholen waar ze alleen ASO-richtingen geven en zeker niet waar Latijn (en Grieks) gegeven wordt. (krul)

    Veel succes in ieder geval! :'D


    Only losers can act the way you do

    Bij ons op school krijgen de meeste mensen stress van de 'sletjes'.
    Maar we hebben de laatste 3 jaar 6 uitwisselingsstudentten gehad (wel voor een jaar) en die hebben op het einde altijd zo veel vrienden en iedereen kent hun :)
    er komt ook elk jaar een klas uit duitsland ergens naar ons maar die zijn wel beetje raar omdat ze 'anders' zijn en maar door de klas waarmee ze dat project doen worden ze wel goed ontvangen :)
    dus gewoon
    - aanpassen in VWO en ASO blabla
    - geen tussenuren -> naar studiezaal, zwijgen en leren
    - gedraag je niet speciaal, maar doe normaal :)
    - gewoon tegen ons beginnen te praten, we bijten niet!
    - veel plezier maken!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Reloaded schreef:
    Leer onze taal! en vraag niet bij elk woord wat het betekend.
    Woorden als 'allé' en 'amaai' worden constant gebruikt; ook al kan niemand er een defenitie voorgeven. (:


    En in België zeggen ze 'gij' ipv 'jij'. Een beetje straattaal dus, argh whatever ben toch één van de hangjongeren die vaak 'de bord' zeggen in plaats van 'het bord'


    We love because he loved us first - John 4:19